Nesediace adresné body

Martin Ždila

Aug 5, 2022, 6:48:05 AMAug 5
to osm_sk
V rámci môjho pôsobenia v MapTileri vyvíjam geocoding a ako vedľajší produkt som vygeneroval adresné body, ku ktorým sa nenašla ulica alebo miesto. Kto má chuť, môže sa na to pozrieť a postupne opravovať, prípadne dať do Maproulette.

--
sk-street-place-mismatch.txt.gz

Tibor Jamečný

Aug 5, 2022, 10:41:04 AMAug 5
to osm...@googlegroups.com
Keďže sa ten zoznam nedá nejak rozumne otvoriť v JOSM, pozrel som len zo zvedavosti prvý bod a vyzerá to na falošný poplach - zjavne hľadáš ulicu len v blízkom okolí, a keď je adresa trochu viac vzdialená, tak to považuješ za chybu.
OSM inspector s danou adresou nemá žiadny problém (takéto areály mimo obcí sú inak dosť bežné):
obrázok.png

José-ho sledovátko tiež nehlási problém: https://minvskaddress.freemap.sk/SK0426521698/

T.

Martin Ždila

Aug 5, 2022, 10:43:30 AMAug 5
to osm_sk
Moze byt, ale vela som nasiel aj ze k addr:place nebol ziaden place=* alebo ze nazov ulice bol trochu iny (ina diakritika a pod).

--
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/CAKvbCN1h1vtPmXT3UepLPKdDy96RGA0mZsA2H4P%2Bf0SMJn8%2Bjw%40mail.gmail.com.

Martin Ždila

Aug 5, 2022, 11:07:30 AMAug 5
to osm_sk

Da: File - Download object..., Object type: Mixed, Object ID: pastnes tam napr vsetko z "No street match:"

Zvysil som range na 1 km: https://pastebin.com/bnQt0R8w

Tibor Jamečný

Aug 5, 2022, 3:31:58 PMAug 5
to osm...@googlegroups.com
pi 5. 8. 2022 o 17:07 Martin Ždila <martin...@freemap.sk> napísal(a):
Da: File - Download object..., Object type: Mixed, Object ID: pastnes tam napr vsetko z "No street match:"

Moj JOSM to nezvlada, vlozi len vela medzier a vyfarbi input box na cerveno. Asi to suvisi s tym, ze toho textu je 82kB (len pre no_street) a taky limit by som ani ja nepredpokladal, keby som navrhoval dany dialog :)
Po mensich castiach to JOSM uz akceptuje.

Aj ked sme sa dohodli, ze nazvy ulic budu rovnake, ako su evidovane v registri adries, stale sa najde niekto, kto ich svojvolne upravuje a bohuzial zmeni len nazov ulice a nie adresy popri nej, Preto je ten tvoj zoznam asi taky dlhy...

T.

Aceman444

Aug 8, 2022, 6:14:47 PMAug 8
to Openstreetmap Slovakia

Dátum: piatok 5. augusta 2022, čas: 16:43:30 UTC+2, odosielateľ: Martin Ždila
Moze byt, ale vela som nasiel aj ze k addr:place nebol ziaden place=* alebo ze nazov ulice bol trochu iny (ina diakritika a pod).

Myslim, ze nie je pravidlo, ze musi existovat aj 'place='. A rozna diakritika mozu byt aj radosti registra adries alebo roznych prepisovacov ako pise Tibor. Aj OSM Inspector tieto rozdiely zobrazuje, takze sa to da vizualne prezriet. Ale tiez ma problem ked je centrum obce daleko od adresy.

Andrej Shadura

Aug 10, 2022, 4:25:19 AMAug 10
to OSM Slovensko
Ahoj,

On Tue, 9 Aug 2022, at 00:14, Aceman444 wrote:

[...]

Áno, je.

[...]

Varianty môžu kľudne ísť do alt_name atď.

--
Cheers,
  Andrej

Martin Ždila

Aug 10, 2022, 4:29:31 AMAug 10
to osm_sk
On Wed, Aug 10, 2022 at 10:25 AM Andrej Shadura <and...@shadura.me> wrote:
[...]

There are some rare cases where no such place exists. There is no need to add a made-up place object in this case. Just enter the name as it occurs in the address.

Ale fakt je, ze to ma byt len nejaka vynimka. Je nejaka taka legitimna na Slovensku?

Tibor Jamečný

Aug 10, 2022, 4:40:34 AMAug 10
to osm...@googlegroups.com
st 10. 8. 2022 o 10:29 Martin Ždila <martin...@freemap.sk> napísal(a):
Ale fakt je, ze to ma byt len nejaka vynimka. Je nejaka taka legitimna na Slovensku?

Vzhľadom na to, že addr:place sa používa iba v prípadoch, kedy obec nemá oficiálne schválené ulice, by taká výnimka nemala existovať. Obce by sme mali mať snáď všetky a chýbať nám môžu jedine nejaké miestne časti obcí.

Aceman444

Aug 23, 2022, 3:37:32 PMAug 23
to Openstreetmap Slovakia
Vo svete sa addr:place pouziva ked neexistuje dana ulica ale adresy sa viazu k nejakemu miestu (park, farma, atd.) hoci zvysok obce kludne moze pouzivat addr:street a tie pomenovane ulice mozu existovat.

Napr. ulica Sad J. Krala v Petrzalke je dost divna, Dodko size nazov pridal zrejme z registra adries, ale vyzera to na dost umelinu (mozno aj v registri proste potrebovali nieco tym nazvom oznacit).

Dátum: streda 10. augusta 2022, čas: 10:40:34 UTC+2, odosielateľ: Tibor Jamečný