Traducerea openSUSE și alte probleme privind comunitatea

Raul Malea

to opens...@googlegroups.com
Salut stimați colegi și prieteni,

Vă supun atenției câteva subiecte:

1. Revigorarea comunității: reluarea întâlnirilor lunare pe IRC,
atragerea de noi membri, preluarea (traducerea) articolelor de știri pe
saitul suseromania.ro, întâlnirea comunității în 2015 (în luna mai se
organizează Mozila Balcani în București și posibil un meeting Mozilla
România - ar fi bine să ne legăm de acest eveniment), colaborarea cu
alte comunități (LibreOffice, Mozilla, etc.).

2. Continuarea traducerii la openSUSE - a rămas ca memoria de traducere
de la Narro și textele să fie puse pe un server Pootle. Cosmin, ceva
noutăți referitoare la cel server? (suntem în urmă cu traducerile:
https://i18n.opensuse.org/stats/trunk/ro/index.php - medie cam 70%)
Detalii aici:
https://groups.google.com/forum/?hl=ro#!topic/opensuse-ro/xfPV-N1xgA0

3. Evenimente de promovare a openSUSE (GNU/Linux) - materiale
promoționale, organizare eveniment, sponsori etc.

4. Actualizarea saitului web suseromania.ro - trebuie actualizate pagina
privind traducerile, despre opensuse, la Contact trebuie adăugat canalul
de irc, pagina de facebook, etc.

Pentru mine:
Cum fac trecerea de la openSUSE 13.2 la Tumbleweed? Doar schimb
depozitele și fac actualizarea?

PS: Lucian, ceva noutăți referitoare la LISAL?

Mulțumesc,

--
jr. Raul Nicolae Malea
Mozilla România. Fundația Ceata. openSUSE România.

oprea...@gmail.com

to opens...@googlegroups.com
Salut Raul,

Ma bucur ca macar cineva dintre noi mai are timp disponibil.
Imi pare rau ca nu mai am liber sa ma ocup si de alte activitati care imi fac placere. Dupa cum vezi, abia acum pot sa raspund la mesaj.
  1. Sunt de acord cu tine referitor la revigorarea activitatii, numai ca nu vad cum este posibil daca facem referire la persoanele actuale. Eu cel putin, orice as face nu mai am timp sa fac nimic altceva: in timpul zilei sunt la servici si lucrez non-stop iar seara pe primul loc este cel mic (si nu mai pot face nimic). As putea sa particip la aceste intalniri eventual in timpul zilei dar nu cred ca e posibil pentru ceilalti.
  2. Propun ca traducerea sa fie mutata pe serverul pootle de la LibreOffice - este unul deja in functiune si daca toata lumea este de acord il putem folosi pe acesta.
  3. Aici intervine partea de organizare intr-un ONG. Este pe lista, dar inca nu i-a venit timpul. Sper sa ajunga in capul listei cat mai repede.
  4. Ar trebui actualizat tot site-ul

LISAL este aproape in acelasi stadiu ca acum cateva luni.
Dupa ce termin site-ul firmei, vreau sa incep sa fac site-ul pentru LISAL si, la vara, sa infiintez unONG (cand va fi mai putina activitate si sper ca voi avea cativa studentii in intership). Momentan cred ca va fi o asociatie si nu o fundatie datorita pretului. Daca poti oferi suport in acest sens, ar fi perfect.

In paralel vreau sa fac un forum pentru LibreOffice si un site de vanzare articole si produse care au legatura cu linux. Ambele sunt in diferite stadii de finalizare datorita timpului limitat.

Lucian,

PS. NU stiu de ce vrei sa treci la acea versiune deoarece este instabila.

Raul Malea

to opens...@googlegroups.com

On 09.03.2015 15:54, oprea...@gmail.com wrote:
> Salut Raul,
>
> Ma bucur ca macar cineva dintre noi mai are timp disponibil.
Cât de cât mi-am făcut puțin timp.

> [...]
> loc este cel mic (si nu mai pot face nimic). As putea sa particip la
> aceste intalniri eventual in timpul zilei dar nu cred ca e posibil

Este suficientă și activitatea pe lista de discuții. :)

Aici te referi: https://translations.documentfoundation.org/ro/ ?

> 3. Aici intervine partea de organizare intr-un ONG. Este pe lista, dar
> inca nu i-a venit timpul. Sper sa ajunga in capul listei cat mai repede.

ONG separat de LISAL? Promovarea ar trebui susținută cumva și de SUSE,
Attachmate etc. Nu cunosc însă ce politică au ei în acest sens.

> 4. Ar trebui actualizat tot site-ul

O sa încerc să actualizez eu paginile.
Cosmin, ai actualizat tu wordpress-ul și modulele?
Lăsăm tot tema aceasta? :P

> [...]
> si sper ca voi avea cativa studentii in intership). Momentan cred ca va
> fi o asociatie si nu o fundatie datorita pretului. Daca poti oferi

Da, pot ajuta cu consultanță juridică pentru înființarea asociației.
Pot ajuta și la saiturile web (mă pricep la wordpress și html+css).

Asemănătoare cu acesta: http://www.cafepress.com/+suse+gifts ?

> Lucian,
>
> PS. NU stiu de ce vrei sa treci la acea versiune deoarece este instabila.
Dacă e instabilă atunci nu mai trec. :P

[...]
Web: http://www.rrmediaserv.ro, http://raulmalea.hd.ro
Tel.: 0770 827 618
Fax: 0354 814 778
YM: raulmalea
IRC: RaulM
Skype:oscarrr89

> Grupul utilizatorilor de openSUSE din România
> http://suseromania.ro/
> http://groups.google.com/group/opensuse-ro?hl=ro
>
> ---
> Ați primit acest mesaj deoarece sunteți abonat(ă) la grupul
> „opensuse-ro” din Grupuri Google.
> Pentru a vă dezabona de la acest grup și pentru a nu mai primi e-mailuri
> de la acesta, trimiteți un e-mail la adresa
> opensuse-ro...@googlegroups.com
> <mailto:opensuse-ro...@googlegroups.com>.
> Pentru mai multe opțiuni, accesați https://groups.google.com/d/optout.
raul_malea.vcf
signature.asc

Cosmin Tanczel

to opens...@googlegroups.com

1. Eu am timp.
2. Ok cu mutarea.
3. Attachmate si suse nu are nici o treaba cu organizarea in Ong sau orice alta forma.
4. Orice tine de site ma ocup eu. De publicat articole poate sa o faca si lucian si oricine. Ma refer aici din punct de vedere tehnic. Daca aveti timp si subiect creati articole. Le punem pe site. Colaborarea cu mozilla romania, din punctul meu de vedere este pierdere de timp. Facem reclama gratuita unora care nici macar odata nu au mentionat suse in nici una dintre evenimentele organizate de ei. (si asta stiu sigur :)     )

> Pentru mai multe opțiuni, accesați https://groups.google.com/d/optout.

Grupul utilizatorilor de openSUSE din România
> [...]

Aţi primit acest mesaj deoarece sunteţi abonat(ă) la grupul „opensuse-ro” din Grupuri Google.

Cosmin Tanczel

to opens...@googlegroups.com

4a. De site ma refer ca ma ocup eu dpdv tehnic. Nu mai e nevoie de om in plus.

Raul Malea

to opens...@googlegroups.com
On 09.03.2015 17:02, Cosmin Tanczel wrote:
> 4a. De site ma refer ca ma ocup eu dpdv tehnic. Nu mai e nevoie de om in
> plus.

Logic! :)
No, lași tot tema asta veche sau pui alta mai nouă? :)

> On Mon, Mar 9, 2015, 17:01 Cosmin Tanczel <cosmin....@webbusiness.ro
> <mailto:cosmin....@webbusiness.ro>> wrote:
>
> 1. Eu am timp.

Deci suntem 2 momentan. :P
Te aștept și pe IRC.
Apropo de IRc: a fugit botul de SUSEhelp. :P Poți să îl aduci înapoi?

> 2. Ok cu mutarea.

Mutarea unde? Pe Pootle de la Libreoffice?
Și eu sunt de acord cu această mutare până faci tu serverul acela
general. :P
Trebuie mutată și memoria de traducere de la Narro. Însă eu habar n-am
cum se face asta. :(

> 3. Attachmate si suse nu are nici o treaba cu organizarea in Ong sau
> orice alta forma.

Dar poate pot trimite gratuit niște materiale promoționale, dvd-uri
oficiale, sponsorizări sau ceva, etc. La asta mă refeream.

> 4. Orice tine de site ma ocup eu. De publicat articole poate sa o
> faca si lucian si oricine. Ma refer aici din punct de vedere tehnic.
> Daca aveti timp si subiect creati articole. Le punem pe site.

Aici e de lucru pentru că durează totuși ceva ca să scrii un articol
serios. :P

> [...]
> pierdere de timp. Facem reclama gratuita unora care nici macar odata
> nu au mentionat suse in nici una dintre evenimentele organizate de

Păi îi menționează dacă contribuie cu ceva la eveniment. Altfel nu văd
de ce.
Iar aici te înșeli: la evenimentele organizate de mine am menționat de
openSUSE.
Iar Mozilla trimite bani pentru evenimente și ar trebui să profităm de
acest aspect. Fără bani nu se poate face nimic în ziua de azi. A se
vedea situația Ceata care trece printr-o perioadă dificilă din punct de
vedere financiar.

> [...]
> Pentru a vă dezabona de la acest grup și pentru a nu mai primi e-mailuri
> de la acesta, trimiteți un e-mail la adresa

Strainu

to opens...@googlegroups.com
Salutări,

Mie dacă-mi dați chestii punctuale și fără deadline de făcut vă ajut
cu mare plăcere. Traducerea pare să fie o asemenea chestie (mai ales
că sunt și utilizator de opensuse în română), deci dacă
se ocupă cineva să o aducă online astfel încât să poată fi editată de
oriunde și apoi să ia din când în când rezultatele și să le pună în
repositoryurile oficiale, contați pe ajutorul meu.

Strainu
> [...]
>
> ---
> Aţi primit acest mesaj deoarece sunteţi abonat(ă) la grupul „opensuse-ro” din Grupuri Google.

oprea...@gmail.com

to opens...@googlegroups.com
Salut,

1. Stabiliti ora si data. Daca am timp particip.
2. Sorry pentru eroare - aveam impresia ca altul este serverul pentru traduceri. Nu cred ca vor accepta si alt tip de proiect. Putem sa instalam noi propriul nostru server Pootle care sa fie folosit pentru openSUSE si/sau alte proiecte -depinde cine mai are nevoie. Alta idee? Sunteti de acord cu propriul nostru server? Daca nu are timp nimeni sa il instaleze, voi incerca eu in weekend sa fac acest lucru.
3. In asteptare - activitate care nu depinde de cineva extern. Pentru financiar, depinde care sunt relatiile pe care le ai ....
4. Momentan sa fie actualizat continutul daca se poate. Tema si ce mai este, pe viitor.
5. Referitor la gifts - da.

Lucian,

Raul Malea

to opens...@googlegroups.com

On 10.03.2015 09:49, oprea...@gmail.com wrote:
> Salut,
>
> 1. Stabiliti ora si data. Daca am timp particip.

La ultima discuție parcă rămăsese pentru ziua de vineri seara. Facem un
sondaj?

> [...]
> Sunteti de acord cu propriul nostru server? Daca nu are timp nimeni sa
> il instaleze, voi incerca eu in weekend sa fac acest lucru.

Asta depinde dacă pe serverul unde este găzduit actualmente saitul
suseromania.ro se poate instala o instanță de Pootle dpdv al resurselor
solicitate.

Memoria de traduceri din Narro se găsește aici:
http://alexxed.fedorapeople.org/narro/tmx/tradu.softwareliber.ro/Romanian.tmx.bz2

Lucian, unde vroiai să instalezi instanța de Pootle?

Necesar hardware:
http://translate.sourceforge.net/wiki/pootle/installation_1.2#system_requirements

Detalii instalare:
http://docs.translatehouse.org/projects/pootle/en/stable-2.5.1/server/installation.html

> 3. In asteptare - activitate care nu depinde de cineva extern. Pentru
> financiar, depinde care sunt relatiile pe care le ai ....

Nu prea am înțeles...Relații la SUSE/Novel/Attachmate sau relații în
vederea obținerii de resurse financiare pentru activitatea ONG-ului?
Eu din păcate nu am de niciunele. Oraș mic, sărac, etc.

> 4. Momentan sa fie actualizat continutul daca se poate. Tema si ce mai
> este, pe viitor.
Am actualizat eu paginile. Mai trebuie să pun detalii despre versiunile
13.x si legătura la serverul Pootle.

Trebuie actualizată legătura de la widgetul cu Descarcă opensuse din
sidebar. Acum e http://software.opensuse.org/131/ro. Eu nu am acces acolo.

De asemenea, am observat acum că contul de Twitter al suseromania este
suspendat. Știe cineva de ce?

> 5. Referitor la gifts - da.
Super!

> Lucian,

@Strainu, după ce se lansează serverul Pootle ne poți ajuta la
traducere. O alta activitate fără un termen limita este scrierea de
articole. Cel mai simplu ar fi să traducem știrile de pe saitul oficial.

[...]

Web: http://www.raulmalea.hd.ro, www.rrmediaserv.ro
Tel.: 0770 827 618
Fax: 0354 814 778
YM: raulmalea
IRC: RaulM
Skype:oscarrr89

raul_malea.vcf
signature.asc

DataSmith

to opens...@googlegroups.com
Howdy folks!

In ce zi vor avea loc discutiile pe irc si de la ce ora?

DataSmith

Cosmin Tanczel

DataSmith

to opens...@googlegroups.com, cosmin....@webbusiness.ro
Mie mi-ar conveni vineri seara la ora 8.

DataSmith