Az utak hosszának összesített értéke lekérdezhető?

hungarian_user

Dec 13, 2021, 2:43:30 AM12/13/21
to openstreetmap-hungary
Készítettem egy overpass turbo lekérdezést, ami kirajzolja egy adott országon belül a (nagyobb) utakat: Ahol próbálom, az Szomáliföld.

Az utak vonalai szépen megjelennek a térképen. (sok karika is van a térképen, ennek az okát biztos tudja valaki).

Arra lenne szükségem, hogy az utak össz hosszát meg tudjam állapítani valahogyan. A lekérdezés 421 szakaszt jelez. Ha rákattintok valamelyikre, pár adat megjelenik, de az út hossza nem.

Korábban 1x már csináltam hasonló lekérdezést, de az vasútvonal volt. Ott valami miatt leolvasható volt a vonalszakasz hossza, csak rá kellett kattintanom a vonalra. Az egy beírt érték lehetett?

A kiszámításra van valami ötlet?

üdv
H_U

Rózsa Gza (Géza) István Özséb

Dec 13, 2021, 3:42:31 AM12/13/21
to openstreet...@googlegroups.com
A karikácskák szerintem azok a rövidke szakaszok, amelyek a lekérdezéskor nem látszanának, mert annyira rövidkék (hidak pl vagy bármely rövidke szakasz)
Gza

Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/openstreetmap-hungary/1e624946-761d-4fd0-8950-229b2432a514n%40googlegroups.com.

egyik munkám: http://grozsa11.ingyenweb.hu/arpadvere/arpadvere.pdf

Tamás Vásony

Dec 13, 2021, 3:44:12 AM12/13/21
to openstreet...@googlegroups.com
Szia!

Ha csak a szumma (és darab) kell és a vonalak nem, akkor ezt találtam:
make stat number=count(ways),length=sum(length());
out;

Tamás
ui: itt találtam:

Rózsa Gza (Géza) István Özséb

Dec 13, 2021, 3:46:08 AM12/13/21
to openstreet...@googlegroups.com
Igen, a length valamiképpen értelmezett érték pedig:

hungarian_user <tesztu...@gmail.com> ezt írta (időpont: 2021. dec. 13., H, 8:43):
Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/openstreetmap-hungary/1e624946-761d-4fd0-8950-229b2432a514n%40googlegroups.com.

Péter Báthory

Dec 13, 2021, 3:59:12 AM12/13/21
to OSM Hungary levelezőlista
Én is küldöm a verziómat, ez táblázatos CSV kimenetet ad és útkategóriánként összesíti a hosszt.

ITineris OSM

Dec 13, 2021, 4:06:45 AM12/13/21
to openstreet...@googlegroups.com
Hogy egy kicsit megtrollkodjam az amúgy érdekes és tanulságos párbeszédet:

Ezek a lekérdezések az OSM-ben szereplő, adott típusú way-ek hosszát adják vissza. Nem az utak hosszát. Egy autópálya két külön pályája, vagy egy főút helyenként kettébontott pályái duplán fognak beleszámítani. (Nem tudom, Szomáliföldön van-e ilyen egyáltalán. Főleg azok után, hogy a minta lekérdezésben szereplő trunk-ok egy része is unpaved... Szerintem megkérdőjelezhető módon.)

Dec 13, 2021, 4:08:16 AM12/13/21
to openstreet...@googlegroups.com
Az overpass-hoz hol van szerintetek a legjobb (kezdőknek is többékevésbé érthető, de teljes) leírás?
Köszi
Gza

hungarian_user

Dec 13, 2021, 8:48:59 AM12/13/21
to openstreetmap-hungary
Köszönöm mindenkinek az ötleteket és a futtatható kódokat!

Nézegettem fotókat a helyszínről és autópálya biztosan nincsen, úgyhogy olyan veszély nincs, hogy duplán lenne számolva a hosszúság.
Még megpróbálom külön szedni a "paved" és "unpaved" értékeket.

üdv
H_U

András Hann

hungarian_user

Dec 14, 2021, 10:32:04 AM12/14/21
to openstreetmap-hungary
Valami nem stimmel a lekérdezéssel, elronthattam valamit, vagy nem jól értelmezem.
Először reálisnak tűnt a kapott eredmény, de most Mo-gal próbáltam tesztelni:

http://overpass-turbo.eu/s/1e9d
Hungary
országutak össz hossza
“highway=trunk”
939663.751

CIA, World Factbook:
Roadways
total: 203,601 km (2014)

A felső érték érzésem szerint méterben van, azaz ez "939 km" lenne - ami nagyon kevés országútnak.
A CIA adata km-ben van, azaz "203 601 km".
Ha az elsőt is km-nek olvasom, akkor 4x a különbség, és nem reális a "939 663 km".

A vasutak hosszát próbáltam lekérdezni a “highway=trunk”  helyett ezt beírva: "railway"="rail",
OverPass: 12724379.903, azaz 12 724 km,
CIA: Railways total: 8049 km (2014)

Más forrásban is 8000 km körüli érték olvasható, azaz a lekérdezés nem jó.
A vasutat két okból is belevettem a lekérdezésbe: 1. erre az értékre is szükségem lenne, 2: lassabban változik az értéke (tehát a lekérdezés ellenőrzésére is jó).

Tud valaki segíteni a kód javításában? (remélem az ide vonatkozó kód linkjét illesztettem be)

Az utaknál igazából csak a főbb országutak érdekelnek (burkolt vagy nem burkolt - első körben mindegy), az ösvények hossza nem érdekes.
Vasútnál esetleg nyomtáv szerint jó lenne szétválasztani (standard, narrow vagy broad lehet).

üdv
H_U

Gergely Matefi

Dec 14, 2021, 10:54:08 AM12/14/21
to openstreet...@googlegroups.com
Érdemes egy pillantást vetned Dömcsi statisztikáira, hogy hányféle különböző országút létezik még a trunk (autóút) mellett:

A ténykövvel az összehasonlítást bonyolítja, hogy az OSM-en a középen elválasztott gyorsforgalmi utak és autópályák két párhuzamos egyirányú útként vannak ábrázolva, így a lekérdezésed is duplán fogja őket beszámítani. Hasonló helyzet a kétvágányos vasútvonalakkal is.

Üdv,
Gergő

Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/openstreetmap-hungary/72e79e42-ce06-42ad-b405-1dcfdf25afafn%40googlegroups.com.

Kádár Iván

Dec 14, 2021, 11:51:45 AM12/14/21
to openstreet...@googlegroups.com
A hivatalos hosszakat pedig itt találod:
https://internet.kozut.hu/kozerdeku-adatok/orszagos-kozuti-adatbank/az-allami-kozuthalozatrol/

Üdv,
--
Iván