[Talk-dk] OpenStreetMap Danmark konference er nu en realitet - Sæt kryds 24. september 2022 i kalenderen

Soren Johannessen

to OpenStreetMap Denmark
Kære alle sammen

Lørdag 24. september 2022 er det lykkes at få et større lokale i medborgerhuset Posthuset i Ballerup
(link til kort her https://osm.org/go/0NWwht3Kf?m=  )

booking.JPG

Der er plads til 60 personer og befinder sig ca. 50 meter fra Ballerup S-tog station.  Så hermed kan OpenStreetMap Danmark 1 dages konference blive en realitet, så sæt kryds i  lørdag 24. september i din kalenderen.  Så kom og mød andre OSM frivillige eller folk der interesseret i åbne data fra OSM. - Deadline for tilmelding og andet praktisk kommer senere.

Inden jeg går videre - Er der en venlig sjæl som vil starte en Wiki-side op på wiki.openstreetmap.org  med OSM DK konference?
Så vi fremover smider ny information og andet relevant ind der - mail gerne den oprettet side ud til os andre.

Så nu kan den store planlægning  starte - også gerne med nogle af jer som vil tilmelde sig til at lave noget praktisk -  Jeg vil godt takke for dem der har givet input på mail-listen eller direkte til mig i det sidste indlæg jeg skrev.

Stor tak til Septima og Elgaard Data for allerede at have meldt som sponsorer. Hvis I/jeres firma/organisation/styrelse/kommune også gerne vil være med som sponsor ,så send mig lige en direkte mail. Sponsorpenge skal gå til forplejning i form af kaffe, kage, sodavand, øl, frokost, aftensmad, snack samt lidt gaver til dem der holder foredrag - Måske en god spandfuld stickers med OSM logoer på, som kan deles ud til gud og hver mand, når I kommer hjem igen.

Hvilket fører mig videre til at foredragsrækken (15 min. oplæg og 5 min spørgetid) også er godt booket op

Følgende personer er sat på til et foredrag , Lars Dalgaard, Ballerup Kommunes GIS afdeling,  Jørgen Elgaard Larsen, Elgaard Data, Peter Leth, To kvindelige forskere fra Aalborg (deres fulde navne  har jeg ikke lige her) - Så der er fin kønsfordeling på talerækken.

Vedr. program og dagens forløb - Så har CAPE forskningsprojektet og Ballerup Kommune GIS-afdeling  lige ændret lidt - og især Jørgen Elgaards ønske/forslag om mere tid til workshops/Birds of feather er  imødekommet, og det giver også god mening at mere uformel snak/workshops bringer folk sammen og evt. skaber mere nye kontakter i OSM miljøet eller til deltagere på dagens event som nødvendigvis ikke er aktive i OSM.

Så kommer udkast nummer 2 til dagens tidslinje  følgende

Kl
9:30-10 Velkomsttale og registrering - Kaffe og wienerbrød

10:00 -12:00 - Mappingparty forslag til emne senere - Der vil være åben adgang for alle Ballerup borgere at komme ind og se - Men der vil ikke tilbydes OSM undervisning af folk der dropper ind fra gaden og kigger på (det har vi ikke tid til hvis de også skal have et udbytte af det). CAPE forskerne vil især være til stede her og se, hvordan data i diverse værktøjer  og måske også stille spørgsmål undervejs

12:00-12:45 Pause og frokost (kun for konferencens deltagere)

12:45-14:15 - Foredragsrækken 5-6 indlæg - Titel på foredrag kommer senere på Wiki - Nogen der vil påtage sig at være talerække-bestyreren?, intro af taleren, sørge for de overholder tiden (15 min) og er ordstyrer under Q&A sessionen (5 min. spørgetid)

15:00-18:00 Workshops, Birds of feather (BOF) - Her er det meningen at I skal byde ind med en del aktiviteter som er relateret til OSM og folk kan gå ud i de smågrupper- fx du vil afvikle 30 min. workshop i OSM QUICK plugin til QGIS - Eller vil holde en 1 times BOF om "Hvordan får vi flere frivillige i OSM DK?" - Hvis der nogen som har erfaringer med BOF til konferencer - så kan vedkommende lige hjælpe til i planlægningen

18:00-20:00 Middag og farvel

Ovenstående tekst er et resume af mødet mellem CAPE forskningsprojektet og Ballerup Kommunes GIS afdeling i dag. Jeg håber I kan lide udkastet

Men vigtigst af alt - Nu har vi et lokale - resten er så kun planlægning - Så meld dig til og tilbyde din hjælp med planlægning af den 24. september.

Med venlig hilsen
Søren Johannessen

Hans Gregers Petersen

to OpenStreetMap Denmark
Hej alle,

Jeg er gerne ordstyrer til foredragene, og fortæller også gerne om enten vores store routing-projekter på OSM eller om hvordan vi bruger OSM i kommercielle projekter.

/Gregers