已查看 9 次
跳至第一个未读帖子

Raul Malea

未读,
2014年10月16日 06:56:572014/10/16
收件人 opens...@googlegroups.com
Salutare prieteni,

Sunteți bine, sănătoși? Ceva noutăți?
Vroiam să vă anunț și pe această cale că peste vreo 3 săptămâni se va lansa o nouă versiune de openSUSE, respectiv 13.2
Vă invit să testați acum versiunea RC1 (http://software.opensuse.org/developer/ro) și să vă spuneți părerea pe forum.

O altă chestiune este că nu mai avem, activitate niciunde (nici pe lista de discuții, website, forum etc.). Vine cineva cu niște propuneri de revigorare a comunității?

Apoi având în vedere lansarea din 3/4 noiembrie facem și noi niște evenimente ?

Mulțumesc,

jr. Raul Nicolae Malea
Mozilla Reps. Fundația Ceata. openSUSE Romania.
Linux user: #484894
Web: http://www.rrmediaserv.ro
Hunedoara, Str. Independentei, nr. 2, 22A/60
Tel: +40 770 827 618
YM: raulmalea
IRC: RaulM
Skype: oscarrr89

Lucian Oprea

未读,
2014年10月17日 03:06:562014/10/17
收件人 opens...@googlegroups.com
Salut Raul,
Salut tuturor celor care urmăresc această listă,

Voi da un email lung, deoarece am câteva lucruri de spus.

I. Deja folosesc de o săptămână openSUSE 13.2 cu minusurile pe care le are acest RC. La 2-3 zile de la instalare, am observat că au apărut modificări majore la majoritatea fişierelor deoarece am avut un update consistent.
Ceea ce am observat:
  1. Interfaţa de instalare a fost modificată - în bine spune eu
  2. culorile default au fost modificate - este un albastru spre verde (poate o fata ar spune mai bine cum se numeşte culoare)
  3. default este btrfs şi nu mai am activă opţiunea NTFS
  4. ca viteză, se mişcă la fel ca înainte
  5. sunt unele aplicaţii care încă nu funcţionează. La fel şi depozitele de pachete

II. Referitor la evenimente:

  1. Am avut 2 prezentări pentru prefecturile din zona Moldovei şi zona Transilvaniei unde am vorbit despre date deschise şi aplicaţii open-source. Pentru întâlnirea din Transilvania am avut şi un flayer pe care l-am dat. Vor mai urma câteva.
  2. Pentru lansarea noii versiunii - încă nu ştiu nimic ce voi face fiindcă mai am câteva întâlniri prin ţară cu prefecţii şi trebuie să văd cum stau cu timpul.

III. Referitor la revigorarea comunităţii - trebuie făcut ceva, dar ce? Din ceea ce observ, tipul acesta de comunitate "nu mai este la modă". Dacă acum 2-3 ani comunităţile LUG erau în vogă şi era activitate, cel puţin pe 3-4 dintre ele, acum şi acelea sunt moarte.
Trebuie sa vedem dacă continuăm în aceeaşi manieră sau dacă vom aduce schimbări.

IV. Aşa cum am spus la punctul II, în acest moment fac un tur de prefecturi prin ţară împreună cu o echipă de la guvernul României prin care promovez datele deschise şi aplicaţiile open source.
Pentru a avea o deschidere mai mare către publicul ţintă, de 2-3 săptămâni lucrez la o idee mai veche: crearea unei comunităţi care să promoveze şi să sprijine aplicaţiile/so-urile open source, deschise şi gratuite. Se va numi Comunitate LIber Sa ALegi, pe scurt, Comunitatea LISAL. În spatele acestei comunităţi va fi un ONG care va putea primi donaţii şi 2%, astfel încât să poată exista posibilitatea de semna documente recunoscute de instituţii din România. Acest ONG va acţiona pentru promovarea aplicaţiilor şi va sprijini, daca va putea, comunităţile existente care nu sunt organizate într-un cadru legal.
În prima etapă se va face: site, forum, nucleu ONG.

Dacă doriţi să vă implicaţi în acest proiect, care va fi colateral cu openSUSE şi LibreOffice, vă rog să îmi spuneţi.

Lucian,

-------------
Lucian Oprea
Tel: 0745 592 602
Grupul utilizatorilor de openSUSE din România
http://suseromania.ro/
http://groups.google.com/group/opensuse-ro?hl=ro

---
Ați primit acest mesaj deoarece sunteți abonat(ă) la grupul „opensuse-ro” din Grupuri Google.
Pentru a vă dezabona de la acest grup și pentru a nu mai primi e-mailuri de la acesta, trimiteți un e-mail la adresa opensuse-ro...@googlegroups.com.
Pentru mai multe opțiuni, accesați https://groups.google.com/d/optout.

Cosmin Tanczel

未读,
2014年10月17日 03:41:122014/10/17
收件人 opens...@googlegroups.com

Lucian, noi am mai discutat subiectul LISA şi ţi-am dat răspunsul afirmativ. Dar nu s-a prea mai mişcat nimic de atunci. DPDV tehnic eu am tot pregătit să putem iniţia platforma, forumul, siteul, etc. Când ai timp, îi dăm drumul, eu am mai propus o întâlnire la mine. Aşa că i-aţi puradelul şi nevasta şi hai încoace să gândim ceva. Îl aştept şi pe Andrei şi Ovidiu. Cu Raul am vorbit deja , el vine .

Lucian Oprea

未读,
2014年10月17日 03:55:572014/10/17
收件人 opens...@googlegroups.com

Stiu Cosmin, dar la fel ca si la tine, timpul este cel care lipseste.
Vreau sa fac multe, dar cand?

Referitor la invitatie, baietelul Sebi pe care l-ai botezat asa de plastic cred ca iar place sa alerge prin castel sau oriunde sunt frunze. Problema este ca acum plec aproape in fiecare saptamana prin tara. Ultima deplasare este pe 20 luna viitoare. Asa ca nu stiu cand sa mai includ o deplasare pana la HD.

Ramane sa discutam pe marginea acestor subiecte (deplasare + comunitate) imediat ce reusesc sa am ceva palpabil si sa imi fac ceva timp liber.

Lucian,

-------------
Lucian Oprea
Tel: 0745 592 602

Raul Malea

未读,
2014年10月17日 06:23:182014/10/17
收件人 opens...@googlegroups.com
În data de 17 octombrie 2014, 10:55, Lucian Oprea <oprea...@gmail.com> a scris:

[...]

De 1 Decembrie? Adică în ultimul weekend din noiembrie .... :D

Ramane sa discutam pe marginea acestor subiecte (deplasare + comunitate) imediat ce reusesc sa am ceva palpabil si sa imi fac ceva timp liber.

Da, timpul liber este o problemă spinoasă la majoritatea, inclusiv și pe la alte comunități (ex. Mozilla). Dar totuși trebuie făcut rost că altfel nu ne mai putem numi comunitate. Eu zic că cel puțin 1 oră pe săptămână să dedicăm și comunității.

Lucian,

-------------
Lucian Oprea
Tel: 0745 592 602
On 10/17/2014 10:41 AM, Cosmin Tanczel wrote:

[...]

LISA? E un nume drăguț... E brunetă? :D :)
La modul serios acum, eu și o să mă implic. ONG-ul acela va fi un fel de Ceata? Cine e în spatele ONG-ului? (sper că nu statul român sau alte entități obscure ... :P)

Interesant este că zilele trecute vorbeam cu Cosmin despre o chestiune asemănătoare pentru o altă comunitate.

jr. Raul Nicolae Malea
Mozilla Reps. Fundația Ceata. openSUSE Romania.
Linux user: #484894
GPG key: 5D208DE3
Web: http://www.rrmediaserv.ro
Hunedoara, Str. Independentei, nr. 2, 22A/60
Tel: +40 770 827 618
Fax: +40 354 814 778
YM: raulmalea
IRC: RaulM
Skype: oscarrr89

On Oct 17, 2014 10:06 AM, "Lucian Oprea" <oprea...@gmail.com> wrote:

[...]

- Culoarea nu-mi place..bleah.
- NTFS? Adica să formatezi NTFS ai vrut să zici. Că discurile NTFS încă le vede.
- O să scriu în acest weekend un review mai complet pe forum... :)

Lucian Oprea

未读,
2014年10月17日 06:30:402014/10/17
收件人 opens...@googlegroups.com
Salut Raul,

In spatele ONG-ului voi fi eu ca persoana fizica si cine mai vrea sa contribuie la nucleu (la fel ca la openSUSE).
Diferenta intre ceea ce facem acum pe openSUSE si ceea ce va fi pe LISAL, este doar forma de oganizare care va fi una juridica pentru a avea credibilitate si a putea semna hartii.

LISAL, In nici un caz, nu va fi un paravan pentru guvern sau alta institutie.

Numai bine,
Lucian

Lucian Oprea
Tel: 0745 592 602