ZBGIS WMS a GetFeatureInfo

Ako GIS nestudovany laik som az teraz zistil, ze WMS vie poskytovat aj viac ako len obrazky, a to ziskavanie roznych dat zo zvolenych suradnic. Volaju to GetFeatureInfo :)

Napr zo ZBGIS WMS vieme ziskat nazvy vodnych tokov:

image.png

Bohuzial JOSM WMS nema tuto funkcionalitu (zareportoval som na https://josm.openstreetmap.de/ticket/20283).

Napadlo mi ale napisat skript, ktory by z OSM stiahol vsetky geometrie (nepomenovanych) vodnych tokov a pre kazdy takyto linestring by vypocital jeho stred a zavolal getfeatureinfo. Z takto ziskanych nazvov by sa vygeneroval OSM subor s nazvami (na bodoch v stredoch tokov), ktore by sa potom uz rucne doplnovali v JOSM.

Nazvy sice su aj vo vektorovej ZBGIS WFS vrstve, ale su casto na vetveniach vodnych tokov, takze casto nie je jednoznacne k comu patria.

Co vy na to? Nejake ine napady, vylepsenia? Pripadne to ma niekto chut nakodit pocas sviatkov?

kayle

Pripadne to ma niekto chut nakodit pocas sviatkov?
Čo chuť, tá by sa možno našla, len schopnosti na to v Tescu nepredávajú. I keď... možno aj hej. Len teraz ich tam aj tak nekúpim. :)

Dňa 22.12.2020 o 21:23 Martin Ždila napísal(a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/CAL520R%3D6BUV6H%2B6e5uT67UeXCL0DGnYBAOxyRJcHcVrBT_zv7g%40mail.gmail.com.

Tomas Vanco

ako si mal na myslil zavolať funkciu k stredu? ti musíš volať funkciu k vyrenderovanému bodu vo WMS teda trafiť to nebude také ľahké.
Niekedy aj myškou musím na viac krát lebo sa nezmestím do tolerancie keď zisťujem v QGISe info k prvkom na mape.

On Tue, Dec 22, 2020 at 9:23 PM Martin Ždila <martin...@freemap.sk> wrote:

Co vy na to? Nejake ine napady, vylepsenia? Pripadne to ma niekto chut nakodit pocas sviatkov?

Mal som chut aj prerusovane 3 hodinky casu:

A teraz vsetci hor sa do mapovania :-). Otvorte si to v JOSM, do novej vtstvy si cez overpass stiahnite nejaku oblast a na Danka a spol. (ctrl+c, ctrl+shift+v) prenasajte tagy. Prepojene useky s rovnakym name mergujte do jednej way.

[out:xml][timeout:25];
(
  way["waterway"="river"]["name"!~"."]({{bbox}});
  way["waterway"="stream"]["name"!~"."]({{bbox}});
  way["waterway"="drain"]["name"!~"."]({{bbox}});
  way["waterway"="ditch"]["name"!~"."]({{bbox}});
);
out body;
>;
out skel qt;

On Wed, Dec 23, 2020 at 11:08 AM Tomas Vanco <tva...@gmail.com> wrote:
Ahoj,
ako si mal na myslil zavolať funkciu k stredu? ti musíš volať funkciu k vyrenderovanému bodu vo WMS teda trafiť to nebude také ľahké.

trafit v 2D 1D objekt je samozrejme rucne nemozne :-). getfeatureinfo ma ale toleranciu.

vid vyssieuvedeny skript a konkretne turfjs along a length.

On Wed, Dec 23, 2020 at 11:12 AM Martin Ždila <martin...@freemap.sk> wrote:

Prepojene useky s rovnakym name mergujte do jednej way.

nie len name, ale vsetky tagy (layer, source...)

v josm este moze byt uzitocna fn shift+w - selection/non-branching way sequences.

Zatial vychod vedie a vyzyva stred a zapad na suboj.

image.png

Jozef Matejička

Ako to uploadnem?

Chce to uploadnúť celú vrstvu waterways.osm

Ďakujem za pomoc.

On Wed, Dec 23, 2020 at 10:49 PM Jozef Matejička <matej...@gmail.com> wrote:
Ako to uploadnem?

Popis som napisal v predoslych mailoch. Co konkretne nie je jasne?

Chce to uploadnúť celú vrstvu waterways.osm

Len to nie. To su pracovne data ktore treba rucne integrovat. A na tom treba tvrdo pracovat. Ak by to bola hodinova zalezitost, tak tu len napisem, ze som to spravil. Ale na jedneho cloveka to je odhadom asi tyzden fulltime prace (ja som dnes nieco cez pol dna tomu venoval a to neratam napisanie skriptu a zidkanie dat).

Inac este poznamka, spracovanie tych dat si vyzaduje skusenejsieho mappera.

Moj stav:

image.png

Este planujem zmapovat nejake toky smerom na zapad, cca po Poprad. Zvysok na zapad necham na miestnych ;-).

Inac ten dataset sa idealne mapuje pre toky, ktore boli importovane z toho vystupu, co som generoval v GRASS GIS, kedze tam boli ways predelene pri kazdom vetveni. Rucne vyklikane toky daju viac prace.

Tomas Vanco

Ahoj Marin,
aj nejako pravideľne aktualizuješ ten súbor na GD?

On Fri, Dec 25, 2020 at 4:44 PM Tomas Vanco <tva...@gmail.com> wrote:
Ahoj Marin,
aj nejako pravideľne aktualizuješ ten súbor na GD?

Nie, nie je dvôvod. Potoky si len tak v priebehu pár dní cestu nemenia ;-)

Tomas Vanco

Myslel som tie názvy.
Ja si mažem z toho osm súbory tie ktoré som pridal ale ak bude viacero ľudí pracovať tak to bude neaktuálne.

On Fri, Dec 25, 2020 at 9:47 PM Tomas Vanco <tva...@gmail.com> wrote:
Myslel som tie názvy.
Ja si mažem z toho osm súbory tie ktoré som pridal ale ak bude viacero ľudí pracovať tak to bude neaktuálne.

Aj ja si mazem. Ale idem od vychodu smerom na zapad, takze ak nadabis na uz zmapovane veci, tak chod viac na zapad :-).

A z doterajsich skusenosti tu velmi "viacero ľudí" bohuzial nehorozi.

Kde to zatial teda mapujes? Ja som na lon. cca Kezmarok, Roznava. Ale dalej na zapad uz velmi neplanujem v najblizsom obdobi.

matej...@gmail.com

Kde to zatial teda mapujes? Ja som na lon. cca Kezmarok, Roznava. Ale dalej na zapad uz velmi neplanujem v najblizsom obdobi.

Sever Kysúc. Niekoľko "review" požiadavkov som vytvoril, kde som si nevedel rady. Budem pokračovať smerom na juh.
Upload už ide, treba zaškrtnúť v Layers tou zelenou kvačkou vrstu z dátami z OSM.

J.

On Sun, Dec 27, 2020 at 11:42 PM matej...@gmail.com <matej...@gmail.com> wrote:
Upload už ide, treba zaškrtnúť v Layers tou zelenou kvačkou vrstu z dátami z OSM.

aky mas OSM nick? nech pre istotu skontrolujem.

kayle

pekné, nejaké potoky v okolí som skúsil pridať, ale na malý NB displej sa mi nechce pozerať :s Okolie bude musieť počkať keď budem sedieť pred väčším zobrazovadlom.

Dňa 25.12.2020 o 22:04 Martin Ždila napísal(a):

Tomas Vanco

Takto nejako som porobil
image.png

Všimol som si že občas to označí nejaký prítok podľa hlavného toku. Možno som na začiatku takto aj pár prítokov premenoval teraz si to už kontroľujem a nechávam nepomenované ak vidím že časti vyššie sú nepomenované a nevygenerovalo pre ne názov.
Budem pokračovať na juh. Potom uvidím, dlho nevydržím pri monotónnej práci.

On Mon, Dec 28, 2020 at 6:18 PM Tomas Vanco <tva...@gmail.com> wrote:
Takto nejako som porobil

Super!

Ja som skoncil cca tu:

image.png

> Všimol som si že občas to označí nejaký prítok podľa hlavného toku.

Ano, ak je jeho stred blizko neho. Tieto ignorovat.

> Možno som na začiatku takto aj pár prítokov premenoval teraz si to už kontroľujem a nechávam nepomenované ak vidím že časti vyššie sú nepomenované a nevygenerovalo pre ne názov.

Prosim prekontroluj aj co si zmapoval :-)

> Budem pokračovať na juh. Potom uvidím, dlho nevydržím pri monotónnej práci.

Drzim palce.

Ako som spominal, lahsie sa mapovali tie "moje" importy z zbgis (najma vychod) kde tok bol rozsekany na useky podla pritokov, takze kazdy usek mal nazov. Tieto rucne zakreslene treba konfrontovat s zbgis wms nazvami. A ked neviem tak tok rozdelim a pri dalsom generovani (2nd pass) na jeho strede skript skusi znova zistit nazov.

Vygeneroval som novy osm subor. Nastavil som zistenie nazvu kazdy kilometer.

image.png

Miro Mirecnet

Nadhera.
Trocha Vam zavidim ten cas vysedavat pri pocitaci  a kutit:)
Ja musim ponahadzovat dake merania a urcite sa pripojim.

st 30. 12. 2020 o 20:56 Martin Ždila <martin...@freemap.sk> napísal(a):

Viacmenej je hotove cele Slovensko, skoncil som vcera az niekde na Zahori a niektore oblasti tiez niekto pomohol. Dnes som este pomazal kapor2 localities s rovnakym nazvom do vzdialenosti cca 1,2km od pomenovanych tokov, kedze tie mohli casto reprezentovat prave vodny tok. Ale aj tak casom planujem zmazat vsetky kapor2 localities a importnut zo ZBGIS.