Chýbajúce ulice v OSM na kontrolu a doplnenie

Snažil som sa zostaviť zoznam chýbajúcich názvov ulíc v OSM podľa registra adries, stiahnuť sa dá z http://proxy.freemap.sk/minvskaddress/20210214_chybajuce_ulice.zip

Pre ľahšiu kontrolu je zoznam rozdelený podľa okresov, každý si môže vybrať svoj preferovaný okres.

Z názvu ulice v registri adries som odstránil slovo ulica a tento názov ulice hľadal či sa nachádza nablízku v OSM ulica s veľmi podobným názvom.
Preto bude hlásiť napríklad chybu v obci Malý Lapáš okres Nitra.

Ak je názov ulice len trochu odlišný, napríklad
register adries "M.R.Štefánika" a OSM "M. R. Štefánika"
tak to považujem, že daná ulica existuje v OSM a nie je v zozname na kontrolu.
Ak je v OSM ako "Milana Rastislava Štefánika" tak bude v zozname chýbajúcich.

Môže zobraziť falošnú chybu ak je ulica príliš dlhá (má tag name celý úsek cesty medzi obcami), porovnával som vzdialenosť stredu ulice od adresy v registri adries.

Je to pomôcka na rýchlejšie vyhľadanie chýbajúcich ulíc v OSM.
K ulici je vybraných do 5 adries s odkazom na ZBGIS, freemap.sk a osm.org aby sa dalo rýchlo nájsť kde sa nachádza.

1904 ulíc má odkaz na GPX cestných úsekov, niekedy sa dá využiť ak ulica nie je vôbec zakreslená v OSM.

Celkovo je v zozname na kontrolu a doplnenie 3 063 ulíc.

Tomas Vanco

Ahoj Dodko,
veľmi oceňujem túto prácičku.
Mohol by si prosím ťa ešte spraviť do toho zoznamu jednu HTML s postupom ako je najlepšie postupovať, čoho sa držať a čoho sa prípadne vyvarovať?
Názov tak aby bol niekde na vrchu.
Občas sa stane že niektoré veci robím zle aj po niekoľkých rokoch, lebo ich robím len zriedka a stihnem pozabúdať. Plus nováčikovia určite ocenia.

Ešte raz vďaka a idem na Piešťany :)

Tomas Vanco

Už sa nedá prihlásiť cez ten link.
This link is no longer active

Dátum: nedeľa 14. februára 2021, čas: 9:08:23 UTC+1, odosielateľ: šegi ;)

Tomas Vanco

Dakujeme, vyzera to super.

V Petrzalke je jediny rozdiel ulica "Janikovske Role", to iste vyskocilo aj Josemu. Podla slovenciny by to asi malo byt v malym R, tak to mame v OSM. Vedeli by ste to overit na urade? Inak tu jednu adresu mame ako addr:place=Janikovske role, ale mozem teda pomenovat tu cestu na ktoru ukazuje Vase gpx a potom adresu zmenit na addr:street.

Dátum: nedeľa 14. februára 2021, čas: 1:43:45 UTC+1, odosielateľ: Dodko

V Petržalke register adries možno má Referát územného rozvoja a GIS https://www.petrzalka.sk/kontakty/ treba im napísať otázku a ak je správne Janíkovské role aby to opravili v registri adries.
Túto ulicu kontrola nevyhodila kvôli Role a role, to ignorujem (tých zbytočných ulíc na kontrolu by potom bolo oveľa viac), ale, že nablízku nebola ľubovolná highway s vyplneným name.
Kontrolu som robil hlavne aby mi našlo nepomenované a nezakreslené ulice.
Dátum: nedeľa 14. februára 2021, čas: 11:17:35 UTC+1, odosielateľ: Aceman444

Dakujem.

Aky je problem s Malobytcianskou ulicou v Bytci? Tam ke Vam vyslo GPX, tam je taka cesta (je secondary).

Dátum: nedeľa 14. februára 2021, čas: 11:33:32 UTC+1, odosielateľ: Dodko

To bolo kvôli tejto chybne umiestnenej adrese, kde "začína" Malobytčianska 1 a nablízku nemala pomenovanú svoju ulicu.

Upravil som kontrolu aby nebola tak prísna a urobím nový export.
Dátum: nedeľa 14. februára 2021, čas: 17:39:06 UTC+1, odosielateľ: Aceman444

Aha, to je ta adresa, co si myslim, ze je zle umiestnena.
Dakujem

Dátum: nedeľa 14. februára 2021, čas: 20:20:03 UTC+1, odosielateľ: Dodko

Alebo mozho hladat ulicu v OSM v nejakom geometrickom strede ulice z RA, alebo nejako odfiltrovat uletene adresy.

Dátum: nedeľa 14. februára 2021, čas: 20:20:03 UTC+1, odosielateľ: Dodko

Presne toto práve robím, doteraz som zahadzoval adresy ďaleko od stredu obce, a vybral prvý dom na ulici a okolo neho hľadal blízke ulice.
Zmenil som, že beriem priemer polôh všetkých adries na ulici ak existujú blízko stredu obce, ale aj tak mi niekedy dá ďaleko pomyslený stred ulice a potom falošnú chybu.
Nechcem veľmi zvyšovať toleranciu vzdialenosti hľadania ulice (je okruh 1 km), tak budem zahadzovať uletené adresy aj keď sa nachádzajú v obci.
Bratislava-Ružinov, Pod gaštanmi 18326/4F

Dátum: nedeľa 14. februára 2021, čas: 21:33:52 UTC+1, odosielateľ: Aceman444

> Mohol by si prosím ťa ešte spraviť do toho zoznamu jednu HTML s postupom ako je najlepšie postupovať, čoho sa držať a čoho sa prípadne vyvarovať?

Ten postup (aspon z rychlika, nemusi ist na uroven skratiek v JOSM) by mal byt sucastou https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Sk:MinvSKAddress (na anglicku verziu mozme nateraz odignorovat).

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/CAP%3De9OkOGQOufHz2UuqrHpWKUegnGFTvEskmXtWM75zUH5GufQ%40mail.gmail.com.

Nebude presnejsie nakreslit urobit buffer okolo kazdeho adresneho bodu (vratane tych uletenych - aspon budu zaevidovane) a zozbierat vsetky pomenovane cesty v okoli, s ktorym maju prienik? Takto by sa mohli odhalit nielen cele chybajuce ulice, ale aj trebars len chybajuce useky.

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/30ce8740-7348-4daa-9ab6-adcc1184df6fn%40googlegroups.com.

Vylepšená verzia je na stiahnutie, obsahuje menej falošných chýb, je tam 3 011 ulíc namiesto 3 063 a niektoré sa už medzitým doplnili do OSM.

Dátum: nedeľa 14. februára 2021, čas: 22:53:24 UTC+1, odosielateľ: jose1711

Aktualizovaná verzia na http://proxy.freemap.sk/minvskaddress/ v súbore chybaju_ulice_2021-02-16.zip
Ostalo 2812 ulíc na kontrolu a doplnenie, vyriešených z prvého zoznamu je 251.

Ak je v registri adries Nám. a v OSM nie je Námestie, iba Nám., tak to tiež zaradí do zoznamu.
Návod napíšem.

Zatiaľ prvý najjednoduchší krok je pozrieť ľubovolný okres aké má číslo, a v adresári cestne_useky vyhľadať GPX súbory začínajúce daným číslom.
Potom ich po jednom pretiahnuť do JOSM, tam sa vykreslí daná ulica a doplniť názov ulice.

Skúsenejší zvládnu zakresliť chýbajúcu ulicu podľa GPX súboru.
Pozrieť podľa Ortofotomozaika SR, či GPX sedí a je možnosť použiť pravé tlačítko na GPX vrstve s funkciou "Konvertovať do dátovej vrstvy".
Len je potrebné spojiť body jednotlivých úsekov cesty a napojiť ju na okolité cesty.
Dátum: nedeľa 14. februára 2021, čas: 23:14:15 UTC+1, odosielateľ: Dodko

[...]

Ak ma nikto nepredbehne tak ten Maly Lapas pozriem.

Sice na vlastnej stranke https://www.malylapas.sk/o-obci/nazvy-ulic-obce pisu vsetky nazvy aj so slovom "ulica",
ale na vlastnej mapke uz su nazvy bez neho: https://www.malylapas.sk/images/ulice-malylapas-2020.pdf . Takze zrejme to nie je striktne a postupujeme rovnako ako inde (ze aj bez 'ulica' je spravne).

Inak obdivuhodne, ze taka mala obec ma vobec vlastnu mapu, mnohe ostatne maju len odkaz na Google Maps (alebo aj OSM).

On Sat, Mar 6, 2021 at 10:03 AM Dodko <ircd...@centrum.sk> wrote:
Zoznam chýbajúcich ulíc v OSM bol aktualizovaný

Vďaka za aktualizáciu. Medzičasom som vyčistil všetko zo súboru 43_Zilina a akurát pozerám, že v Tepličke nad Váhom majú asi schizofréniu, keď dva domy vedľa seba majú rôzny názov tej istej ulice:
image.png
Premenujem ulicu na ten "normálny" názov (vľavo) ale potom bude v zozname zase vypísaný ten starý názov (vpravo).

Pozrel som v registri majú tam duplicitne ulicu https://portal.minv.sk/wps/portal/domov/com.ness.ra/
Na ulicu A. Sladkoviča umiestnili 12 adries a na Andreja Sládkoviča 2 adresy.
Nieje tam duplicita orientačných čísel, takže tie ulice môžu bezpečne zlúčiť do jednej, ak použijú funkciu na zlúčenie ulíc a po polnoci im zmenu prenesie aj do registra obyvateľov.

V takom prípade treba napísať na obecný úrad aby zlúčili ulice do jednej a ak nevedia ako na to, nech sa obrátia o pomoc na okresný úrad.
Niektoré obce v KE kraji som už upozornil, keď som dopĺňal chýbajúce ulice.
Dátum: sobota 6. marca 2021, čas: 16:20:09 UTC+1, odosielateľ: Tibor Jamečný

MisoBqi

Vďaka za aktualizovanú verziu - overil som si, že som v PB na nič nezabudol :)

Michal

Dátum: sobota 6. marca 2021, čas: 16:35:59 UTC+1, odosielateľ: Dodko
Message has been deleted

kayle

Dík za pripomienku, mesto PD som prešiel, ešte ostatné v okrese zjednotím. (ak ma nepredbehnú)

Dňa 3.4.2021 o 15:00 Dodko napísal(a):
Zoznam chýbajúcich ulíc bol aktualizovaný http://proxy.freemap.sk/minvskaddress/
Ostáva doplniť/opraviť 1660 ulíc z toho 1007 má aj GPX geografickej osi ulice.

Najviac chýbajúcich ulíc je v okresoch Martin, Dunajská Streda, Prievidza a Senec.
Ak je v OSM v názve "Nám." premenovať na Námestie, ak je v názve "ulica" odstrániť slovo ulica.
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/4e93cee8-064a-4226-8be8-f609c1d4ef56n%40googlegroups.com.

V Prievidzi hneď prvá ulica na zozname.
Prievidza I. Staré Mesto
Cesta pod skalou je to táto krátka úsečka a obsahuje 2 adresy https://zbgis.skgeodesy.sk/mkzbgis/sk/zakladna-mapa?bm=orto&z=19&c=18.649540,48.776495#
V OSM je na nesprávnom mieste https://www.openstreetmap.org/way/27999074

Dátum: utorok 6. apríla 2021, čas: 11:47:38 UTC+2, odosielateľ: kayle
Message has been deleted

kayle

ehem... pozrite si Novú Dubnicu a ulicu čo sa volá "Slovenského národného povst".
Teraz neviem či narazili na max veľkosť políčka, alebo niekoho vyrušili a tak nestihli dopísať názov. :( Lebo akosi mi nedáva zmysel to takto "skrátiť".

Dňa 10.4.2021 o 9:31 Dodko napísal(a):
Zoznam chýbajúcich ulíc bol aktualizovaný http://proxy.freemap.sk/minvskaddress/
Ostáva doplniť/opraviť 1490 ulíc z toho 849 má aj GPX geografickej osi ulice.

Najviac chýbajúcich ulíc je v okresoch Dunajská Streda, Senec, Martin a Námestovo.
Ak je v OSM v názve "Nám." premenovať na Námestie, ak je v názve "ulica" odstrániť slovo ulica.
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/f7097334-8ad3-413e-919d-24cd80bfe622n%40googlegroups.com.

Najdlhší názov ulice 39 znakov má Bardejov "Námestie hieromučeníkov Gojdiča a Hopku" takže na limit nenarazili.

Treba upozorniť mesto aby opravili názov ulice. Skontrolovať a opraviť názvy ulíc mali za úlohu ešte niekedy v 2017.
Dátum: pondelok 12. apríla 2021, čas: 11:34:30 UTC+2, odosielateľ: kayle

Majú tam duplicitnú ulicu.
SNP 50 adries

Slovenského národného povst 69 adries

Pred zlúčením ulíc majú najprv opraviť duplicitné orientačné číslo 35.
Treba ich upozorniť aby zlúčili ulicu a potom si musia obyvatelia vybaviť nové občianske preukazy.
Dátum: pondelok 12. apríla 2021, čas: 11:49:00 UTC+2, odosielateľ: Dodko

Zoznam chýbajúcich ulíc bol aktualizovaný http://proxy.freemap.sk/minvskaddress/
Ostalo na kontrolu 163 ulíc z pôvodných 3 063. Dá sa povedať, že je dodkončené. Ďakujem všetkým čo sa zapojili do opráv.

Väčšina duplicitných ulíc bola z novej kontroly vynechaná, napríklad:

Spišský Hrhov - SNP, počet adries 9; Slov. Nár. Povstania, počet adries 4
Nová Dubnica - Slovenského národného povst, počet adries 69; SNP, počet adries 50
Teplička nad Váhom - A. Sladkoviča, počet adries 12; Andreja Sládkoviča, počet adries 2
Ráztočno - J. A. Komenského, počet adries 11; Komenského, počet adries 26
--------

Zostávajúce ulice sú už väčšinou ťažšie prípady ktoré si musia vyriešiť obce.
Adresy danej ulice sú rozhádzané po celej obci, tak sa nedá určiť kde pomenovať danú ulica napríklad Toporec

Bočná majú pri kostole https://zbgis.skgeodesy.sk/mkzbgis/sk/zakladna-mapa/detail/adresne-body/0/16899872?pos=49.263900,20.493343,19
ale aj v severnej časti obce https://zbgis.skgeodesy.sk/mkzbgis/sk/zakladna-mapa/detail/adresne-body/0/18650494?pos=49.271841,20.484975,19

Podolínska
adresy existujú na východe obce https://zbgis.skgeodesy.sk/mkzbgis/sk/zakladna-mapa/detail/adresne-body/0/18650539?pos=49.259366,20.505391,19
v strede obce https://zbgis.skgeodesy.sk/mkzbgis/sk/zakladna-mapa/detail/adresne-body/0/16899968?pos=49.266756,20.488575,19
na západe obce https://zbgis.skgeodesy.sk/mkzbgis/sk/zakladna-mapa/detail/adresne-body/0/16899968?pos=49.266756,20.488575,19

Tatranská
adresy existujú na východe obce https://zbgis.skgeodesy.sk/mkzbgis/sk/zakladna-mapa/detail/adresne-body/0/16899915?pos=49.259956,20.504613,19
v strede obce https://zbgis.skgeodesy.sk/mkzbgis/sk/zakladna-mapa/detail/adresne-body/0/18657737?pos=49.267202,20.492485,19
na západe obce https://zbgis.skgeodesy.sk/mkzbgis/sk/zakladna-mapa/detail/adresne-body/0/16899919?pos=49.272670,20.484207,19

--------

Brestovany - Horné Lovčice Brezový Sad majú jednu adresu medzi ulicou SNP https://zbgis.skgeodesy.sk/mkzbgis/sk/zakladna-mapa/detail/adresne-body/0/18458664?pos=48.372059,17.680258,19

Kontrolu spustím aspoň 1× mesačne aby sa našli nové nepomenované ulice, ktorým obec nezapísala geografickú os ulice takže sa neobjavia v týždňovom zozname cestných úsekov.
Napríklad:

Po 2 rokoch som spustil kontrolu chýbajúcich ulíc, výstup je tu https://proxy.freemap.sk/minvskaddress/20231112_chybaju_ulice.zip
Kto chce môže časť z toho opraviť. Niečo budú drobné preklepy (treba premyslieť čo je gramaticky správne, ak je to chybne v registri adries tak nemeniť v OSM) a niečo budú nové ulice ktoré v OSM neexistujú.
Pri niektorých uliciach sa dá využiť aj geografická os ulice v GPX.
Pri prípadnej oprave názvu ulice treba opraviť aj súvisiace adresy.

Dátum: pondelok 5. júla 2021, čas: 14:19:24 UTC+2, odosielateľ: Dodko
Zoznam chýbajúcich ulíc bol aktualizovaný http://proxy.freemap.sk/minvskaddress/
Ostalo na kontrolu 163 ulíc z pôvodných 3 063. Dá sa povedať, že je dokončené. Ďakujem všetkým čo sa zapojili do opráv.

Martin Jurík

Feb 27, 2024, 4:31:08 PMFeb 27
to Openstreetmap Slovakia
Skript na https://proxy.freemap.sk/minvskaddress/ negeneruje aktuálne dáta z MINV. Naposledy boli dáta z 9.2.2024 a odvtedy nič. Viete sa na to pozrieť prosím?

Dátum: nedeľa 12. novembra 2023, čas: 20:23:37 UTC+1, odosielateľ: Dodko

Feb 28, 2024, 2:52:41 AMFeb 28
to Openstreetmap Slovakia
MINV prestalo aktualizovať dáta o adresách na data.gov.sk 10.2.2024 s tým že od 12.2.2024 spustia nový portál data.slovensko.sk. Ten spustili až 26.2.2024, ale doteraz nezverejnili aktuálne dáta z registra adries. Majú tam sprístupniť údaje z nového geoportálu RA cez nové openAPI rozhranie. Nevedeli potvrdiť či bude zachovaná možnosť sťahovať komplet údaje vo forme CSV súborov.

Dátum: utorok 27. februára 2024, čas: 22:31:08 UTC+1, odosielateľ: Martin Jurík

Feb 28, 2024, 12:16:54 PMFeb 28
to Openstreetmap Slovakia
Dakujeme, ale tato linka akosi nefunguje.