zdielanie polohy z mobilu iba pouzitim prehliadaca

ahojte,

manzelkin takmer vyhradny styk s mapami spociva vo vyuzivani funkcie "zdielaj polohu s kontaktom". vyuziva - ako ste mozno hadali - google mapy. lenze ked sa tak zamyslim, tak snad aktualne ani nejaka jednoducha alternativa vyuzivajuca OSM neexistuje:

  - prihlasovat sa na freemap urcite nebude (tokeny a pristupy nie su riesenim na "par tuknuti")
  - instalovat/oboznamovat sa s osmodroidom/locus/dosad_co_chces atd sa jej tiez nechce (googlacke mapy su holt predinstalovane)
  - spehovanie googlom si nebudeme vsimat

premyslam, ci to ma nejake riesenie. mobilny prehliadac si vie vypytat informaciu o geolokacii, ak by na freemape existovalo tlacidlo, ktore by vygenerovalo anonymny odkaz, kde by bola zaznamenana posledna poloha daneho pouzivatela.. trebars nejak takto:

- bob ma ucet na freemape a z mobilneho prehliadacu je tam permanentne prihlaseny
- bob na mobile otvori freemap.sk a po vyzve na pristup k polohovym sluzbam tento pristup odobri
- bob vidi na mobile aktualnu polohu na mape
- bob chce zdielat svoju polohu s alicou a zaroven chce vidiet aj jej polohu
- bob tukne na tlacidlo "zdielat polohu na 30 minut"
- na serveri sa vytvori docasne sedenie s novym ID (12345), url sa zmeni na https://www.freemap.sk/?live=12345
- aktualna poloha sa v pravidelnych intervaloch zacne odosielat na freemap server (cez websockets)
- bob skopiruje url a posle ju alici, ktora si ju otvori v mobile
- alica nema ucet na freemape, no po udeleni suhlasu na geolokaciu prehliadacu vidi bobovu i svoju polohu
- alicin prehliadac zacne odosielat na server freemapu i svoju polohu
- bob i alica sa vzajomne vidia na mape

chapem, ze tam moze byt trosku problem s tym odosielanim aktualnej polohy alice (asi by to nemalo zacat fungovat uplne automaticky), ale odhliadnuc od toho.. opominam este nieco? snazil som sa najst na webe nejaku podobnu sluzbu, ale bez uspechu - je teda mozne, ze je tam este nejak hacik.

dakujem za reakcie (ak ste to docitali az sem).

zdravi, jose

Michal Rusina

Jednorazovo to je urobitelne, Inak budes mat problem s tym ked stranku/prehliadac zatvoris. Vtedy sa odosielanie ukonci. MOZNO sa to bude dat urobit cez serviceworker, ale tipol by som ze tam bude obmedzenie prave proti spehovaniu. Zaroven su tieto veci a povolenia k nim taka cierna skrinka ze na papieri to znie jednoducho ale v realite to nemusi fungovat ok, resp. sa zblaznis pri snahe aby to podporovali rpzne prehliadace. Este mi napada ze moze byt problem ak by si prehliadacu nedal prava na pristup k polohe aj ked je vypnuty.

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/CAOGszj0s%2BL%2BbjDSLviKpFj0y3h7uZ%3DtMdxvsiKbp2hSx7ev6Rg%40mail.gmail.com.

Ja som sa par krat pokusil pouzit existujucu sledovaciu funkciu na FM, ale vzdy ked to robim (asi tak raz za rok), tak to musim znovu studovat, pretoze medzicasom zabudnem ako sa to vlastne konfiguruje.

To co navrhujes vyzera ovela pozitelnejsie.

firefox i chrome si karty pamata, takze aj keby nahodou spadol, restartoval sa mobil a podobne, tak by to nemuselo vadit.

neodosielanie na pozadi by som praveze ozelel, stacilo by odosielanie/prijimanie pocas behu na popredi.

je ten mobilny ekosystem prehliadacov naozaj taky bohaty? napada mi firefox, chrome, brave, safari a potom bundlovane browsery, ktore i tak nikto nepouziva.

rozhodne planujem vyuzivat aktualne sledovatko i nadalej. locus na pozadi odosiela, manzelka ma nemeniaci sa link, kde si ma vie "kuknut". na taketo dlhodobe ucely to funguje znamenite.

navrhovany sposob by bol skutocne zamerany iba na ojedinele pripady typu "neviem, kde si a neviem Ti ani opisat, kde som ja".

miro.j...@gmail.com

Podla mna jednoduche riesenie na zdielanie polohy s kontaktom neexistuje, riesenie je komplikovane a preto si ho moze dovolit iba a) komercna sluzba b) free sluzba ktora ziskava peniaze inak, ako napriklad Google.

Ale pokial to chces iba pre nu a pre seba, teda aby si videl kde sa nachadza tebe blizka osoba, tak pouzil by som FreeMap a android appku Traccar. Je to servis ktory ked je zapnuty tak ktory bezi na pozadi a odosiela polohu. Alebo appku OSMAnd. Tam ked povolis odosielanie polohy, tiez ju vie odosielat do freemap.
Do oboch appiek sa da zadat url freemap https://backend.freemap.sk/tracking/track/<token>

Na freemape potom uvidis polohu zariadenia na konkretnom stabilnom alebo iba prechodnom linku, napriklad  https://www.freemap.sk/?track=4IsXOJgR
Nie je to jednoduche riesenie, zvladne to technicky zdatny clovek. Ale je to lacne riesenie ;-) stoji to iba dobrovolne prispevky na vyvoj freemap.

  ahoj, Miro

Dátum: sobota 27. augusta 2022, čas: 23:44:07 UTC+2, odosielateľ: jose1711

Ja som si nastavil zdieľanie polohy cez Locus a freemap. Vyžaduje síce premium, ale stojí mi to za to. Na dva kliky zdieľam polohu. Zapnem polohu, otvorím aplikáciu, a zapnem zdieľanie.

Konfigurácia je trocha komplikovanejšia, ale keď sa to podarí, tak je to potom jednoduché. Link sa dá upraviť tak, aby zobrazoval napríklad len posledných 30 minút, čo je super.

Na podobnom princípe ako spomenul Miro.

Dátum: nedeľa 28. augusta 2022, čas: 15:24:58 UTC+2, odosielateľ: miro.j...@gmail.com

> Ja som si nastavil zdieľanie polohy cez Locus a freemap. Vyžaduje síce premium, ale stojí mi to za to. Na dva kliky zdieľam polohu. Zapnem polohu, otvorím aplikáciu, a zapnem zdieľanie.

Ano, presne takto to mam i ja. Lenze takto nevidis polohu druhej strany (ktora trebars vobec nemusi vediet citat mapu). Link sa upravit da - ak potrebujes zdielat s vacsou skupinou, lenze tiez to nie je nieco, co by si chcel konfigurovat v terene.

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/a0176ef1-fcc5-4202-8269-08252fa69dffn%40googlegroups.com.

> Podla mna jednoduche riesenie na zdielanie polohy s kontaktom neexistuje, riesenie je komplikovane a preto si ho moze dovolit iba a) komercna sluzba b) free sluzba ktora ziskava peniaze inak, ako napriklad Google.

A nie je to trochu skore hadzanie uteraka do ringu? Ja neviem.. dnes tie prehliadace (vratane mobilnych) dokazu veci, o ktorych sa pred 20 rokmi ludom ani nesnivalo - vedia emulovat stare DOSove hry, renderuju 3D grafika (webGL), bezia v nich cele aplikacie (Electron), dokazu citat senzory, reagovat na rozne udalosti v OS..

> Ale pokial to chces iba pre nu a pre seba, teda aby si videl kde sa nachadza tebe blizka osoba, tak pouzil by som FreeMap a android appku Traccar.

No, to je prave ono.. chces sa napr. stretnut s clovekom, ktory si s technologiami netyka a je rad, ze vie ako-tak ovladat mobil. Instalovanie aplikacie je pre neho pomaly na urovni reinstalovania OS. Ak mu po telefone vysvetlis, ze si ma kliknut na odkaz, ktory mu posles, nasledne vsetko povolit a nechat appku bezat.. je samozrejme otazka, co sa stane, ked displej zhasne a mobil sa prepne do setriaceho rezimu. Kazdopadne.. mat aspon jeden zaznam o polohe v case X je stale lepsie ako nic.

Do oboch appiek sa da zadat url freemap https://Traccarbackend.freemap.sk/tracking/track/<token>

[...]

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/c157772d-a374-4d07-8d36-5a23669eb4a7n%40googlegroups.com.

Keď chcem moju aktuálnu polohu poslať úplne triviálne a čo najjednoduchšie, tak otvorím mapy.cz, kliknem na polohu a dám zdieľať.

Mapy.cz vygenerujú správu, niečo ako "Tu som, klikni na tento link......"

Google mapy nepoužívam. Neviem ako jednoducho to ide tam.

Teoreticky prehliadaču sa dá povoliť prístup k polohe. Freemap polohu v prehliadači sa mi zdá zobrazuje. Len neviem, či sa dá tak jednoducho zdieľať. (osobne nemám povolenú polohu pre prehliadač)

Dňa po, 29. aug 2022, 22:15 Jozef Riha <jose...@gmail.com> napísal(a):
Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom témy v skupine "Openstreetmap Slovakia".
Ak chcete zrušiť odber tejto skupiny a všetkých jej tém, pošlite e-mail na adresu osm_sk+un...@googlegroups.com.
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/CAOGszj0PSVxVGtxxYYsyDvzLNBjoUSP1_ONhZCO7AKec9ix9iw%40mail.gmail.com.

Michal Rusina

Prehliadace dokazu uzasne veci ale "with great power comes great responsibility" a preto je tam treba udelovat povolenia plus sa riesi spotreba a podobne.

Ak by si chcel posielat polohu z webu pri aktivnom webe tak to nie je problem. Aktivny = zapnuty telefon, zapnuty prehliadac, otvoreny tab. V momente ked telefon zaspi, alebo sa tab dostane do pozadia zalezi na N veciach co sa stane. Nejaky telefon sa rozhodne ze ide setrit data a "uspi" vsetko v prehliadaci, alebo len v tabe atd.
To sa bavime o ziskani polohy v Javascripte stranky. Aj tu vlastne este mozes narazit na to ze niekto nema zapnute GPS, alebo nedal prehliadacu povolenie na presnu polohu (lebo ho dal len google mapam appke).

Dalsia vec je ze to nejako potrebujes poslat na server, zasa narazas na to ze uspaty web nebude pravdepodobne moct robit requesty alebo pride o spojenie websocketov. Tych prehliadacov nie je tolko, povedzme tri-styri (Chrome, Firefox, Safari plus daky defaultny wannabechrome na Huaweioch), potom mas dve platformy OS na mobiloch, pricom najma v poslednej dobe sa uz len medzi verziami OS vyrazne menia defaultne nastavenia, vyzadovane povolenia a sprava spotreby.

Nie je to jednoducha vec a ak sa na to chces spolahnut tak by som asi radsej pouzil Google Maps, FB Messenger alebo nieco podobne.

miro.j...@gmail.com

> A nie je to trochu skore hadzanie uteraka do ringu?
Nie nie je, nie je to iba o technologiach - tie to umoznuju. Je to podla mna matematika. Ak si firma ktora ma dost penazi, tak to naprogramujes. Ak si hobby projekt ako freemap, tak na to nemas ludi/peniaze/prioritu. Ale to hovorim ako nezainteresovany pozorovatel. Myslim ze mozes zapisat svoju poziadavku do fronty na https://github.com/FreemapSlovakia/freemap-v3-react/issues

Ked som skusil hladat, ci uz niekto nevytvoril taku malu (asi komercnu) appku na zdielanie mapy a poloh v skupine, tak mi vyhladavac nasiel aj ine alternativy ako mozes zdielat polohu, vraj to maju aj messengery ako messenger a whatsap : https://geekflare.com/location-sharing-on-android/

  ahoj, Miro

Dátum: pondelok 29. augusta 2022, čas: 22:15:35 UTC+2, odosielateľ: jose1711