Kruhovy objazd

T. -

Jan 22, 2024, 7:01:47 PMJan 22

mohol by, prosim, niekto znaly skontrolovat moje upravy kruhoveho objazdu viz. nizsie alebo poslat nejaky vzorovy? Chcem takto upravit viac jednopruhovych objazdov. Dakujem.

Tomas_J

Jan 23, 2024, 1:38:05 AMJan 23

tiež preferujem mapovať jednotlivé cesty do/z kruhového objazdu separátne, ak je ostrovček medzi nimi. Pridal si aj relácie na obmedzenie zákazu otáčania sa 👍 (osobne preferujem restriction=no_u_turn, ale vyhľadávaču trás je to asi jedno).
Nesúhlasím s tagovaním https://www.openstreetmap.org/way/1242086323: highway=traffic_island je nedokumentovaný na wiki a tag area=yes by sa tiež nemal používať, kým to nie je nutné (čo v tomto prípade veru nie je). Pravdepodobne si chcel použiť traffic_calming=island + surface=paving_stones.
A keď to už budeš opravovať, pridaj rovno:
- priechody pre chodcov (spolu s crossing:island=yes a pravdepodobne aj tactile_paving=no)
- na kruháč samotný name=Prílohy a surface=asphalt

T.

ut 23. 1. 2024 o 1:01 T. - <jancovi...@gmail.com> napísal(a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/f17b92a6-7ed5-43f8-b3e0-36327285a037n%40googlegroups.com.

Jan 23, 2024, 4:37:12 AMJan 23
to Openstreetmap Slovakia
Ja by som ešte tie vstupné a výstupné cesty nakreslil viac od seba, tak aby boli v strede tých ciest, ktoré je vidieť na Ortofoto.

Ale ako pozerám ten cyklochodník, tak je celý divný, pretože podľa značky by mal byť segregated, ale v realite nie je :D https://www.google.com/maps/@48.3471891,17.6173581,3a,47.9y,78.1h,80.5t/data=!3m6!1e1!3m4!1sPRs4dZHW-8aB9kycZHlkuw!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu a mal by končiť asi už tu https://www.google.com/maps/@48.3488163,17.619962,3a,75y,267.26h,83.78t/data=!3m6!1e1!3m4!1s4-0LnG2VHVhSS-qM6C2-pA!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu Lenže koncovú značku mu nikto nedal :D

Dátum: utorok 23. januára 2024, čas: 7:38:05 UTC+1, odosielateľ: Tibor Jamečný

T. -

Jan 23, 2024, 9:48:50 AMJan 23
to Openstreetmap Slovakia
Dik moc za pripomienky. Mam este dve dodatocne otazky:

>Pravdepodobne si chcel použiť traffic_calming=island

> pridaj rovno: priechody pre chodcov (spolu s crossing:island=yes a pravdepodobne aj tactile_paving=no)
  • priechody som vyznacil, ale crossing:island=yes neobsahuju. Pre kazdu vetvu cesty je vyznaceny samostatny priechod, ktory uz nie je v strede deleny. Je to tak v poriadku?
  • Výstřižek.PNG
Tomas_J

T. -

Jan 23, 2024, 9:56:23 AMJan 23
to Openstreetmap Slovakia
Dik moc za poripomienky.

>  Ja by som ešte tie vstupné a výstupné cesty nakreslil viac od seba, tak aby boli v strede tých ciest, ktoré je vidieť na Ortofoto.
  • Dik, upravim to.
>  Taktiež mi príde zbytočný ten cyklochodník
  • Cyklochodnik tam bol uz predtym, iba som ho napojil na mnou vytvorene nove vetvy cesty. Asi by som to nechal na niekom, kto bude na mieste a zisti ake su tam dopravne znacky atd.
Tomas_J

Jan 24, 2024, 3:20:22 AMJan 24
to Openstreetmap Slovakia
Zdravim, vyzera to celkom dobre.
Na relacie zakazu otocenia tiez davam no_u_turn (je pravda, ze navigaciam je to jedno, staci, ze je tam no_*).
Nedavam highway=give_way (napr. https://www.openstreetmap.org/node/11541728556), lebo za kruhac je uz aj tak penalizacia (aspon v OsmAnde), ale neviem ci je to spravne. Udajne moze existovat aj kruhac, ktory nema daj prednost v jazde na vchadzajucich cestach.

Tiez davam na ostrovceky area:highway=traffic_island , je to zdokumentovane aspon ako navrh na wiki.

oneway_type=roundabout_flare je co? Nevyzera to byt zdokumentovane.

Este mozete na priechody dat crossing:island=yes, a ak viete zistit ci maju znacenie pre nevidiacich tak tactile_paving=yes alebo no.

Dakujem, ze nesekate kruhac na nejake segmenty (useky ciest). Napr. iD to z nejakeho dovodu robi. Ak ma cesta rovnake vlastnosti po celom kruhu, tak ich sekat netreba (aj ked po nich idu linky MHD a vyzera to akoby sa cyklili). Su pripady na Slovensku, kde sa napr. v kruhaci meni pocet pruhov, tak vtedy ma zmysel ich rozsekat.

Dakujeme

Dátum: utorok 23. januára 2024, čas: 1:01:47 UTC+1, odosielateľ: T. -

spam787878

Jan 24, 2024, 5:20:04 AMJan 24
to osm...@googlegroups.com
Dík moc za odpovede.

Pár poznámok:

- budem používať  no_u_turn;

- roundabout_flare mi tam dáva pluggin RoundaboutExpander z josm, ktorým kruháče vytváram - budem to mazať

- crossing:island=yes - tu mám problém: priechody s ostrovom delim na dva samostatné a tie už ostrov v strede nemajú (viz. Link nižšie). Je to tak ak ok?

- ešte jedna otázka : existujúce relácie bus liniek, turistických a cyklo tras, čísiel ciest a pod. editujem ručne tak aby neboli na kruh. objazde prerušené. Ak relácia nema v názve určený smer, tak mám v relácii požívať role backward a forward pri nájazde/výjazde z kruhového objazdu?

Tomas_J

Dne st 24. 1. 2024 9:20 uživatel Aceman444 <acesha...@gmail.com> napsal:
--
Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom témy v skupine "Openstreetmap Slovakia".

Jan 24, 2024, 7:53:12 AMJan 24
to Openstreetmap Slovakia
Dátum: streda 24. januára 2024, čas: 11:20:04 UTC+1, odosielateľ: spam787878

Rozumiem, ak to teda chcete tak presne pozrite https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:crossing:island , cast "Alternatives". Tam ukazuju ako riesit ked mate zakreslene oba priechody a ostrovcek je medzi nimi.

[...]

Relacie MHD ak maju public_transport:version=2 (alebo su bez tejto znacky, ale tu modelovane podla schemy Public transport v2) tak reprezentuju len jeden smer jazdy linky, vtedy v relacii vlozite len spravnu cestu do kruhaca, kruhac (cely) a vyjazdovu cestu.

Pre turisticke alebo cyklistike trasy, ak reprezentuju oba smery chodze/jazdy, potom na dane miesto trasy vlozite oba smery nasledovne: cesta vchadzajuca do kruhaca s rolou 'forward', kruhac (cely) s rolou "forward", cesta vychadzajuca z kruhaca s rolou "forward", hned potom opacny smer cesta vchadzajuca do kruhaca (ale pre opacny smer) s rolou "backward", kruhac s rolou "backward", cesta vychadzajuca z kruhaca s rolou "backward". Cize budete mat v relacii vsetky 4 jednosmerne cesty, ktore ste vytvorili, len na roznych miestach v relacii. A ano, bude tam kruhac dvakrat ale s roznou rolou.

 Napr.editor JOSM Vam pekne zobrazuje, ci je trasa spojita.

Jan 24, 2024, 10:03:27 AMJan 24
to Openstreetmap Slovakia

Dátum: streda 24. januára 2024, čas: 13:53:12 UTC+1, odosielateľ: Aceman444

[...]

Je mozne, ze tie useky s 'backward' maju byt v opacnom poradi (vychadzajuca cesta, kruhac, vchadzajuca cesta). Treba si to overit v JOSM pripadne pozriet ine relacie, ktore to uz maju.

Jan 24, 2024, 5:04:53 PMJan 24
to Openstreetmap Slovakia
Pardon, vsetky role maju byt "forward", je to podla smeru cesty, nie podla smeru trasy.

Dátum: streda 24. januára 2024, čas: 16:03:27 UTC+1, odosielateľ: Aceman444