Označovanie morových stĺpov

Illio

Zdravím všetkých, prosím, neviete, či je nejaký ustálený spôsob na označovanie morových (mariánskych, svätotrojičných...) stĺpov? Nepodarilo sa mi moc k tomuto nájsť a už len tie tri v centre Bratislavy sú každý označený inak. Stĺp na Rybnom námestí je ako historic=memorial a memorial=column, stĺp na Župnom ako historic=memorial a memorial=stele a stĺp na Floriánskom dokonca ako historic=memorial a memorial=statue.

Podľa OSMwiki sa mi zdá, že všetky tri by mali byť skôr historic=monument. Taktiež predpokladám, že by mali mať uvedené aj značky religion=christian a denomination=roman_catholic (aj keď veľký morový stĺp v Olomouci to nemá).

V niektorých obciach je to označené skrátka ako historic=wayside_cross, čo mi však ale nesedí...

Otázka je ešte, či rozlišovať medzi menšími a väčšími stĺpmi a menšie označovať ako memorial a väčšie ako monument alebo nejako celkom ináč. No toto riešenie sa mi veľmi nepáči, lebo tie stĺpy sú samostatná kategória náboženských objektov a nezáleží pri nich na tom, aké sú veľké.

miro.j...@gmail.com

Ahoj, pridavam odkazy na dalsie tri, kazdy je oznaceny inak:
https://www.openstreetmap.org/way/431265461 Trencin, historic=memorial, religion=christian
https://www.openstreetmap.org/node/8825878582 Stupava, amenity=place_of_worship
https://www.openstreetmap.org/node/672079966 Marianka, rovnako ako Trencin
a este som nasiel aj vo Viedni: https://www.openstreetmap.org/way/107803504 historic=monument

Ja neviem ako presne na to, ale tiez sa mi zda ze by mohlo byt historic=memorial alebo monument
Proti monumentu hovori toto na wiki ( https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:historic%3Dmonument ) : Warnings: If it commemorates something/somebody and one can't tell it's "monumental" in size then it shouldn't be tagged as a monument but as a historic=memorial. ... a aj "A memorial object, which is especially large (one can go inside, walk on or through it) or very tall (see the examples),"

 ahoj, Miro

Dátum: pondelok 21. júna 2021, čas: 22:29:52 UTC+2, odosielateľ: Illio

Suhlasim, historic=monument by malo byt nieco velke, osobne by som to na veci mensie ako pamatnik na Slavine nedaval.

Ide pri morovych a svatotrojicnych stlpoch o tu istu vec? Napr. ten pamatnik vo Viedni ma v kazdej reci ine z tych pomenovani.

Bol by som za historic=memorial, region aj denomination. Ci este nejako urcit aj to, ze ide o morovy stlp, to tazko povedat.

Inak v Bratislave nie je mozne sa riadit existujucim znacenim pamatnikov, odkedy pred par rokmi borec zmenil mnohe pamatniky na artwork podla nejakeho svojho vymysleneho systemu a dodnes to nemame revertnute.

V tej Stupave to vyzera dost zle (place_of_worship to nebude), a podobne ako v Marianke davat "morovy stlp" do nazvu mi pride divne, kedze je to skor typ objektu. Aj ked teoreticky sa tak nazyvat moze, ako mame na Slovensku par potokov, co sa volaju Rieka.

aceman

Dátum: utorok 22. júna 2021, čas: 21:55:30 UTC+2, odosielateľ: miro.j