Zmena turistickej a cyklotrasy

Miloš Laššák

Ako zistím kto urobil zmeny a ako to vrátim späť? Niekto pomenil, zmenil, pretrasoval, vymazal, pridal úplne nezmyselne turistickú trasu červená 0847a a cyklotrasu žltá 8401

Tu pridanie žltej cyklotrasy kde nie je a vymazanie červenej turistickej značky: https://www.freemap.sk/#map=14/49.196008/19.450951&layers=X

Tu nie je žltá cyklotrasa ale červená turistická trasa: https://www.freemap.sk/#map=14/49.292329/19.593773&layers=X

Miloš Laššák

Asi je to už dlhšie zmenené lebo už sa to stihlo preniesť aj do mapy.cz a oni aktualizujú raz za polroka (ak nezačali častejšie): https://sk.mapy.cz/turisticka?x=19.5774234&y=49.2957591&z=14

Dátum: štvrtok 27. júla 2023, čas: 20:24:52 UTC+2, odosielateľ: Miloš Laššák

št 27. 7. 2023 o 20:24 Miloš Laššák <lassak...@gmail.com> napísal(a):
Ako zistím kto urobil zmeny a ako to vrátim späť? Niekto pomenil, zmenil, pretrasoval, vymazal, pridal úplne nezmyselne turistickú trasu červená 0847a a cyklotrasu žltá 8401

V menu je "Detaily v mape", kliknes na miesto, kade prechadzaju relacie, kliknes na odkaz na OSM a z relacii sa prekliknes na prislusny changeset:

Na prvy pohlad to vyzera, ze len prehodil cislovanie + farbu + network + hiking/bicycle medzi relaciami, a na ich clenov asi nesahal (az na pridanie jedneho smerovnika), takze by malo byt bezpecne len prehodit tagovanie naspaet (napr. odpisat z historie povodne hodnoty).

T.

Miloš Laššák

No, budem to musieť potom poriadne skontrolovať. Zrovna tento zápis som si dávnejšie pšimol (sem tam v menu OSM pozriem či niekto neupravuje v mojom okolí). Ale nenapadlo mi, že jeho zmena bude takáto globálna. Skúsim aj tvom postup vyhľadavania. Čiže opravoval sv. Vendelína (ach teraz spomienky na všetky Oravské cyklomaratóny, kedy som z posledných síl dupal hore okolo neho :D)

--
Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom témy v skupine "Openstreetmap Slovakia".

Miloš Laššák

Dobre, tak som si to vyhľadal (už budem vedieť) a ešte porovnal so starou freemapou (našťastie stará turistická a cyklo sa neaktualizuje tak rýchlo). Tak som pochopil čo zamýšľal. Chcel na 3 miestach oddeliť cyklotrasu (lebo obcháza lepšou cestou pre biky) ale musel pri tom poprepisovať celé relácie, čiže len prehodiť a prepísať celé relácie nebude stačiť, budem musieť aj v tých 3 miestach to rozsekať a prehodiť.

GlobeKeeper

Dobrý deň,
Ja som bol v teréne, a všimol som si, že niečo nesedí. Problém bol v tom, že na mape to bolo zle označené - teda tam, kde je v skutočnosti turistický rázcestník, bol na mape zaznačený cykl. rázcestník. Takisto na druhom mieste bol zakreslený turistický namiesto cyklistického.
Nesedelo samozrejme ani smerovanie trás, a tak som tiež prehodil trasy na správne smerovanie. Trasy som prehadzoval iba na vymedzenom mieste, čiže pri Svätom Vendelínovi.
Do ďalších vecí sa nevyznám, no očividne som vám v tom urobil zmätok a neporiadok, a preto sa ospravedlňujem.

Jano.

Dátum: piatok 28. júla 2023, čas: 8:40:18 UTC+2, odosielateľ: Miloš Laššák

Miloš Laššák

Ahoj, opravil som to už, hádam tak ako to v teréne aj je (ja si to už nepamätám). Aj rázcestníky by mali sedieť k trasám, aj podľa tvojich zmien. Mne vychádza, že si tie celé relácie/trasy musel prepísať keďže jednotlivé členy/cesty boli nedotknuté. Inak robí sa to tak, že cesta sa rozstrihne, z toho úseku sa trasa vymaže a nanovo pridá k novému úseku (samozrejme so zachovaním spojitosti). Ak ťa môžem poprosiť, pozri na freemap tie 3 miesta kde sa trasy rozchádzaju a následne spájajú či to tak má byť.

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/93b41f6e-b5c6-4d34-b56c-5c4fffa43425n%40googlegroups.com.

GlobeKeeper

Áno, všetky 3 miesta sú ok, sú aj spojené. Ďakujem za radu, už si budem dávať na to pozor.

Jano.

Dátum: piatok 28. júla 2023, čas: 12:35:31 UTC+2, odosielateľ: Miloš Laššák

Miloš Laššák

Inak ako si si to všimol, lebo na OSM som ti nestihol poslať správu. Či niekto iný?

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/56eb6c37-1958-4f0e-86bc-e9884b471bc2n%40googlegroups.com.

GlobeKeeper

Dodko mi písal na OSM na changesete, a potom ma poslal tu.

Dátum: piatok 28. júla 2023, čas: 16:07:09 UTC+2, odosielateľ: Miloš Laššák