naučny chodnik

Dominik Jurina

pozdravujem vas, potreboval by som zapisat do map naučný chodnik ktorý uz existuje ale nieje v online mapach. ako by som to vedel zamerať a vlozit do Open street map?
dakujem za rady
Dominik

Dominik Jurina

Pozdravujem vas,
potreboval by som vlozit do map naučny chodnik ktory uz existuje. Viete mi poradit ako najjednoduchsie spravim? Konto v OpenStreetMap mam.
dakujem
Dominik

Dodko

Prvý krok bude urobiť si záznam trasy kadiaľ ide chodník. Je na to viacero aplikácií.
Tiež si uložiť polohu jednotlivých tabúľ a názvy tabúľ.

Dátum: pondelok 7. augusta 2023, čas: 17:45:44 UTC+2, odosielateľ: Dominik Jurina

Dominik Jurina

Dobre zaznam trasi viem spraviť, gps suradnice tabul a smerovnikov viem tiez zaznamenat. Cez aku apku to mam spravit a v akom formate a komu to mam poslat? Cez openstreetmap som to zatial nenašiel kde sa to spusta,  da sa to aj tam ci cez inu apku?
Ďakujem za rady
Dominik

Dňa po 7. 8. 2023, 17:49 Dodko <ircd...@centrum.sk> napísal(a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/b9c3d7c4-d65c-498a-9ed1-95a42dc59284n%40googlegroups.com.

kayle

Na záznam trás do GPX sa dá použiť väčšina app, ktoré zobrazujú mapu z OSM.
Alebo "špecializovaný" OSMTracker
https://play.google.com/store/apps/details?id=net.osmtracker&hl=en_US

Potom na samotné zakreslenie sa dá spraviť priamo v iD editore na webe, tam ale asi najskôr treba uploadnúť GPX na OSM stránku, len neviem čo s fotkami (iD moc nepoužívam, bude ma musieť niekto doplniť)
Väčšina tu bude používať JOSM editor (josm.openstreetmap.de), je ale potrebná JAVA (napr. https://adoptium.net/)

...ostatné nechám na neskôr, nech to tu nezahltím.

Dňa 7.8.2023 o 23:06 Dominik Jurina napísal(a):

Dodko

OSMTracker som predtým používal, ale vadili mi 2 veci.
Nevedel som v teréne v aplikácii pozrieť čo som zaznamenal fotky/hlasové poznámky.
Nevidel som údaje z mapy/POI (má obchod vyplnený otvárací čas?) takže som sa musel prepínať medzi dvoma aplikáciami.

Teraz používam aplikáciu OsmAnd je tam záznam trasy + plugin Audio/video notes https://osmand.net/docs/user/plugins/audio-video-notes/ tam si fotím/nahrávam poznámky.
Zozbierané údaje si exportujem z mobilu do jedného priečinka a otvorím v JOSM editore, kde aktualizujem OpenStreetMap.

zaznam.PNG
Dátum: utorok 8. augusta 2023, čas: 6:54:04 UTC+2, odosielateľ: kayle

Dominik Jurina

Ok, OSM trucker som si nainstaloval, nevyzerá to zle. Akeby ze to nedavam postacuje aj apka relieve alebo google earth?
Co je ID editor? Nevyznam sa tychto pojmoch ani GPX ani JOSM 😂

Ak to potom exportujem do kompu, na webe po prihlaseni do openstreetmap budem vediet vlozit nove kvalitnejsie fotky, popisy?

A viem s toho este spravit QR kod ktory dam na zaciatok naucneho chodnika a ludom co to zoanimaju to vyhodi presnu mapku?
Dakujem

Dňa ut 8. 8. 2023, 6:54 kayle <fre...@kayle.sk> napísal(a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/171c8df6-eba1-719a-ccad-5d3b0adbebd4%40kayle.sk.

Dodko

Ak už budeš mať urobený záznam trasy, aj polohy jednotlivých tabúľ (jedno v akej aplikácii) exportuj trasu do súboru GPX a ulož do PC.

Potom napíš a cez Zoom alebo Google Meet to môžeme niektorý podvečer vložiť do OpenStreetMap.

Dátum: utorok 8. augusta 2023, čas: 13:59:20 UTC+2, odosielateľ: Dominik Jurina

Dominik Jurina

Pozdravujem, konecne sa mi podarilo zohnat podklady pre ten naučny chodnik. Mam spravene zaznami velkeho a maleho okruhu, mam aj gps informačných tabul, mam aj fotky vsetkych tabul a altankov. mam zaznam velkeho a maleho okruhu cez aplikaciu OSM tracker a zaznam velkeho a maleho okruhu aj cez mapy.cz, vsetko v ulozene v GPX. Kedy by si mi s tym vedel pomocť?  Najlepšie ako vravis cez nejaky videochat alebo telefotnicky. dakujem za ochotu ze mi chces pomôcť. potrebujem to dokončiť pre rozvoj turizmu a cestovneho ruchu na severovychode slovenska.
Dominik

ut 8. 8. 2023 o 15:05 Dodko <ircd...@centrum.sk> napísal(a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/90619870-0a0a-480b-9a7e-e7fbcfa5e9e6n%40googlegroups.com.