Hranice Slovenskej republiky

Lukáš Holubec

Jan 19, 2024, 2:14:24 AMJan 19
to Openstreetmap Slovakia
Ahojte, chcem sa spýtať ktorá vrstva/značka definuje hranice Slovenskej republiky? Používam webový editor.
Stáva sa mi totiž že v prihraničných obciach nie sú dostupné značky (napr. operátor), ktorý majú definovanú svoju pôsobnosť len na územie SR. Čiže predpokladám že tieto územia sú na nejakej vrstve definované ako iný štát napriek tomu že podľa administratívnej hranice sú územím SR. Je to hlavne v územiach ktoré sú ako keby výbežky do iného štátu takže to na mňa pôsobí ako keby pri definícii bola určitá nepresnosť a miesto oblúka sa nakreslila len čiara. Napr. obec Hosťovce je celá takto "mimo". Podobne mimo je aj časť obce Milhosť a mnoho ďalších obcí na hraniciach.

Ďakujem za každú odpoveď.

Andrej Kačur

Jan 19, 2024, 4:44:40 AMJan 19

vieš poslať presný úsek, ktorý sa Ti nepozdáva?

Hranice Slovenska tvorí takýto súbor "ciest":  Relácia: ‪Slovensko‬ (‪14296‬) | OpenStreetMap, takéto cesty štátných hraníc majú byť zdieľané i s hranicami obcí/okresov/krajov.

Príklad nejakého úseku   Cesta: ‪PL,SK-I-001‬ (‪129478315‬) | OpenStreetMap (upravoval som ho ja, kde som pridával jednotlivé hraničné kamene)

Súradnice hraničných kameňov, mapy hraničných úsekov a ich popis, nájdeš na oficiálnom štátnom portáli :  Detail - Informačný systém štátnych hraníc (minv.sk) - príklad pre Milhosť.

Pre úpravu hraníc by som ale už radšej používal JOSM editor a nie webovú variantu :)

Andrej

Dátum: piatok 19. januára 2024, čas: 8:14:24 UTC+1, odosielateľ: Lukáš Holubec

Jan 19, 2024, 7:06:13 AMJan 19
to Openstreetmap Slovakia
Napríklad hranica pre imagery je nastavená takto. https://josm.openstreetmap.de/mapsview?entry=Ortofotomozaika%20SR%202020-2022

Tiež som sa stretol s tým, že v severnej časti Slovenska uprednostňuje poľské imagery pred Slovenským. https://community.openstreetmap.org/t/imagery-border-of-poland-ortophotomap/106488

Ale Keď myslíš funkciu, ktorá automaticky pridáva niektoré tagy, tak by som sa popýtal na ich githube https://github.com/osmlab/name-suggestion-index

Filip

Dátum: piatok 19. januára 2024, čas: 10:44:40 UTC+1, odosielateľ: andrej...@gmail.com

Lukáš Holubec

Jan 19, 2024, 10:20:45 AMJan 19
to osm...@googlegroups.com
Andrej hranica je ok. Problém mám ako písal Filip C. Len som nevedel ako je to implementované. Vyzerá to na problém s name suggestion index (NSI). Tagy s ohraničeným že platia len na území SR nie su niektorých prihraničných oblastiach dostupné na našom území aj kilometer a viac od hranice a práveže sú tam dostupné v mojom prípade maďarské. Ako príklad som dal Hosťovce, ktoré sú takto zle umiestnene celé. Ale obcí kde je takto zle umiestnena časť obce alebo extravilán by som našiel možno 10.

pi 19. 1. 2024 o 13:06 Filip C <filipk...@gmail.com> napísal(a):
--
Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom témy v skupine "Openstreetmap Slovakia".