Odstranenie polnych ciest, ktore su aktualne poorane ?

Michal Harcek

May 14, 2024, 3:47:07 AMMay 14

vyskusal som na planovanie cyklo vyletov v okoli Komoot, ktory pouziva ako podklad aj openstreet map a zistil ze tento rok boli poorane niektore dlho jazdene cesty :) Aky je najlepsi sposob ich upravy, alebo odstranenia ?
Priklad je tato cesta: https://www.openstreetmap.org/way/993641970 - momentalne je cele pole poorane a myslim ze do jesene ju tam znova nikto nevyjazdi do stavu v akom bola poslednych par rokov.

Vopred vdaka.
Michal

May 14, 2024, 3:59:30 AMMay 14
to Openstreetmap Slovakia
Cestu by som nemazal, ale ju "skryl" využil by som https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:P%C5%99edpona_%C5%BEivotn%C3%ADho_cyklu
a keď sa znovu "vyšľapú" tak prefix odstrániť.
Dátum: utorok 14. mája 2024, čas: 9:47:07 UTC+2, odosielateľ: Michal Harcek

Tomas_J

May 14, 2024, 6:16:52 AMMay 14
to Openstreetmap Slovakia
Ahoj, ak je cesta uz znovu aspon trochu vyjazdena, tak by som ju nemazal a pouzil by som tagy track_type, width, surface, smoothness, visibility pre popis jej novej kvality alebo v najhorsom ju zmenil aspon na highway=path ak zodpoveda definicii. Ak na povrchu vobec neexistuje, ale je potencial ze by mohla cca do roka znovu vzniknut (napr. preto, ze tadial vedu logicke alebo obvykle trasy uzivtelov), tak by som asi pouzil Dodkove riesenie s predponami ziv. cyklu; len je idealne si niekte urobit poznamku a potom po case skontrolovat (najlepsie na mieste), ci sa neobnovila alebo pridadat k ceste tag note s popisom preco si zmenu vykonal. "Natvrdo" by som cestu vymazal v pripade ak je jasne, ze na mieste nie je a uz v blizkej buducnosti (do roka) ani nemoze byt - napr. na mieste uz stoja budovy a pod. Idealne je  (hlavne pri mazani alebo pouziti prefixov ziv. cyklu) popisat stav a motivaciu k zmene do komentara k changesetu aspon jednou vetou. Cesta, ktora je v mape ale neexistuje na povrchu a pravdepodobne uz nebude v realite obnovena je problem. Tomas_J

miro.j...@gmail.com

May 14, 2024, 11:44:39 AMMay 14
to Openstreetmap Slovakia
Ahoj

Ak je pravdepodobné že ju časom autá a cyklisti znova vyjazdia, tak by som tam dal tag "seasonal=yes" teda že nie je zjazdná celý rok, ale iba v trebárs zimnom období. U nás takto sú dve cesty, raz je rozoraná jedna, raz druhá...
Ak je úplne rozoraná a ktovie ako to bude ďalej, tak asi ten prefix, was: alebo removed:

  ahoj, Miro

Dátum: utorok 14. mája 2024, čas: 12:16:52 UTC+2, odosielateľ: Tomas_J

May 15, 2024, 5:54:42 PMMay 15
to Openstreetmap Slovakia
Ako pisali ostatni, pridal by som napr. len prefix removed: alebo inu verziu podla toho, ci bude obnovena alebo nie.

Aj keby uz nikdy nemala byt obnovena, stale je zrejme viditelna na leteckych snimkach a keby ste ju len tak vymazali, zase ju niekto podla snimok prida (lebo nevie, ze uz neexistuje). Snimky sa aktualizuju mozno za 3 roky a dovtedy je tento problem. Cize v kazdom pripade objekt nechat a dat tam prefix a nejaku poznamku (znacka note alebo fixme).
Dakujem

Dátum: utorok 14. mája 2024, čas: 9:47:07 UTC+2, odosielateľ: Michal Harcek