Propunere de schimbări în admin_level.

Ion_M

to OpenStreetMap Moldova
Hi la toți, mă numesc Ion, aka Moldovan_Merkator :)
Vin cu o propunere pentru schimbarea nivelurilor administrative, ceea ce va beneficia renderul corect a hotarelor Raionale și Municipale.
Iată viziunea mea care mi se pare ca perfectă pentru Moldova:

admin-level 2 - frontiera de stat a Republicii Moldova;
admin-level 3 - așa-zisa RMN în frontirele on-the-ground;
admin-level 4 - Raioanele Republicii Moldova, orașele cu statut de municipiu (city), UTA Găgăuzia, UATSN;
admin-level 5 - Raioanele UTA Gagauzia și ale UATSN;
admin-level 6 - orașele (făra statut de municipiu - town), comunele;
admin-level 7 - Sectoarele Municipiului Chisinau;
admin-level 8 - satele (hotare în interiorul comunelor);
admin-level 9 - cartierele, mahalalele.

Aștept propunerile și viziunile voastre. :)

Евгений Деревянкин

to openstreet...@googlegroups.com
Приветствую и спасибо за интересную тему для дискуссий!

В идеале не нужно теги подстраивать под конкретный рендер. Впрочем,
текущая система admin_level на мой вкус выглядит вполне нормально.
По крайней мере, admin_level=4 на стандартном слое OSM Carto
рендерится начиная с zoomlevel=4 [1] a остальные уже начиная с
zoomlevel=11 [2]
Если на 4 зуме будут видны районы - это только загрязнит карту, не
добавив информативности. Для примера можно взглянуть на Косово и
Азербайджан [3]. Аналогичная идея и по поводу границ городов на
admin_level=6. Посмотрев таблицу admin_levels я не вижу ни одной
страны, где города на этом уровне [4]

Какие конкретно проблемы рендеринга решит эта схема и о каком
конкретно слое идёт речь?

Я лично улучшил-бы только отображение районов - они должны появляться
где-то на седьмом zoomlevel но стиль Carto так не умеет.
Интересно услышать и другие мнения по этому поводу.

[1] https://github.com/gravitystorm/openstreetmap-carto/blob/f54813eab63f7894684dc978546c8834d7912256/admin.mss#L79-L80
[2] https://github.com/gravitystorm/openstreetmap-carto/blob/f54813eab63f7894684dc978546c8834d7912256/admin.mss#L136
[3] https://www.openstreetmap.org/#map=4/41.18/24.17
[4] https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:boundary%3Dadministrative#10_admin_level_values_for_specific_countries

--
С уважением,
Евгений Деревянкин

Ion_M

to OpenStreetMap Moldova
Eugeniu, în mare parte propun această schemă pentru a afișa raioanele RM, dar și cele de peste Nistru si din Gagauzia, ele nu au un nivel definit, fiind pozitionate la nivelul raioanelor RM, dar conform legii ele sunt cu un nivel mai jos (legal doar Gagauzia), peste Nistru situatia ii mai diferita, dar cred ca trebuie sa fie la acelasi nivel cu cele ale Gagauziei.
În privința la ceea ca admin_level=4 a raioanelor "загрязнит карту" nu sunt deacord,taman că este mai informativ, Azerbaijanul arată destul de bine, și chiar informativ (!), cu Kosovo problema îi că acele "komune" nu sunt la o suprafata cu raioanele moldovenesti, Oleg_MD nu demult a fixat toate raioanele anume la admin_level=4 si arata foarte bine chiar! (Dar Maturi0n le-a reîntors)
Nu știu ce informație poti vedea la zoom 4, doar Chișinăul? :D.
În privința orașelor le putem muta la nivelul 7, iar sectoarele Chisinaului la 6. :)