Viitorul opensuse

Strainu

to opens...@googlegroups.com
Salut,

M-am uitat zilele astea la ce se mai întâmplă cu proiectul și se pare
că încă nu se știe când va fi următorul release. Ce părere aveți, va
mai continua firma ... (nu știu cum s-o mai numi zilele astea) să
susțină proiectul liber mai mult de încă 1-2 releasuri? Va prelua
comunitatea dezvoltarea sau opensuse va fi istorie în curând?

Strainu

oprea...@gmail.com

to opens...@googlegroups.com
Salut,

Ai citit vreo stire sau este pur si simplu o concluzie?
Sincer, nu cred ca proiectul openSUSE va muri din simplu motiv ca echipa
este in Germania iar unii membrii se regasesc si printre cei care
lucreaza la LibreOffice. Deasemenea, de ce s-ar mai fi chinuit sa
rescrie tot Yast-ul?

Parerea mea este ca va continua chiar daca nu va mai exista actuala
companie care sa il sprijine. Totusi este o distributie care in distro
se afla mereu pe pozitia 3-4.

Lucian,

Strainu

to opens...@googlegroups.com
Salut,

E o combinație între știrile despre (inexistența) roadmapului de 13.3
și noile priorități ale companiei (inclusiv LibreOffice) și faptul că
PCurile, în diferitele lor forme, încep să iasă din case și să rămână
doar unelte de birou. Da, știu, n-am ajuns acolo încă, dar nu cred c-o
să mai dureze mult până vedem ieșiri din piața de SO-uri pentru PC.

Spre deosebire de Ubuntu, Suse nu pare să fie interesată de piața
embedded/mobile, deci bănuiesc că la un moment dat o să spună stop.
Încercam doar să aflu opinia voastră asupra momentului respectiv.

Strainu

În data de 15 decembrie 2014, 01:12, oprea...@gmail.com
<oprea...@gmail.com> a scris:
> Grupul utilizatorilor de openSUSE din România
> http://suseromania.ro/
> http://groups.google.com/group/opensuse-ro?hl=ro
>
> --- Aţi primit acest mesaj deoarece sunteţi abonat(ă) la grupul
> „opensuse-ro” din Grupuri Google.
>
> Pentru a vă dezabona de la acest grup și pentru a nu mai primi e-mailuri de
> la acesta, trimiteți un e-mail la adresa
> opensuse-ro...@googlegroups.com.
> Pentru mai multe opţiuni, accesaţi https://groups.google.com/d/optout.

Cosmin Tanczel

to opens...@googlegroups.com

OpenSuse este interesată de piata embedded, nu stiu de ce spui ca nu. De piata mobile... E alta discutie. Mai exact mozilla a încercat si încearcă asa ceva si nu prea ii iasa.
Referitor la embedded... OpenSuse este chiar functional si pe deviceurile arm, si mai mult .. pe susestudio iti faci distributia ta proprie bazata pe opensuse.

Strainu

to opens...@googlegroups.com
Foarte tare că se compilează pe ARM, am mai aflat ceva azi. :) Still,
există vreun partnership cu vreun OEM sau ceva de genul? Altfel e cam
aceeași chestie ca și cu piața mobile. Văd că cineva a rulat Suse pe
Nexus 7, dar până nu va fi disponibil și pentru oamenii obișnuiți...

În data de 16 decembrie 2014, 18:13, Cosmin Tanczel
<cosmin....@webbusiness.ro> a scris:
> Ați primit acest mesaj deoarece sunteți abonat(ă) la grupul „opensuse-ro”
> din Grupuri Google.
> Pentru a vă dezabona de la acest grup și pentru a nu mai primi e-mailuri de
> la acesta, trimiteți un e-mail la adresa
> opensuse-ro...@googlegroups.com.
> Pentru mai multe opțiuni, accesați https://groups.google.com/d/optout.

Cosmin Tanczel

to opens...@googlegroups.com
Totodata dupa cate stiu, eu fiecare release se lanseaza la 12 luni, ca atare ar trebui ca in noiembrie sa fie lansata urmatoarea varianta care va fi 13.x :)
x = ... nu se stie inca :))

Cosmin Tanczel

to opens...@googlegroups.com
Am uitat... factory-ul curent il gasiti aici: http://download.opensuse.org/factory/iso/
dar.... e factory !

oprea.luci

to opens...@googlegroups.com
Eu stiam ca apare un nou release la fiecare 8 luni.
Lucian

Trimis de pe Samsung Mobile

to opens...@googlegroups.com
De la 8 s-au făcut 12 și de la 12... când om apuca :)

https://en.opensuse.org/Roadmap#Upcoming_openSUSE_Release

Cosmin Tanczel

to opens...@googlegroups.com

Nu stiu de unde stiti de 8 luni??! Eu stiu de 12 si dau si linkul unde găsiti informatiile de roadmap:
https://en.opensuse.org/openSUSE:Roadmap
Nu stiu nici ca s-ar termina suportul pentru opensuse.  Ar fi prea urat pentru prea multi producatori mari de software ce se bazeaza pe opensuse.

Strainu

to opens...@googlegroups.com
În data de 26 decembrie 2014, 21:42, Cosmin Tanczel
<cosmin....@webbusiness.ro> a scris:
> Nu stiu de unde stiti de 8 luni??!

Tot din pagina aia, acum câteva luni:
https://en.opensuse.org/index.php?title=openSUSE:Roadmap&oldid=68192

Cred că era 8 luni până după 13.1, au sărit tura trecută cu totul
(deci au avut 16 luni pentru 13.2) și acum estimarea lor e că nu o pot
face mai repede de 12 luni. Rămâne de văzut.

Cosmin Tanczel

to opens...@googlegroups.com

Mda, sper sa nu se adevereasca in nici un fel ce spui tu.

Strainu

to opens...@googlegroups.com
Și eu la fel :D

Eu unul aș fi mulțumit dacă s-ar transforma într-un fel de CentOS, cu
perioade de suport lungi spre foarte lungi. Momentan folosesc
Evergreen pe mașinile virtuale, adică sunt la 11.4 și la anul o să
trec la 13.1. Găsesc că e destul de confusing suportul ăsta neliniar
de la Evergreen și m-aș bucura să fie perioade mai lungi de suport la
branchul principal.

Strainu

În data de 27 decembrie 2014, 15:06, Cosmin Tanczel