Optimálne zoradenie poradia zastávok pre kuriéra

Dodko

Zdravím,
existuje nad dátami OSM nástroj s takouto funkciou?

Budem mať napríklad zoznam 30 GPS súradníc bodov ktoré chcem navštíviť.
Zadám východziu polohu a vypočíta mi optimálnu trasu.

Výsledok ktorý potrebujem je poradie zastávok v akom ich prechádzať, tak aby sa optimálne jazdilo. Aby zohľadnilo aj jednosmerky a dalo poradie zastávok podľa smeru jazdy.

Použil by som to pre rozvoz obedov po meste, aby vytvorilo kuriérovi optimálny zoznam poradia zastávok.

A na www.freemap.sk si uz bol?

image.png

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/24cd03b6-1bd1-42a5-9913-9e1f19f972f5n%40googlegroups.com.

Dodko

Nevedel som o tejto funkcii.
Plánovanie s prepínačom návšteva miest funguje presne tak ako som chcel.
Potom dám Exportovať do GPX - vyhľadanú trasu so zastávkami a dostanem výsledok.
Je možné cez parameter v URL urobiť rovno export do GPX, aby som to vedel priamo stiahnuť cez wget bez ručného klikania?
V uloženom GPX chýba zoradenie zastávok podľa "návšteva miest" sú tam len podľa poradia.

Dátum: piatok 6. augusta 2021, čas: 14:19:02 UTC+2, odosielateľ: Martin Ždila

On Fri, Aug 6, 2021 at 5:07 PM Dodko <ircd...@centrum.sk> wrote:
Je možné cez parameter v URL urobiť rovno export do GPX, aby som to vedel priamo stiahnuť cez wget bez ručného klikania?

Nie, take API nemame. Ale vies si to naprogramovat vo svojom oblubenom programovaciom jazyku - pouzijes OSRM alebo Graphopper API a response stransformujes do GPX.

V uloženom GPX chýba zoradenie zastávok podľa "návšteva miest" sú tam len podľa poradia.

Kludne zadaj poziadavku na https://github.com/FreemapSlovakia/freemap-v3-react/issues a mozem sa na to pozriet.

Dodko

Pred niekoľkými týždňami tá funkcia návšteva miest z freemap.sk zmizla, bude ešte dostupná?

Dátum: piatok 6. augusta 2021, čas: 17:33:47 UTC+2, odosielateľ: Martin Ždila

On Thu, Mar 24, 2022 at 9:59 AM Dodko <ircd...@centrum.sk> wrote:
Pred niekoľkými týždňami tá funkcia návšteva miest z freemap.sk zmizla, bude ešte dostupná?

Pre OSRM externych providerov by to na webe malo fungovat (demo). My sme OSMR na nasich serveroch zrusili kedze to nemal kto udrziavat. Ale ak sa niekto hlasi, mozeme to znova rozbehat (len navod chyba), no na to bude treba aj novy server. Alebo zakupit GraphHopper s touto feature a potom by som to z dobrej vole zimplementoval.

Dodko

Vďaka, takto to ide, používal som teda starý odkaz &transport=car-free namiesto nového &transport=car-osm

Dátum: štvrtok 24. marca 2022, čas: 10:05:51 UTC+1, odosielateľ: Martin Ždila