Odberne miesta Packeta, DHL, atd

Zdravim.

Chcem sa spytat ci uz mame nejaku koncepciu na znacenie odbernych miest zasielkovych firiem ako Packeta (Zasielkovna), DHL a pod. Tie co su v inych obchodoch a mozete si tam prebrat objednanu zasielku z e-shopu a pod, co bola zaslana touto sluzbou.

Priamo na tej stranke nie je iste o co presne ide, ale v navrhu https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/shop_as_post-partner su firmy ako DHL spominane.

Inak to vyzera, ze Packeta pouziva OSM mapu na https://www.packeta.sk/pobocky , ale teda nevidim attribution...

Dátum: utorok 18. januára 2022, čas: 21:46:49 UTC+1, odosielateľ: Aceman444

potvrdzujem, ze chyba kredit. Pridal som do https://github.com/FreemapSlovakia/freemap-operations/issues

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/4474640d-4601-45e0-9c39-0c65e961682dn%40googlegroups.com.

Andrej Kačur

Skús mrknúť sem: https://openstreetmap.cz/talkcz/c3 tam riešili Zásilkovnu a tagy pre import ( Proposed features/amenity=parcel locker – OpenStreetMap Wiki  ) :)

Dátum: utorok 18. januára 2022, čas: 21:46:49 UTC+1, odosielateľ: Aceman444
Zdravim.

Dobry den, dakujem za tip. Ale nie je to to, co som sa pytal. amenity=parcel_locker, resp. v ceskom talku este ako amenity=vending_machine je nieco ine. To je napr. AlzaBox od Alza.sk, BalikoBox od Slovenskej posty, ci Z-box od Packety, cize fyzicke zariadenie, stojan so skrinkami, kde si mozete balik vyzdvihnut. S tym nie je problem, len som ich tiez po Bratislave znacil ako amenity=vending_machine, takze to v dohladnej dobe skonvertujem.

Ide mi ale o normalne obchody (trafika, kiosk, kadernictvo, cokolvek), co ma zmluvu s DHL alebo Packetou, ze funguje ako odberne miesto, kde si zakaznici mozu prist vyzdvihnut balik. Nie do boxu, ale do predajne, kde mu balik vyda pracovnik osobne. Je to len doplnkova sluzba k hlavnemu typu tovaru/sluzieb v tom obchode.
Pytam sa, ci toto co pisem, sa znaci doplnujucimi tagmi "post_office=post_partner" atd, na objekte obchodu.

Dakujem

Dátum: streda 19. januára 2022, čas: 16:09:25 UTC+1, odosielateľ: andrej

Super, dakujem.

Inak pre zaujimavost, dalsi zaujimavy pouzivatel OSM: https://www.paas.sk/mapa-zon/ . Tam attribution vyzera dobre.
Je celkom zaujimave, ze pre jeho ucely by stacil vyrez mapy len s Bratislavou, ale kedze prebera asi globalnu mapu od Mapboxu, da sa vlastne poposuvat po celom svete.

Dátum: streda 19. januára 2022, čas: 7:01:50 UTC+1, odosielateľ: orde
potvrdzujem, ze chyba kredit. Pridal som do https://github.com/FreemapSlovakia/freemap-operations/issues

miro.j...@gmail.com

Ahoj

myslím že ten schválený návrh vyzerá dobre, podľa toho príkladu sa to dá pekne popísať. Vidím že v našom regióne to nie je vôbec používane, ale treba začať. Tu v meste máme aspoň 5 obchodov ktoré vydávajú balíky od Zásielkovne, DHL a podobne.

  ahoj, Miro

(uvedený príklad)
shop=mobile_phone
name=HANDY SHOP
post_office=post_partner
post_office:brand=Hermes PaketShop
post_office:brand:wikidata=Q105702843

// Optional Information about services
post_office:service_provider=Hermes Group
post_office:parcel_send_in=yes
post_office:parcel_mail_in=yes
post_office:parcel_pickup=yes

Dátum: streda 19. januára 2022, čas: 22:59:53 UTC+1, odosielateľ: Aceman444

miro.j...@gmail.com

Ahoj

spravil som zmeny pre Malacky.Pridal som obchody a vending machines ktoré poznám.
Dá sa ich viac nájsť na weboch dhl.sk a packeta.sk, ale neviem či môžem použiť ich web ako zdroj dát.

V tom príklade vyššie nie sú správne tagy -  post_office:parcel_send_in, post_office:parcel_mail_in - nenachádzajú sa na wiki ani v ďalšom príklade. Takže tagujem to ako:
post_office=post_partner
post_office:brand=Packeta
post_office:parcel_pickup=yes
post_office:parcel_to=yes
post_office:parcel_from=yes  (v prípade že vedia aj prebrať balíky)

  ahoj, Miro

Dátum: utorok 25. januára 2022, čas: 9:57:17 UTC+1, odosielateľ: miro.j...@gmail.com

Dátum: utorok 25. januára 2022, čas: 11:20:56 UTC+1, odosielateľ: miro.j
[...]

Dakujem, cize tiez sa Vam zda, ze toto su tie spravne znacky pre vydajnu zasielkovej firmy v inom obchode.
Lebo to bola moja povodna otazka. Ci teda tie Packeta/DHL vydajne su post_office=post_partner.

Tie vending_machine zatial ok, ale coskoro to zmenime na amenity=parcel_locker.

Inak AlzaBoxy znacim takto: https://www.openstreetmap.org/node/9395765193 .
Znacim len tie, ktore som videl a viem presne kde su, lebo tie mapy na weboch tych sluzieb nezmieme zatial pouzit (ak sa nezisti opak) a po druhe su nepresne, kludne aj Alza to ma halaba, sipky ukazuju kludne na iny dom, alebo na stred vozovky.

miro.j...@gmail.com

Áno, zdajú sa mi to byť tie správne značky na výdaj zásielok z nejakej firmy v inom obchode. Podľa wiki toto vyzerajú byť tie správne.
Tiež značím iba tie ktoré som videl, aj keď na webe alzy vidím fotky umiestnenia podľa ktorého sa to dá identifikovať celkom presne.

  ahoj, Miro

Dátum: sobota 29. januára 2022, čas: 14:45:31 UTC+1, odosielateľ: Aceman444

[...]

Dobre, tiez to teda idem davat ako:

post_office:brand=Packeta
post_office:parcel_to=yes
post_office:service_provider=Packeta Slovakia
post_office=post_partner

Medzi "parcel_pickup" a "parcel_to" je isty rozdiel a kedze neviem ako funguje Packeta (na webstranke pisu, ze si musite priamo vybrat do ktoreho boxu ma zasielka ist, alebo ci kurierom), tak pickup nebudem davat, iba parcel_to .

Dakujem

[...]

Skonvertoval som AlzaBoxy na parcel_locker na Zapadnom Slovensku. Ak mam spravit aj dalsie regiony dajte vediet. Tam uz je mix vending_machine aj parcel_locker. A Kosice uz su vacsinou locker.
Davam zatial AlzaBox s velkym A, lebo tak to ma editor iD (takze aj tak nam to niekto bude prepisovat), pise si to tak aj Alza na stranke, aj ked na samotnych boxoch je alzaBox s malym a.

BalikoBoxy v Bratislave som tiez uz skonvertoval.

Pre zaujimavost, OsmAnd podporuje tieto post_office znacky.

kayle

Bolo by vhodné pre celé SK, nech to je jednotné

Dňa 28.2.2022 o 8:23 Aceman444 napísal(a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/426618e4-7302-4861-b4a3-1feab8c00ea2n%40googlegroups.com.

A este lepsie by bolo JOSM preset (Freemap ruleset uz mame).

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/a4339ae1-b41d-fb3e-1798-a77ece0a2531%40kayle.sk.

Dobre, urobil som aj dalsie casti Slovenska pre AlzaBox.
Tiez sa este podarilo najst dalsie boxy podla amenity=vending_machine pre BalikoBOX a Z-Box (Packeta) a dalsie znacky, tak nieco som poupravoval.
Niektore co som nevedel identifikovat som ponechal ako vending_machine (napr. bez nazvu a operatora).
Tiez WE|DO boxy nepoznam (tusim predtym MallBox). Tie v minulosti hromadne menili ludia z mapy.cz.

Dátum: pondelok 28. februára 2022, čas: 11:30:35 UTC+1, odosielateľ: kayle
[...]

S acemanom sme to trosku pocistili a vyrobili zopar tagovacich presetov.

Na otestovanie:
  - v JOSM - F12
  - Predvolby znacenia
  - [+]

Ak mate nejake napady na pridanie/aktualizaciu tychto presetov, tak prosim vytvorte issue na

Ak sa nevyskytnu nejake problemy, tak by sme to neskor hodili ako oficialny preset na https://josm.openstreetmap.de/wiki/Presets

Vdaka, jose

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/0b5958c7-c301-43d1-a492-06e9b7b13e9fn%40googlegroups.com.

miro.j...@gmail.com

Za mňa to vyzerá dobre, vďaka za vytvorenie presetov aj s detailami firem.
   Miro

Dátum: pondelok 28. marca 2022, čas: 16:29:25 UTC+2, odosielateľ: jose1711