Apel sprijin pentru verificare traduceri Mozilla

Raul Malea

to Mozilla Romania Grup, diacr...@googlegroups.com, opens...@googlegroups.com, Grupul GNUzilla din Ceata, Traduceri de texte & programe în română, Jeff Beatty
Salut,

Echipa de localizare în limba română a produselor, serviciilor și
saiturilor web Mozilla vă solicită sprijinul și ajutorul!

Am reușit să finalizăm traducerile de interfață de la Firefox pentru
Android (Fennec), Firefox pentru calculator (versiunea Aurora),
interfața pentru Firefox OS (Gaia - toate versiunile), Lightning
(calendarul pentru Thunderbird) și Thunderbird. Aici puteți vedea
situația: http://mozilla.locamotion.org/ro/

(Notă: Unele texte din Firefox de la development tools au rămas și vor
rămâne în engleză. Mai sunt texte neschimbate la Thunderbird care
trebuie traduse. La Gaia am lăsat de asemenea unele texte de la
development tot în engleză.)

Mâine va trebui să semnez traducerile pentru transmiterea lor în
versiunea Beta a programelor de mai sus: https://l10n.mozilla.org/teams/ro

Prin urmare, vă rugăm sa ne ajutați cu testarea și verificarea acestor
traduceri pentru identificarea potențialelor greșeli, exprimări
inadecvate etc.

Puteți să transmiteți sugestiile voastre la pagina fiecărui proiect de
pe http://mozilla.locamotion.org/ro/, prin email (pe liste sau
particular) sau pe Bugzilla.

Ca să contribuiți la traduceri prin adăugarea de sugestii sau comentarii
va trebui să vă faceți un cont pe acel sait (Pootle).

Apoi va trebui să descărcați și să instalați versiunile Aurora ale
acelor programe după cum urmează:

1. *Firefox pentru Android (Fennec)*:
https://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/mobile/nightly/latest-mozilla-aurora-android-api-11-l10n/fennec-38.0a2.ro.android-arm.apk

2. *Firefox pentru desktop (Aurora - Developer Edition)*: Pentru
windows:
https://download.mozilla.org/?product=firefox-aurora-latest-l10n&os=win&lang=ro
. Pentru celelalte sisteme de operare vedeți aici:
https://www.mozilla.org/en-US/firefox/developer/all/

3. *Firefox OS (Gaia)*: Pentru cei care aveți telefoane mobile de test
de la Mozilla sau cei care aveți instalat Firefox OS pe vreun telefon,
actualizați-vă sistemul și alegeți limba română.

Actualizare Flame:
https://developer.mozilla.org/en-US/Firefox_OS/Developer_phone_guide/Flame/Updating_your_Flame

Actualizare Keon/Peak:
https://developer.mozilla.org/en-US/Firefox_OS/Phone_guide/Geeksphone

Este posibilă (cred) testarea interfeței și utilizând Simulatorul. Aici
aș cere ajutorul colegilor mai tehnici ca șa ne spună cum se procedează. :)

4. Pentru *Thunderbird Aurora*: Windows:
https://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/thunderbird/nightly/latest-comm-aurora-l10n/thunderbird-38.0a2.ro.win32.installer.exe
. Aici găsiți și pentru celelalte sisteme de operare:
https://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/thunderbird/nightly/latest-comm-aurora-l10n/

5. Pentru *Lightning Aurora*: După ce instalați Thunderbird adăugați
manual acest supliment de aici:
https://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/calendar/lightning/nightly/latest-comm-aurora-l10n/
(alegeți funcție de sistemul de operare și apoi descărcați acel xpi
pentru limba română, ex.:
https://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/calendar/lightning/nightly/latest-comm-aurora-l10n/win32/lightning-4.0a2.ro.win32.xpi).

Testarea traducerilor presupune folosirea fiecărei opțiuni a
aplicațiilor, vizualizarea meniurilor, compararea lor cu meniurile din
limba engleză, citirea textelor explicative, a sugestiilor etc.

Un supliment ce vă poate fi de folos: Locale switcher:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/locale-switcher/
Acesta schimbă limba de interfață Firefox. Deci puteți descărca Aurora
în engleză ca să puteți face comparațiile mai ușor.

Pentru incompatibilitatea suplimentelor:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/add-on-compatibility-reporter/

Citiți și ghidul de aici:
https://wiki.ubuntu.com/RomanianTeam/Proiecte/Localizare/Ghid , inclusiv
trimiterile la celelalte site-uri.

Dacă doriți informații suplimentare nu ezitați să ne scrieți.

Mulțumim anticipat!

Cu stimă,

--
jr. Raul Nicolae Malea
Mozilla România. Fundația Ceata. openSUSE România.

Cosmin Tanczel

to opens...@googlegroups.com, Mozilla Romania Grup, diacr...@googlegroups.com, Grupul GNUzilla din Ceata, Traduceri de texte & programe în română, Jeff Beatty

Sper ca este doar o gluma :).
Firefox pt. android nu e tradus total. Este cineva din echipa de localizare care are instalat firefox pe android?
Unul dintre exemple din 2 clicuri: Menu:Help.
Trebuie sa fie menu-ajutor.
Taburile: synced tabs, recent tabs, history,  top sites, bookmarks, reading list, etc.
Private browsing.
Butonul de meniu contine Page in loc de pagina.
Sunt multeee...
Serios, intreb pt ca chiar nu stiu: cati sunt pe localizare si dintre acestia cati au instalat FF pe mobil?

Grupul utilizatorilor de openSUSE din România
http://suseromania.ro/
http://groups.google.com/group/opensuse-ro?hl=ro

---
Aţi primit acest mesaj deoarece sunteţi abonat(ă) la grupul „opensuse-ro” din Grupuri Google.

Cosmin Tanczel

Cosmin Tanczel

to opens...@googlegroups.com

[...]

Bănuiesc că cele spuse de mine mai sus nu raman in engleză. Sau ???

Raul Malea

to Mozilla Romania Grup, opens...@googlegroups.com
În data de 26 martie 2015, 16:18, Cosmin Tanczel <cosmin....@webbusiness.ro> a scris:

Sper ca este doar o gluma :).
Firefox pt. android nu e tradus total. Este cineva din echipa de localizare care are instalat firefox pe android?

Da. Eu le am (cea oficială+Beta).

[...]

Da, sunt multe, știm. Tocmai de aceea am tras tare si le-am tradus în ultimele 2 săptămâni pe toate.

Serios, intreb pt ca chiar nu stiu: cati sunt pe localizare si dintre acestia cati au instalat FF pe mobil?

\

Nu ai citit cu atenție. Versiunea AURORA este tradusă complet. Versiunea actuală și versiunea Beta NU SUNT. Din 28-29 martie actuala versiune Aurora devine Beta. Iar peste 6 săptămâni o să avem traducerile și pe versiunea oficiala. Sper ca am fost mai explicit acum. :)
Eu am cerut să vă instalați Aurora la toate proiectele (vezi legăturile din primul email) și să testați acolo.

Apoi la telefon cred că trebuie să alegi limba română din opțiuni ca să ai interfața din Firefox în română. În Google Play nu există oficial decât versiunea finală și Beta. Aurora trebuie instalată manual.

Ca nu am avut timp până acum să traducem toate textele e altă problemă :P

-

Cosmin Tanczel

to Mozilla Romania Grup, opens...@googlegroups.com
Da, am inteles gresit ! Am instalat beta. Ma miram eu ...  ;)

--
Ați primit acest mesaj deoarece sunteți abonat(ă) la grupul „Comunitatea românească Mozilla” din Grupuri Google.
Pentru a vă dezabona de la acest grup și pentru a nu mai primi e-mailuri de la acesta, trimiteți un e-mail la adresa mozilla-ro+...@googlegroups.com.

Raul Malea

to Mozilla Romania Grup, opens...@googlegroups.com
În data de 26 martie 2015, 16:54, Cosmin Tanczel <cosmin....@webbusiness.ro> a scris:
Da, am inteles gresit ! Am instalat beta. Ma miram eu ...  ;)

Mai bine instalezi Aurora. Acolo apar toate textele. Știu, e puțin mai complicat de instalat și durează mai mult dar .....
În Beta tot mai sunt texte netraduse....

Cosmin Tanczel

to Mozilla Romania Grup, opens...@googlegroups.com
Nu e greu deloc de instalat. Si nu dureaza mult. Problema este ca nu am inteles versiunea care a fost tradusa. Daca si un apk e greu de downloadat si dat click pe el... ma las de pescuit. :)

Raul Malea

to mozil...@googlegroups.com, opens...@googlegroups.com, diacr...@googlegroups.com
Puteți vedea aici cum am testat traducerile pentru Firefox OS:
https://romania.etherpad.mozilla.org/6

On 26.03.2015 17:04, Cristian Silaghi wrote:
> [...]
> Accesați acest grup la adresa http://groups.google.com/group/mozilla-ro.
> Pentru a vizualiza această discuție pe web, accesați
raul_malea.vcf
signature.asc

Raul Malea

On 26.03.2015 17:09, Cosmin Tanczel wrote:
> Nu e greu deloc de instalat. Si nu dureaza mult. Problema este ca nu am
> inteles versiunea care a fost tradusa. Daca si un apk e greu de
> downloadat si dat click pe el... ma las de pescuit. :)

:) Pentru tine poate nu e greu. Însă pentru un utilizator normal/mediu
ar putea fi ....

> [...]
> Web: http://www.rrmediaserv.ro
> Tel.: 0770 827 618 <tel:0770%20827%20618>
> Fax: 0354 814 778 <tel:0354%20814%20778>

Cosmin Tanczel

to mozil...@googlegroups.com, opens...@googlegroups.com
Am facut sugestii si eu pt. cele 26 ramase. Hope that helped.

On Thu, Mar 26, 2015 at 5:14 PM Raul Malea <raul....@gmail.com> wrote:

> [...]

>         <mailto:raul....@gmail.com>> wrote:
>

>             În data de 26 martie 2015, 16:18, Cosmin Tanczel
Aţi primit acest mesaj deoarece sunteţi abonat(ă) la grupul „Comunitatea românească Mozilla” din Grupuri Google.

Raul Malea

On 26.03.2015 17:27, Cosmin Tanczel wrote:
> Am facut sugestii si eu pt. cele 26 ramase. Hope that helped.

La care din proiecte? :P

> [...]
> Accesați acest grup la adresa http://groups.google.com/group/mozilla-ro.
> Pentru a vizualiza această discuție pe web, accesați
raul_malea.vcf
signature.asc

Cosmin Tanczel

to opens...@googlegroups.com, mozil...@googlegroups.com