Aktuální směřování projektu

567 views
Skip to first unread message

Jan Skala

unread,
Mar 11, 2017, 3:41:04 PM3/11/17
to OSM paws
Abych mohl vyzkoušet tento kanál a nezelo to tady prázdnotou, pustíme se do toho. Momentálně to vypadá, jako že se nic neděje. Opak je pravdou. Děje se toho hodně, ale velmi pomalu. hlavni dvě činnosti: dokončení vzhledu paws a odstranění konfliktních tagů, které způsobují, byť zřídka, ale přece, špatné vykreslování. To první je z velké části hotové, ale čeká na to druhé. S obojím se pojí i programování nástrojů pro kontrolu celého procesu tvorby vzhledu a map za účelem potlačení lidského faktoru :) Konfliktní tagy chci vyřešit tak, aby byla zachována kompatibilita pro ostatní tvůrce vzhled. Zkrátka stojí to spoustu času a nakonec se nic nezmění :p

Jencek

unread,
Mar 12, 2017, 6:20:42 AM3/12/17
to OSM paws
Tou legendou jsem myslel, kdysi to na strance z mapami nekde bylo,
to jak nalevo byly obrazky treba semafor a napravo od nej byla hodnota tagu v mape.
Ale to uz asi ted neni aktualni, kdyz si hrajes i s vzhledy. 
Drz se, 
lepši kdyz to neni videt, nez aby to nebylo vubec :)

Jan Skala

unread,
Mar 13, 2017, 4:08:36 PM3/13/17
to OSM paws
Legenda je nahozená zpět.

Jan Skala

unread,
Mar 14, 2017, 2:21:05 AM3/14/17
to OSM paws
Plánuju kromě cyklo a pochozích tras přidat také koňské a případně jiné, které mají smysl.

Jan Skala

unread,
Apr 3, 2017, 12:57:44 AM4/3/17
to OSM paws
Včera byl do zipu přidán soubor map.txt pro všechny, kteří potřebují vykreslování ve verzi "2" (dříve v a:Drake, nyní WhereYouGo). V takovém případě je třeba smazat nebo změnit příponu u souboru .xml a změnit název souboru .map.txt na .map.xml.

Gord951

unread,
Apr 7, 2017, 3:03:43 PM4/7/17
to OSM paws


Dne pondělí 3. dubna 2017 6:57:44 UTC+2 Jan Skala napsal(a):
Včera byl do zipu přidán soubor map.txt pro všechny, kteří potřebují vykreslování ve verzi "2" (dříve v a:Drake, nyní WhereYouGo). V takovém případě je třeba smazat nebo změnit příponu u souboru .xml a změnit název souboru .map.txt na .map.xml.

To mi nepripada stastne reseni. Sdilim mapy mezi ruznymi aplikacemi, napr. zrovna zmineny aDrake a WhereYouGo a tim, ze si musim vybrat jedno xml, prichazim o moznost je sdilet. Nebylo by lepsi mit oba xml soubory a pro kazdou aplikaci zvolit ten jeden spravny? 

Jan Skala

unread,
Apr 8, 2017, 1:31:58 AM4/8/17
to OSM paws
Abych to uvedl na pravou míru. Zkoušel jsem to jen v Locus a ten nezvládne dva xml soubory ve složce. Právě jsem testoval i ostatní aplikace (mám nainstalovaný OruxMaps, a:Drake, GDAK, c:geo, WhereYouGo a právě Locus, který hlavně používám). Přejmenoval jsem .map.txt na .map.xml a nechal jsem ve složce oba soubory. Kromě Locus, ve kterém zmizí možnost vybrat téma, nemají zbylé problém, když tam budeš mít oba xml soubory. Jen v c:geo, neběhá .map.xml (lze vybrat, ale nic se nevykreslí) a WhereYouGo, kde zase nefunguje .xml. Takže tedy není nutné nic mazat, ale to co jsem napsal je "bezpečný" způsob pro všechno. Vzhledem k tomu, že (jak je mi známo) pouze WhereYouGo potřebuje .map.xml, myslel jsem že tahle varianta bude bezbolestná pro většinu uživatelů. Ta menšina bude muset přejmenovávat. Ale třeba se pletu.

Dne pátek 7. dubna 2017 21:03:43 UTC+2 Gord951 napsal(a):

Jan Skala

unread,
Apr 9, 2017, 3:32:50 AM4/9/17
to OSM paws
Včera jsem (doufám) konečně vyřešil upload témat na web, takže jsou konečně dostupné poslední změny.

Gord951

unread,
Apr 9, 2017, 1:08:37 PM4/9/17
to OSM paws


Dne sobota 8. dubna 2017 7:31:58 UTC+2 Jan Skala napsal(a):
Prima. Toto vysvetleni je docela dulezite. Takze mohu mit oba xml soubory a pouzit ten spravny, kdyz nepouzivam Locus. Pokud pouzovam Locus, musim prejmenovavat ...

Dekuji za upresneni. 

Jan Skala

unread,
Apr 10, 2017, 2:39:54 PM4/10/17
to OSM paws
Ještě je tady jedna možnost, kterou musím nejprve otestovat. Grafika by byla v jedné složce a XML by byly v dalších složkách na stejné úrovni, každý by tak měl vlastní chlívek a zvládnul by to i Locus. Navíc pokud používá někdo třeba cyclist i tourist, měl by jen jednu složku grafiky, i když úspora místa je mizivá.

Jan Skala

unread,
Apr 14, 2017, 1:34:40 PM4/14/17
to OSM paws
Takže máme v tématech redukovaný počet ikonek pro trasy (2500 -> 300). Dále jsem zrušil soubor .map.txt. a vytvořil jsem složku v2, kde je tento soubor s normální příponou .map.xml. Odkazy na grafiku jdou kvůli tomu o jednu úroveň výše, takže nikam nepřesunovat. Zkoušel jsem v několika aplikacích a běželo to hladce. Není tedy třeba nic přejmenovávat, ani mazat a přesouvat a aplikace na to bez problémů vidí. Otestuji ještě zbylé aplikace, ale myslím, že tohle bude fungovat a je to podle mých představ. Děkuji za podnětné připomínky :)

Jan Skala

unread,
Apr 25, 2017, 1:12:48 PM4/25/17
to OSM paws
Poslední dobou jsem trávil čas nad přípravou nového vykreslování symbolů turistického značení coby samostatných bodů. Výhoda je, že nejsou značky natočené podle směru cesty (pokud máte natáčení mapy podle směru jízdy, je to jedno) a body můžu umístit vzájemně tak, že budou vidět všechny nebo většina značek. Nevýhoda je, že body jsou skutečné uzly v mapových datech, takže se značky nepohybují při přibližování tak, aby hustota byla zachována.

Jan Skala

unread,
Apr 27, 2017, 4:22:17 PM4/27/17
to OSM paws
Chtěl bych tam mít i ty nejběžnější značky, alespoň je tedy dám menší, aby nepřekážely. V právě vydaném vzhledu je to také tak. 


gctea...@gmail.com

unread,
Apr 28, 2017, 1:23:22 PM4/28/17
to OSM paws

Super práce :) Jen jsem objevil překrývání značky klasické turistické a naučné stezky.


Jan Skala

unread,
Apr 28, 2017, 2:43:22 PM4/28/17
to OSM paws


Dne pátek 28. dubna 2017 19:23:22 UTC+2 --- napsal(a):

Super práce :) Jen jsem objevil překrývání značky klasické turistické a naučné stezky.



Lepší než nic. Se současným stylem je právě vidět jen jedna jediná značka, na první pohled je přece vidět rozdíl. 

Jan Skala

unread,
May 10, 2017, 1:23:58 AM5/10/17
to OSM paws
Momentálně mám STOP stav, protože se mi v PC začal sypat disk na data. Nákup a oprava je nyní v nedohlednu.

Jan Skala

unread,
Jun 24, 2017, 3:53:43 PM6/24/17
to OSM paws
Ahoj, jedeme v omezeném provozu. V mapě teď jsou i koňské relace, ale musím ještě poladit tag-mapping.xml

Jan Skala

unread,
Aug 3, 2017, 2:59:31 AM8/3/17
to OSM paws
Ahoj, k ozkoušení je vzhled verze 4 s vektorovou grafikou. Hlavní změna je vedení čáry turistické značky vedle cesty. Odkaz je na hlavní stránce, datum svítí ještě červeně. Nefunguje to v Locus a c:geo. Funguje v orux, GDAK a a:drake.

Marián Kyral

unread,
Aug 3, 2017, 4:39:57 AM8/3/17
to OSM paws


Dne čtvrtek 3. srpna 2017 8:59:31 UTC+2 Jan Skala napsal(a):
Ahoj, k ozkoušení je vzhled verze 4 s vektorovou grafikou. Hlavní změna je vedení čáry turistické značky vedle cesty. Odkaz je na hlavní stránce, datum svítí ještě červeně. Nefunguje to v Locus a c:geo. Funguje v orux, GDAK a a:drake.

Chtěl jsem odzkoušet, ale ani na androidu, ani na počítači s linuxem mi ten archív nejde otevřít. Prý je poškozený.

[10:38:33 marian@worker mozilla_marian0]$ ls -la                                                                                                                                                                                     
celkem 348                                                                                                                                                                                                                           
drwx------ 2 marian users     60  3. srp 10.38 .                                                                                                                                                                                     
drwxrwxrwt 9 root   root     440  3. srp 10.30 ..
-r-------- 1 marian users 354512  3. srp 10.29 paws_4_svg.zip
[10:38:35 marian@worker mozilla_marian0]$ unzip paws_4_svg.zip
Archive:  paws_4_svg.zip
  End-of-central-directory signature not found.  Either this file is not
  a zipfile, or it constitutes one disk of a multi-part archive.  In the
  latter case the central directory and zipfile comment will be found on
  the last disk(s) of this archive.
unzip:  cannot find zipfile directory in one of paws_4_svg.zip or
        paws_4_svg.zip.zip, and cannot find paws_4_svg.zip.ZIP, period.
[10:38:37 marian@worker mozilla_marian0]$ sha256sum paws_4_svg.zip
d012349fe0aeb96097e3514bfb5919dbbf17f588afd8646c2f508a17729267b7  paws_4_svg.zip

Jencek

unread,
Aug 3, 2017, 4:45:40 AM8/3/17
to OSM paws
Ahoj

Na Widlech taky problém z rozbalením, 7zip hlásí poškozený soubor no_bicycle.svg :(


Dne čtvrtek 3. srpna 2017 8:59:31 UTC+2 Jan Skala napsal(a):
Ahoj, k ozkoušení je vzhled verze 4 s vektorovou grafikou. Hlavní změna je vedení čáry turistické značky vedle cesty. Odkaz je na hlavní stránce, datum svítí ještě červeně. Nefunguje to v Locus a c:geo. Funguje v orux, GDAK a a:drake.

Jan Skala

unread,
Aug 3, 2017, 5:34:01 AM8/3/17
to OSM paws
Nějak špatně nahrané. Zkuste prosím znovu. Balil jsem to přímo na telefonu, tak to bude snad OK.

Jan Skala

unread,
Aug 3, 2017, 5:47:23 AM8/3/17
to OSM paws
Tak až ted. Zase nějaká chyba.

Marián Kyral

unread,
Aug 3, 2017, 7:40:05 AM8/3/17
to osm-...@googlegroups.com
Dne 3.8.2017 v 11:47 Jan Skala napsal(a):
> Tak až ted. Zase nějaká chyba.
>
Jop, teď už to je OK. Vypadá to dobře. (testováno na GDAKu)

Díky,
Marián

Gord951

unread,
Aug 4, 2017, 3:06:32 AM8/4/17
to OSM paws

Dne čtvrtek 3. srpna 2017 11:47:23 UTC+2 Jan Skala napsal(a):
Tak až ted. Zase nějaká chyba.

Zkusil jsem, funguje. Ale mam podobny problem jako byl driv - nektere znacky jsou tak male, ze se ztraceji. Treba rozcestniky jsou v podstate stejne velke jako je sirka cary pro znaceni cesty a naprosto v ni tedy zanikne. 

Jan Skala

unread,
Aug 25, 2017, 1:43:12 PM8/25/17
to OSM paws
Ke stahování jsem dal odkazy pro Locus a Orux maps pro pohodlné stahování. Snad to bude fungovat.

Jan Skala

unread,
Sep 1, 2017, 1:33:17 PM9/1/17
to OSM paws
Stránky osm.paws.cz jsou mimo provoz --> chyba není na vaší straně.

Marián Kyral

unread,
Sep 1, 2017, 5:37:09 PM9/1/17
to OSM paws
Je nějaká představa,kdy se to podaří zase zprovoznit? Jsem si včera nestáhl data Německa, že to udělám dnes a už nestáhnu :-(

Díky,
Marián

Jan Skala

unread,
Sep 2, 2017, 2:44:03 AM9/2/17
to OSM paws
Bohužel nic nevím. Každopádně nahrávám Bavorsko na google drive.

Jan Skala

unread,
Sep 2, 2017, 3:21:06 AM9/2/17
to OSM paws

Jan Skala

unread,
Sep 4, 2017, 12:33:16 PM9/4/17
to OSM paws
Mám hosting u poskytovatele připojení, prý to tam migrovali, ale komunikace trochu vázne, tak nevím, kam nasměrovat doménu. Dneska to asi nepoběží.

Miki B

unread,
Sep 9, 2017, 1:01:42 AM9/9/17
to OSM paws
Tak to vypadá že se na stránkách něco děje.

Jan Skala

unread,
Sep 9, 2017, 12:57:08 PM9/9/17
to OSM paws
Ahoj! Web zase běží, všechno doufám funguje. Mapy, u kterých je chyba, se dají stáhnou, když název nakopírujete na konec adresy v adresním řádku. Až se vyrobí nové, bude to zase jako dřív. Případné problémy prosím hlaste.

Marián Kyral

unread,
Sep 9, 2017, 1:35:12 PM9/9/17
to OSM paws
Super, díky.

Josef Žajdlík

unread,
Sep 12, 2017, 10:05:51 AM9/12/17
to OSM paws
Existuje nějaký seznam úprav v nových verzích tématu?

Marián Kyral

unread,
Sep 12, 2017, 10:49:39 AM9/12/17
to OSM paws


Dne úterý 12. září 2017 16:05:51 UTC+2 Josef Žajdlík napsal(a):
Existuje nějaký seznam úprav v nových verzích tématu?

Jan Skala

unread,
Sep 12, 2017, 12:27:10 PM9/12/17
to OSM paws
Asi tak. Ve složce XML jsou "zdrojáky". Ale nedávám commit ani push při každé úpravě nebo odeslání na web. Nějaký konkrétní požadavek?

Josef Žajdlík

unread,
Sep 12, 2017, 3:08:55 PM9/12/17
to OSM paws
Díky, mrknu se na to. Ten seznam bych chtěl ze dvou důvodů. 1) verze nejsou číslované a tak si někdy nejsem jist jestli mám nainstalovanou poslední verzi. 2) rád se vždy podívám co konkrétního se změnilo už jen tak ze zájmu
Jinak musím kluci toto vaše téma velmi pochválit. V Locusu je to pro cyklistiku nejlepší co existuje. Používám ho v přepnutí na vysoký kontrast a tak se mi moc líbí, že v posledních verzích byly velké plochy převedeny do více pastelových barev a tak jsou silnice ještě výraznější. Pokud bych si něco přál, tak by to bylo ještě trochu více omezit zobrazování názvů budov a ostatních textů. Třeba v Santiagu de Compostela si někdo v podkladech vyhrál a pojmenoval snad vše. To už jsem musel vaše téma přepnout na interní z Locusu protože jsem na mapě viděl jen texty. Myslím, že někdy by to šlo docela omezit, obzvlášť když je budova označena ikonou jako kino, knihovna, obchod atp. Je to ale jen drobnost, jinak je téma už skoro dokonalé.

Dne úterý 12. září 2017 18:27:10 UTC+2 Jan Skala napsal(a):

Josef Žajdlík

unread,
Sep 12, 2017, 3:09:26 PM9/12/17
to OSM paws
Díky.

Dne úterý 12. září 2017 16:49:39 UTC+2 Marián Kyral napsal(a):

Jan Skala

unread,
Sep 24, 2017, 3:12:43 PM9/24/17
to OSM paws
Ahoj, web už dva týdny jede. Chci jen upozornit, že teď už stahování označených souboru s chybou nezkoušejte. Opravdu již budou poškozené. Tentokrát to byla výjimka spojená s přesunem souborů.

Jan Skala

unread,
Oct 15, 2017, 2:47:51 AM10/15/17
to OSM paws
Konečně jsem spáchal paws 4 také pro Locus. Není to žádná krása, ale lepší nežli nic. Coby paws_4_LE.zip ke stažení na hlavní stránce.

Jan Skala

unread,
Jan 1, 2018, 4:44:52 AM1/1/18
to OSM paws
Na Silvestra jsem připravil zimní vzhled mapy :) není to žádný šlágr, ale třeba se to někomu bude líbit :) 

Josef Žajdlík

unread,
Jan 1, 2018, 8:39:28 AM1/1/18
to OSM paws
Mám prosbu, nebylo by možné použít jiné jméno pro zimní a letní verze? I když je dám v Locusu do rozdílných složek, tak se v seznamu temat ukazující se stejnými názvy.

Marián Kyral

unread,
Jan 1, 2018, 11:36:59 AM1/1/18
to OSM paws


Dne pondělí 1. ledna 2018 10:44:52 UTC+1 Jan Skala napsal(a):
Na Silvestra jsem připravil zimní vzhled mapy :) není to žádný šlágr, ale třeba se to někomu bude líbit :) 

Pěkné, moc pěkné. Nějaká zimní mapa by se nám hodila na openstreetmap.cz. Zobrazovat sjezdovky na zelené louce je takové podivné. Možná se inspiruji a zkusím využít tvé barevné schéma.

Případně, kdyby někdo chtěl přispět: https://github.com/osmcz/poloha.net_mapnik  Pull requesty vítány :-D

Marián

Jan Skala

unread,
Jan 1, 2018, 2:51:57 PM1/1/18
to OSM paws
Musím se nejprve podívat, jak moc je to náročný změna v programu :)

Dne pondělí 1. ledna 2018 14:39:28 UTC+1 Josef Žajdlík napsal(a):

Jan Skala

unread,
Jan 1, 2018, 2:55:59 PM1/1/18
to OSM paws
Díky, dělal jsem to čistě programátorským přístupem, proto to není úplně nejhezčí. Až ten skript bude na githubu, dám vědět. Třeba jen pro inspiraci.

Dne pondělí 1. ledna 2018 17:36:59 UTC+1 Marián Kyral napsal(a):

Jencek

unread,
Jan 2, 2018, 5:09:19 AM1/2/18
to OSM paws
Zkus ve složce přejmenovat .xml soubor a mozna i ten .png se stejným názvem

Josef Žajdlík

unread,
Jan 2, 2018, 10:11:25 AM1/2/18
to OSM paws
Ano, pomohlo to. Díky moc. Doporučil bych přejmenovat i soubory ke stažení, ať v tom není zmatek.

Jan Skala

unread,
Jan 3, 2018, 2:24:28 PM1/3/18
to OSM paws
Skript je na githubu. Původně jsem chtěl docílit něčeho, jako když se přes mapu položí namodralá folie, ale nějak se mi nepodařilo docílit kýženého efektu jednoduše zprůměrováním barev. Takže jsou tam různé čachry s RGB a výsledek je už známý. Třeba se to bude někomu hodit.

Dne pondělí 1. ledna 2018 20:55:59 UTC+1 Jan Skala napsal(a):

Jan Skala

unread,
May 26, 2018, 11:02:39 AM5/26/18
to OSM paws
Z provozních důvodů jsem si naklonoval repozitář na notebook. Takže když mám chvilku, tak něco udělám a hned dávám push z obou počítačů. Ještě bych rád uchovával jeden "vzorový" XML soubor, který by zobrazoval změny v tématu, tak jak tu bylo nadhozeno. Určitě to bude užitečné. Kdysi jsem něco takového dával do RSS, ale nějak mi to ze systému vypadlo.
Konečně zase funguje legenda na webu.

Jan Skala

unread,
Jun 30, 2018, 6:07:38 AM6/30/18
to OSM paws

Jan Skala

unread,
Jul 16, 2018, 11:13:58 AM7/16/18
to OSM paws
Oprava: https://github.com/osmpaws/paws_renderer/blob/master/template.xml

Dne sobota 30. června 2018 12:07:38 UTC+2 Jan Skala napsal(a):

Jan Skala

unread,
Sep 2, 2018, 2:53:44 PM9/2/18
to OSM paws
Pro info: ke stažení jsou mapy Itálie (5 oblastí), Španělska a Portugalska. A abychom měli jednu oblast kompletní, přidal jsem i Slovinsko.

Mám vytvořen nástroj na rozesílání emailů s upozorněním, že nová mapa je vytvořená a bude se nahrávat na web. Funguje to tak, ze zadám email adresu a seznam map, na které chce být dotyčný upozorněn. Mám pocit, že RSS není úplně in, tedy alespoň já to nemám od dob, co skončil Google Reader, v mobilu a mail je tak jasná jednička. Ještě ale musím zjistit, jak je to s GDPR na takovéhle věci.

Jan Skala

unread,
Sep 20, 2018, 3:03:37 PM9/20/18
to OSM paws
Pokud sedíte u počítače, zjistíte, že je ke stažení aktualizace a že ji prostě musíte mít hned v mobilu, vyfoťte si QR kód z obrazovky a stahování hned začne. (Teda hned jak to odklepnete na mobilu :)

Josef Žajdlík

unread,
Sep 24, 2018, 12:50:43 PM9/24/18
to OSM paws
Stahování pomocí QR je skvělé. Výborný nápad.

Dne čtvrtek 20. září 2018 21:03:37 UTC+2 Jan Skala napsal(a):

Milan Keršláger

unread,
Sep 24, 2018, 2:57:52 PM9/24/18
to OSM paws
On je pan Skala nadšenec do inovací, neustále mne mile překvapuje :-)
Patří mu díky! M.K.

po 24. 9. 2018 v 18:50 odesílatel Josef Žajdlík <jirk...@gmail.com> napsal:
Stahování pomocí QR je skvělé. Výborný nápad.

Dne čtvrtek 20. září 2018 21:03:37 UTC+2 Jan Skala napsal(a):
Pokud sedíte u počítače, zjistíte, že je ke stažení aktualizace a že ji prostě musíte mít hned v mobilu, vyfoťte si QR kód z obrazovky a stahování hned začne. (Teda hned jak to odklepnete na mobilu :)

--
Tuto zprávu jste obdrželi, protože jste přihlášeni k odběru skupiny „OSM paws“ ve Skupinách Google.
Chcete-li zrušit odběr skupiny a přestat dostávat e-maily ze skupiny, zašlete e-mail na adresu osm-paws+u...@googlegroups.com.
Chcete-li tuto diskusi zobrazit na webu, navštivte https://groups.google.com/d/msgid/osm-paws/5766a014-3770-4a9b-89b8-88ab8a03f759%40googlegroups.com.
Další možnosti najdete na https://groups.google.com/d/optout.


--
                            Milan Keršláger
                            http://kerslager.cz/

Jan Skala

unread,
Sep 24, 2018, 4:48:19 PM9/24/18
to OSM paws
Díky díky, jsem rád, že se líbí :)

Tom Ka

unread,
Sep 25, 2018, 2:42:17 AM9/25/18
to Jan Skala, OSM paws
Taky se pridavam k diky za projekt a rovnou pridam info, ze RSS je
rozhodne super a ja ho pouzivam vyhradne - na Android muzu doporucit
ctecku Aggregator. A pokud by se mela pridavat jeste nejaka zeme pro
mapy, tak hlasuju pro Svycarsko :-)

Diky

Dne 24. září 2018 22:48 Jan Skala <101s...@gmail.com> napsal(a):
> Díky díky, jsem rád, že se líbí :)
>
> --
> Tuto zprávu jste obdrželi, protože jste přihlášeni k odběru skupiny OSM paws ve Skupinách Google.
> Chcete-li zrušit odběr skupiny a přestat dostávat e-maily ze skupiny, zašlete e-mail na adresu osm-paws+u...@googlegroups.com.
> Chcete-li zobrazit tuto diskusi na webu, navštivte https://groups.google.com/d/msgid/osm-paws/9895e9a2-0cb6-41c2-b706-6db4f8a91006%40googlegroups.com.
> Další možnosti najdete na adrese https://groups.google.com/d/optout.

Jan Skala

unread,
Sep 25, 2018, 2:42:50 PM9/25/18
to OSM paws
Supr.

Ani nevím jak to vypadá v současné době s místem na hostingu. Jiný problém se Švýcarskem být nemůže :) Já bych chtěl ještě udělat Norsko. Zkoušel jsem to už dávno a od té doby jen leží na disku pracovní soubory.

Jan Skala

unread,
Oct 25, 2018, 4:50:36 AM10/25/18
to OSM paws
Webhosting má nějaké problémy, stránky nelze zobrazit. Soubory stáhnout lze, pokud víte přesnou adresu.

Jan Skala

unread,
Nov 7, 2018, 5:29:50 AM11/7/18
to OSM paws
Ahoj, udělal jsem FB stránku, přijde mi tam super snadné sdílet obrázky, takže tam budou zmíněné novinky ve vzhledu. Adresa je http://fb.me/osmpaws

Tom Ka

unread,
Nov 7, 2018, 5:41:50 AM11/7/18
to Jan Skala, osm-...@googlegroups.com
Ahoj, jen prosim zachovat i jine kanaly pro lid, co se snazi zustat FB-prosty.

Diky moc.
st 7. 11. 2018 v 11:29 odesílatel Jan Skala <101s...@gmail.com> napsal:
>
> Ahoj, udělal jsem FB stránku, přijde mi tam super snadné sdílet obrázky, takže tam budou zmíněné novinky ve vzhledu. Adresa je http://fb.me/osmpaws
>
> --
> Tuto zprávu jste obdrželi, protože jste přihlášeni k odběru skupiny OSM paws ve Skupinách Google.
> Chcete-li zrušit odběr skupiny a přestat dostávat e-maily ze skupiny, zašlete e-mail na adresu osm-paws+u...@googlegroups.com.
> Chcete-li zobrazit tuto diskusi na webu, navštivte https://groups.google.com/d/msgid/osm-paws/931aab2d-284f-4d8e-9bf4-51e6f7eb7560%40googlegroups.com.

Jan Skala

unread,
Nov 7, 2018, 5:56:57 AM11/7/18
to OSM paws
Určitě, myslím i na lidi bez FB :) Jsem spíš pro přidávání než rušení. Kouknout se tam může kdokoliv a zprávu ke mě dostat jinudy.

Jan Skala

unread,
Nov 24, 2018, 1:26:54 AM11/24/18
to OSM paws
Včera jsem se sám dostal do úzkých tím, že v mapě nebyly jednosměrky. Opraveno  aktualizací vzhledu, ale ještě musí proběhnout aktualizace map pro správné zobrazení povolené jízdy kol v protisměru, tak s tím počítejte prosím.

Jan Skala

unread,
Dec 3, 2018, 4:23:46 PM12/3/18
to OSM paws
Zdravím, jak už jsem psal na http://fb.me/osmpaws , ke stažení přibyly nově mapy Korsiky a Švýcarska. S jednosměrkami čekám na aktualizaci všech map. Pak vydám opravu vzhledu.

Tom Ka

unread,
Dec 4, 2018, 6:23:26 AM12/4/18
to Jan Skala, osm-...@googlegroups.com
Jo, jo, a uz jsem videl i nejakou dalsi cast Nemecka. Super, jenom
doufam, ze to nebude (prilis) na ukor cetnosti aktualizaci.

Diky za vse!
po 3. 12. 2018 v 22:23 odesílatel Jan Skala <101s...@gmail.com> napsal:
>
> Zdravím, jak už jsem psal na http://fb.me/osmpaws , ke stažení přibyly nově mapy Korsiky a Švýcarska. S jednosměrkami čekám na aktualizaci všech map. Pak vydám opravu vzhledu.
>
> --
> Tuto zprávu jste obdrželi, protože jste přihlášeni k odběru skupiny OSM paws ve Skupinách Google.
> Chcete-li zrušit odběr skupiny a přestat dostávat e-maily ze skupiny, zašlete e-mail na adresu osm-paws+u...@googlegroups.com.
> Chcete-li zobrazit tuto diskusi na webu, navštivte https://groups.google.com/d/msgid/osm-paws/25f3d89a-ff68-4fb1-8cf3-8e6e64e4ce43%40googlegroups.com.

Jan Skala

unread,
Dec 4, 2018, 1:45:28 PM12/4/18
to OSM paws
Ano, je to tak. Včera jsem dal zelenou pro Bádensko-Württembersko. Poslední dva týdny jsem si všimnul, že jeden, nebo dva dny se mapy vůbec negenerovaly, takže mám ještě rezervu. Jestli ono to není tím rychlým SSD, co jsem dostal ;) Pokud by toho bylo moc, můžu do toho sáhnout.

Tom Ka

unread,
Dec 4, 2018, 1:59:15 PM12/4/18
to Jan Skala, osm-...@googlegroups.com
Urcite to bude tim SSD, jeste ze se nasel nejakej ochotnej darce :-P

Diky!
út 4. 12. 2018 v 19:45 odesílatel Jan Skala <101s...@gmail.com> napsal:
>
> Ano, je to tak. Včera jsem dal zelenou pro Bádensko-Württembersko. Poslední dva týdny jsem si všimnul, že jeden, nebo dva dny se mapy vůbec negenerovaly, takže mám ještě rezervu. Jestli ono to není tím rychlým SSD, co jsem dostal ;) Pokud by toho bylo moc, můžu do toho sáhnout.
>
> --
> Tuto zprávu jste obdrželi, protože jste přihlášeni k odběru skupiny OSM paws ve Skupinách Google.
> Chcete-li zrušit odběr skupiny a přestat dostávat e-maily ze skupiny, zašlete e-mail na adresu osm-paws+u...@googlegroups.com.
> Chcete-li zobrazit tuto diskusi na webu, navštivte https://groups.google.com/d/msgid/osm-paws/9317c4e9-4a02-45bd-8edf-34e0acd813c0%40googlegroups.com.

Jan Skala

unread,
Dec 27, 2018, 3:28:40 AM12/27/18
to OSM paws
Ahoj! Nestihl jsem to do začátku zimy, ani přes Vánoce. Nicméně, stejně jako loni, je tu zimní vzhled. Berte to jako dodatečný dáreček pro ty, kterým se líbil. Pro ty, kterým se nelíbil tu mám ale taky dáreček. Normální vzhled je pořád ke stažení. Mějte se všichni fajn.

Jan Skala

unread,
Jan 1, 2019, 4:00:37 AM1/1/19
to OSM paws
Přeju všem uživatelům hodně štěstí v novém roce!

Marián Kyral

unread,
Jan 1, 2019, 6:27:51 AM1/1/19
to Jan Skala, OSM paws
A my děkujeme za vše, co děláš. S mapou se kešky líp hledají 😎

Marián

1. ledna 2019 10:00:36 SEČ, Jan Skala <101s...@gmail.com> napsal:
Přeju všem uživatelům hodně štěstí v novém roce!


--
Odesláno aplikací K-9 Mail ze systému Android. Omluvte prosím moji stručnost.

Jan Skala

unread,
Jan 5, 2019, 3:07:24 PM1/5/19
to OSM paws
Však já to dělám rád :)

Ještě překlápím zprávu z FB: 
Již téměř měsíc je ke stažení mapa Norska, tedy jeho pevninské části. Nyní se přidává i mapa ostrovů. S mapou Norska je to vůbec složité. První pokusy proběhly hodně dávno. Už soubor s vrstevnicemi byl hrozně veliký, takže si mapa musela počkat v šuplíku až donedávna. Krok vrstevnic je teď nějakých 50 m a i tak byl mapový soubor obrovský - více než 1,1 GB. Tomu se dalo trochu ulevit rozdělením na dvě části a ty jsou teď k mání.

Jan Skala

unread,
Jan 8, 2019, 1:38:57 AM1/8/19
to OSM paws
Pro vyjmutí dat jedné země z celé Evropy jsem přešel z osmconvert na osmium. Znamená to zrychlení toho úkonů z cca 16 minut na 11 minut. Pokud by byly nějaké problémy kolem hranic, dejte mi prosím vědět. Já to nějak nezvládl zkontrolovat a věřím tomu.

Jan Skala

unread,
Jan 12, 2019, 2:38:10 PM1/12/19
to OSM paws

Když jsem před časem letěl letadlem, přišlo mi líto, že nemám administrativní mapu pro celou Evropu, abych se mohl koukat, kde zrovna jsme. Jindy se zase může hodit pro hrubou orientaci kdovíkde  Zkrátka trvalo mi to víc než rok a první nástřel je konečně tady. Mapa je v4 a obsahuje více jazyků pro popisky - původní, češtinu, angličtinu a slovenštinu. To může v některých aplikacích působit problémy. Takže pokud zazlobí, víte, že to není vaše chyba. Ale když ono je to tak pěkné - česky  http://osm.paws.cz/europe_admin.map

Jan Skala

unread,
Jan 13, 2019, 2:36:17 AM1/13/19
to OSM paws
Večer jsem strávil různými pokusy a snad v tom mám jasno. Když k mapě dám jen jeden jazyk, tak je to V3. Když jich dám víc, je to v4. Bohužel v4 má v locusu ten problém, že zatím natvrdo vyžaduje vzhled v4 a nefunguje automatické načítání různých map, pokud jsou v3 a v4. S vzhledem to jde vyřešit celkem snadno. V paws_4 je třeba nechat jen jeden XML soubor, pak to Locus pobere. Ale bez automatického načítání to ztrácí kouzlo. No a co hůř? V cgeo třeba mapy v4 vůbec nejdou, jiné aplikace jsem nezkoušel. Takže tam nechám jen češtinu a to bude prozatím stačit.

Jan Skala

unread,
Jan 13, 2019, 4:21:48 AM1/13/19
to OSM paws
Tak nám pěkně napadlo a je nejvyšší čas vylepšit vzhled pro vás běžkaře.
Začneme fialovou barvou pro piste:type=skitour, kterou je značené předpokládám trasy pro skialpy? (Na obrázku vpravo nahoře.)
Stávající červená barva je ponechána pro klasickou stopu. Nová oranžová barva označuje bruslení.
Pokud jsou na trase obě úpravy stopy, střídá se červená a oranžová (nahoře). Pokud je červená čára v polovině přerušená, znamená to, že v datech chybí informace o typu úpravy = inspirace pro zmapování trasy :) (vlevo dole) Skol!

Jan Skala

unread,
Jan 20, 2019, 6:57:34 AM1/20/19
to OSM paws
Prohlížel jsem si zimní mapové podklady na www.osmap.cz a všiml jsem si vykřičníků u běžecké trasy. To mě zaujalo a zjistil jsem, že i běžecké tratě mohou mít definovanou náročnost stejně jako běžky. Tak jsem taky udělal vykřičníky :) Novice a easy neznačím, intermediate je žlutý vykřičník a advanced a expert je červený vykřičník.

Jan Skala

unread,
Jan 31, 2019, 2:07:06 PM1/31/19
to OSM paws
Dneska jsem si všimnul, že v mapě máme tag trail_visibility, ale vůbec ho nepoužíváme. Takže první nástřel je tady. Udělal jsem tři hnědá "očíčka" s různou průhledností. Nejméně průhledné, tedy nejvýraznější je pro trail_visibility "good" a "intermediate" (dolní pěšina). Středně průhledné je pro "bad" a "horrible" (horní pěšina). A hodně průhledné je pro trail_visibility "no". Pokud má někdo rozumnější formu než očíčka, dejte určitě vědět :D

Jan Skala

unread,
Mar 3, 2019, 2:14:44 PM3/3/19
to OSM paws

Zdravím. Z FB mi chodí na mobil oznámení, že na nějaké stránce je nový příspěvek. Přemýšlel jsem, zda bych nemohl nastavit něco podobného i pro stránky osm.paws.cz. Nejlépe pro každý soubor ke stažení zvlášť. Ještě to nemám úplně občíhlé, ale nápady, které jsem dostal se objevují alespoň v RSS zdroji. Novinky jsou tedy následující. 
Nová stránka http://osm.paws.cz/rss_config.php umožní zaklikat soubory, u kterých vás zajímá aktualizace a vygenerovat si tak adresu do RSS čtečky. Stávající možnost mít všechno zůstává funkční. 
Druhá věc je odkaz z RSS čtečky na stránky. Teď se po kliknutí dostanete přímo na řádek s daným souborem.

Jan Skala

unread,
Mar 7, 2019, 1:42:01 AM3/7/19
to OSM paws
Dobré ráno. Díky lidem z Radynet, u nichž běží stránky a odkud můžeme stahovat mapové soubory se včera stránky rozběhly na HTTPS. Je to nutná podmínka pro webové push notifikace. Tak uvidíme, jestli je zvládnu implementovat. Pokud by HTTPS způsobovalo nějaké potíže, dejte prosím vědět.

Jan Skala

unread,
May 17, 2019, 3:07:10 PM5/17/19
to OSM paws
Možná jste si všimli červených rozcestníků a říkáte si, co jsou zač. V snaze zmapovat správně vedení turistických tras hrají fotky rozcestníků, které si sami nafotíme a zveřejníme, důležitou roli. Více informací je na stránce https://openstreetmap.cz/turistika pod odrážkou Foto rozcestníků. Dříve, než se vydáte vyfotit nějaký rozcestník, bude určitě dobré z mojí strany říct, že je třeba mít účet na Openstreetmap.org, abych předešel pozdějšímu zklamání. Druhá poznámka se týká toho, že ne všechny červené rozcestníky v mapě je nutné nafotit, některé totiž nejsou ty klasické od KČT, o které jde v první řadě. Mojí snahou bylo spíše usnadnit přístup k informací, že nám fotka chybí, pro nahodilé kolemjdoucí.

Tom Ka

unread,
May 20, 2019, 4:34:38 AM5/20/19
to OSM paws
Ahoj, jen jako autor Fody upresnim:

- fotit ma smysl vsechny rozcestniky (ale treba i informacni panely naucnych stezek)
- fotit ma smysl i rozcestniky, ktere nejsou oznaceny v mape (zatim se napr. neresi prilis stare fotky apod.)
- krome cervene ikony v mape lze stahnout i GPX soubor (z ktereho cervene rozcestniky v mape vychazi), aktualizovany kazdou hodinu (je v nem i co je za problem)
- je nutne mit ve fotce EXIF a VELMI VHODNE aby primo fotka obsahovala i GPX souradnice (lze korigovat i rucne)

S dalsimi dotazy se klidne obratte na mne.


Bye tom.k

pá 17. 5. 2019 v 21:07 odesílatel Jan Skala <101s...@gmail.com> napsal:
Možná jste si všimli červených rozcestníků a říkáte si, co jsou zač. V snaze zmapovat správně vedení turistických tras hrají fotky rozcestníků, které si sami nafotíme a zveřejníme, důležitou roli. Více informací je na stránce https://openstreetmap.cz/turistika pod odrážkou Foto rozcestníků. Dříve, než se vydáte vyfotit nějaký rozcestník, bude určitě dobré z mojí strany říct, že je třeba mít účet na Openstreetmap.org, abych předešel pozdějšímu zklamání. Druhá poznámka se týká toho, že ne všechny červené rozcestníky v mapě je nutné nafotit, některé totiž nejsou ty klasické od KČT, o které jde v první řadě. Mojí snahou bylo spíše usnadnit přístup k informací, že nám fotka chybí, pro nahodilé kolemjdoucí.

--
Tuto zprávu jste obdrželi, protože jste přihlášeni k odběru skupiny „OSM paws“ ve Skupinách Google.
Chcete-li zrušit odběr skupiny a přestat dostávat e‑maily ze skupiny, zašlete e-mail na adresu osm-paws+u...@googlegroups.com.
Chcete-li tuto diskusi zobrazit na webu, navštivte https://groups.google.com/d/msgid/osm-paws/8278a059-927d-4371-a229-656187cfa8fe%40googlegroups.com.
Další možnosti najdete na https://groups.google.com/d/optout.

Jan Skala

unread,
Jul 27, 2020, 8:03:54 AM7/27/20
to OSM paws
Ahoj, dlouho se nic nedělo, ale teď byl čas se trochu věnovat počítačům a věci nabraly rychlost. Tak jsem to hodil na web. Pěkný den. https://osm.paws.cz/odstavka_2020.php

Jan Skala

unread,
Sep 26, 2020, 2:33:48 PM9/26/20
to OSM paws
Dneska vyšla nová verze vzhledu spolu s popisem některých změn.

Dne pondělí 27. července 2020 v 14:03:54 UTC+2 uživatel Jan Skala napsal:

Jan Skala

unread,
Oct 11, 2020, 2:38:37 PM10/11/20
to OSM paws
Oprava převážně cyklověcí a nové chodníky.

Jan Skala

unread,
Dec 22, 2020, 5:09:21 AM12/22/20
to OSM paws
Přeji krásné Vánoce a klidný konec jinak šíleného roku Vám i vašim rodinám.
IMGP3832_mm.JPG

Jan Skala

unread,
Apr 23, 2021, 12:31:05 PM4/23/21
to OSM paws

Nově udělané linky TZT v mapovém tématu paws_4 a paws_4_LE jsou tady.

Jan Skala

unread,
Jun 8, 2021, 12:58:12 AM6/8/21
to OSM paws
https://osm.paws.cz/blog.php?id=20210607_linie 
Další způsob zobrazení turistických tras se blíží.

Jan Skala

unread,
Jun 13, 2021, 3:27:09 PM6/13/21
to OSM paws
Další zobrazení turistických tras je tady.

Marián Kyral

unread,
Jun 24, 2021, 5:21:26 PM6/24/21
to OSM paws
Ahoj,
nevím jak jinde a jak ostatní, ale na Geooh GO mi výběr TZT - multilinie nefunguje. Turistické trasy se nezobrazí. Stejně tak nevidím Domovní čísla bez ohledu na to, zda volbu zapnu nebo vypnu. Naproti tomu "Značky vedle cesty" nebo zapnutí/vypnutí sjezdovek funguje.

Netuším, jak zjistit, kde přesně je chyba.

Marián

--
Tuto zprávu jste obdrželi, protože jste přihlášeni k odběru tématu ve skupině „OSM paws“ ve Skupinách Google.
Chcete-li odběr tématu zrušit, přejděte na https://groups.google.com/d/topic/osm-paws/rwzaN4Ecqio/unsubscribe.
Chcete-li zrušit odběr skupiny a všech témat v ní, zašlete e-mail na adresu osm-paws+u...@googlegroups.com.
Chcete-li tuto diskusi zobrazit na webu, navštivte https://groups.google.com/d/msgid/osm-paws/CAPxUT%3DZvTaYFeNO8bkmZSrLAvdkRFdGHntJ1Nc%3DqhT%3Dxxxmn1Q%40mail.gmail.com.

Jan Skala

unread,
Jun 26, 2021, 2:50:13 AM6/26/21
to OSM paws
Ahoj, zkoušel jsem c:geo a gdak s paws_4 a tam to funguje, takže to pravděpodobně není úplně rozbité. Zkus v té aplikaci změnit zdroj map na nějaké online, pak ji ukonči, aby se nastartovala od nuly a pak se vrať zpět k offline mapám, třeba se to v aplikaci prošťouchne. 

Jinak možná zkus najít v XML souboru slovo stacked, ale pochybuju, že by v přepínačích ta funkce byla, ale identifikátor v tom samém souboru chyběl.

Honza

Jan Skala

unread,
Oct 10, 2021, 3:39:31 AM10/10/21
to OSM paws

Jan Skala

unread,
Feb 19, 2022, 3:12:54 PM2/19/22
to OSM paws
https://osm.paws.cz/blog.php?id=20220219_nare
Chráněná krajina na mapě 

Jan Skala

unread,
Oct 31, 2022, 5:33:08 PM10/31/22
to OSM paws

Jan Skala

unread,
Mar 10, 2023, 3:08:12 AM3/10/23
to OSM paws
Stahování map v c:geo je konečně tady.

Jan Skala

unread,
Oct 6, 2024, 2:29:06 PM10/6/24
to OSM paws
Mapy se generují na novém počítači díky vaší podpoře!

Dne pátek 10. března 2023 v 9:08:12 UTC+1 uživatel Jan Skala napsal:
Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages