supermarket Margecany

Vlado Saro

Chcel by som poprosiť nejakého skúseného šikovníka/editora o zakreslenie novopostaveného objektu v Margecanoch medzi žel.stanicou a obľúbeným hostincom Pod orechom. Supermarket je sprevádzkovaný od konca augusta 2023. Pokúšal som sa upraviť pôvodný pôdorys, ale zistil som, že sú tam zakreslené dva objekty. Tie boli minulý rok zrovnané so zemou a od základov bol postavený nový objekt - nejaké foto som pridal do FREEmap.sk.
Kedže som sa už v minulosti "popálil" a dostalo sa mi za to, nestojím viac o podobnú "sprchu", som už v pokročilejšom veku, ale tieto aktualizácie mi dávajú zmysel pre ďalšiu existenciu. Nechávam priestor vám mladším. Zdá sa mi, že by bolo potrebné pôvodné pôdorysy zmazať a nahradiť ich novým (?), alebo sa mýlim?
Žiaľ na ortofoto ho zatiaľ nevidno; mal by niekto prístup k aktuálnym leteckým záberom?

netreba sa báť upravovať dáta v OSM, len zo začiatku radšej len zopár zmien v jednom changeset-e (napr. úpravy geometrie zopár budov) a postupne s pribúdajúcimi skúsenosťami rozširovať rozsah zmien.
Bohužiaľ nováčikovia začnú robiť bezhlavo zmeny kade-tade, netušia o tom, že mapa Bing je úplne mimo a poposúvajú celú dedinu namiesto toho, aby si správne nastavili posun mapy. Keď je potom polovica changeset-u vadná, nezostáva len to všetko zrušiť, lebo nikto nebude hodiny zabíjať tým, aby dostal dáta do pôvodného stavu. Potom je samozrejme nováčik naštvaný, lebo chyba nikdy nie je u neho 😉
V podstate ak vidím veľa "zlých" dát, tak sa najprv presvedčím, či je to naozaj tak a až potom začnem s úpravami.

V tomto konkrétnom prípade:
- podľa fotiek to vyzerá, že len jedna budova bola zbúraná: https://www.openstreetmap.org/way/58966157
- čiže ju môžeš posunúť, a upraviť geometriu približne podľa reality. Ako si už napísal, na Ortofoto to ešte nie je, a ani v Zbgis nemajú zakreslený geometrický plán.
- na upravenú budovu by som dal "fixme=Spresniť geometriu budovy podľa novej Ortofoto mapy". Táto poznámka tam síce zostane dlhšiu dobu, ale zabezpečí, že časom bude mať budova správnu geometriu.
- ak neostala adresa pôvodnej budovy, tak odmazať príslušné tagy.

Po úpravách môžeš poslať info (kľudne aj súkromne) pre kontrolu a prípadné vylepšenia.

T.

pi 13. 10. 2023 o 11:02 Vlado Saro <sarov...@gmail.com> napísal(a):
[...]

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/cb7dd3dc-48ff-4c84-8aa5-840c23b262d0n%40googlegroups.com.

Aktuálne nie je možné základy budovy presne aktualizovať. Je možné ich len odhadnúť. Ortofotomozaika bude aktualizovaná až v roku 2026 so snímkami roku 2025. V katastri nové základy budovy ešte nie sú zamerané. Ostáva budovu len odhadnúť.

Niečo som tam porobil podľa fotiek, pokiaľ to nie je podľa reality, kľudne to opravte.

Filip
Dátum: piatok 13. októbra 2023, čas: 11:02:18 UTC+2, odosielateľ: Vlado Saro

T. -

k tomu "popáleniu": nenechaj sa odradiť. Žiaľ, empatia nie je silnou stránkou tejto diskusnej skupiny, skôr prevláda samomasáž vlastného ega, co môže nových maperov spoľahlivo odradiť. Inú skupinu ale, žiaľ nemáme. Skús mapovať aj naďalej sám a ak by si mal pochybnosti a nechcel písať otázky priamo sem, napiš o radu individuálne niekomu, kto ti je sympatický.
Tomas_J