Hiányzó KRESZ tábla bejelentése hogyan?

hungarian_user

Nov 24, 2021, 11:03:45 AM (10 days ago) Nov 24
to openstreetmap-hungary
A " budapesti felüljárók és aluljárók belmagassága " témát nem akarom ezzel duzzasztani, de belefutottam egy olyan közúti átjáróba, aminek a magassága 4,06 m, tehát szerintem itt szükség lenne egy 3,80 m megengedett magasságot jelző táblára, viszont semmilyen tábla nincs kirakva. (szinte ugyanezek az adatok a Szabadság híd pesti rakpartjánál, ahol van 3,80 m -es tábla). Lehetséges, hogy ez magánterület, és nem lehet előírni, hogy legyen Kresz tábla?

Mi az ajánlott eljárás ilyenkor, hol lehet szólni, hogy legyen ott tábla? (arra nem tudok hivatkozni, hogy valamikor volt tábla, amit pótolni kellene, mert valószínűleg soha nem volt, legalábbis nem látszik nyoma).

Ez a csepeli HÉV alatti egyik átjáró, majdnem a Szabadkikötő útnál van (attól kicsit déli irányban). A be- és kijáratnál pirosra festett fém burkolat van felül, amit néhány "vadállat" többször megkarcolt.

Kerestem a neten, de csak a "jarokelo.hu" oldalt dobta fel, ahol próbáltam bejelenteni, bejelöltem a térképen is, de valamiért fényképet (vagy videót) kér, azt meg nem készítettem, és anélkül nem fogadják el a bejelentést. Úgyhogy ez komolytalan szerintem. Nem gondoltak bele, hogy mennyire lehet nehéz hamisítani egy fényképet és azt feltölteni? Talán akkor hihetőbb lenne a kép, ha a GPS koordináta is bele lenne foglalva a kép adatai közé, de azt meg nem követelik meg. (egyébként az is átírható)

Erkölcsi dilemma:
1. Balesetveszélyes a helyzet, hiszen a teherautók sofőrjei honnan tudhatnák, hogy mennyi szabad hely van a kocsijuk fölött? (ha akkor járnak arra először)
Hiába tudja esetleg, hogy az autója rakományának menyi a pontos magassága, nem tudja mihez viszonyítani, hacsak nem annyira profi, hogy az " OSM Truck QA Map " felületen megnézi, hogy a "maxheight:physical=" mit ír ki. (de ennek az oldalnak a létezéséről én is csak pár napja tudok, pedig már pár éve térképezek - tehát ez semmilyen módon nincs reklámozva - mondhatni titkos infó).

2. Viszont nem írhatom be a "legal" értéket, mert a helyszínen nem látható tábla, amit le lehetne olvasni.

3. Viszont állampolgári kötelességem (lenne) bejelenteni a balesetveszélyes helyzetet.

Hogyan tudom ezt a dilemmát feloldani?

üdv
H_U

Miklos Vajna

Nov 24, 2021, 11:06:13 AM (10 days ago) Nov 24
to openstreet...@googlegroups.com
Szia!

Az lenne a legjobb ha vissza tudnál menni fényképezni, és utána jarokelo.hu. Szerintem :)

Üdv:

Miklós

Kiss Gabor

Nov 24, 2021, 11:16:17 AM (10 days ago) Nov 24
to openstreetmap-hungary
On Wed, 24 Nov 2021, hungarian_user wrote:

> *Mi az ajánlott eljárás ilyenkor, hol lehet szólni, hogy legyen ott tábla? *(arra

Naivan azt mondanám a közútkezelő dolga lenne kirakni.
Ám a realitás talaján maradva a Sóhivatalt javasolnám. :-)

Kiss Gábor

Rózsa Gza (Géza) István Özséb

Nov 24, 2021, 11:33:04 AM (10 days ago) Nov 24
to openstreet...@googlegroups.com
A járókelőt akkor is javaslom erre (is).
Ha nem készítettél fényképet, akkor tegyél bele egy google streetview képernyőkép-kivágatot. Nem kell nagyon eredetinek legyen (ez nem OSM... tényleg csak azért kell kép, hogy könnyebb legyen megtalálni .. bár valóban ebben az esetben fölöslegesnek tűnik.. .de ha nem lenne kötelező, akkor hidd el sokszáz bejelentés beazonosíthatatlan lenne nap-mint nam...
Szóval jó aza  Járókelő: kipostázzák az illetékesnek és visszabiggyesztik a választ. Nyxoma van és más is látja, hozzászólhat, sőt hivatkozhatsz is rá később is...
Gza

Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/openstreetmap-hungary/ba096e85-20e6-4caa-903a-48b41bc01ee8n%40googlegroups.com.

egyik munkám: http://grozsa11.ingyenweb.hu/arpadvere/arpadvere.pdf

hungarian_user

Nov 24, 2021, 3:26:25 PM (10 days ago) Nov 24
to openstreetmap-hungary
Bejelentettem a jarokelo.hu oldalon, de semmilyen reményt nem fűzök a megoldásához.
Nem mellesleg majdnem 200 bejelentés várakozik "megoldatlan" állapotban.

üdv
H_U

hungarian_user

Nov 25, 2021, 2:27:42 AM (10 days ago) Nov 25
to openstreetmap-hungary
Jelezték automata üzenetben, hogy " a bejelentésed csapatunk továbbította ennek az illetékesnek: Budapest Közút ".

Rózsa Gza (Géza) István Özséb

Nov 25, 2021, 4:51:03 AM (10 days ago) Nov 25
to openstreet...@googlegroups.com
Igen... a Budapest Közút az hasonló dolgokkal kapcsolatban objektíve is eléggé leterhelt... én (ha rámjön a bicajjaljárás), akkor naponta 2 órát ingázom a városban bicajjal... Ezeken a napokon napi 3-5 bejelentést teszek... javarészt nekik: kidőlt táblák, elfordult táblák, hiányzó táblák... stb...
Egy részét megpróbálják lepattintani: "nem is kell oda tábla".. .de másodikra azért az indokolt eseteket be szokták válllalni.
Való igaz, hogy ezek után az elsőbbségadás kötelezők hiányai lesznek csak amik egy-két héten belül javításra kerülnek, a többiekkel hánapokig is várnak... "míg adminisztratíve és gazdaságilag sorra kerülnek", de mindenképpen magasnak látom a megoldási arányukat azért...
Igaz ki szoktak csúszni a járókelő egy hónapos várakozási idejéből így gyakran annak ellenére megoldatlanként lesznek lezárva ögyeik, hogy megoldják, ...csak más 4-5 hónap múlva...
DE fontos, hogy nyoma van és új bejelentésnél lehet belinkelni a jarokelo nbejelentést, hogy "még mindig kérjük"...
Amennyiben csakugyan szabály van rá, akkor mindenképpen érdemes a jogszabályi hivatkozás pontos helyét és idézetét betenni és beírni hogy jogszabálysértő állapotot kellene megszüntetni, továbbá, hogy addig a helyzet közúti veszélyeztetést idéz elő.(ha azt idézi elő :- ))
Amúgy a járókelő szabályai szerint az egy évnél nem régebbi bejelentéseket ugyan abban a hibajegyben kell újranyittatni, ha még mindig nem valósult meg, míg egy év után új hibajegyet kell leadni (és benne a régi linkjét benyujtani).
Sajnos a járókelő egyik nagy hiányossága, hogy nem igen lehet a régi hibajegyeket követni: nincsen pl egy normális térképes lekjérdezés, úgyhogy esélyed sem nagyon van, hogy a bejelentéseket nyomon kövesd...csak a rendszr éáltal küldött emailek juttatják eszedbe... Úgyhogy ez rányomja a bélyegét a régi bejelentések kezelésére... de éppen megpróbálok segíteni nekik még ebben is...talán tudok egy leafletes térképalapot készíteni nekik... aztán meg majd rajtuk a sor, hogy frissítik e majd alá az adataikat vagy nem, illetve akarnak e ilyen térkélpet vagy nem... (nem sok szabad idejük van mindenesetre fejlesztésre, mert totál ingyen csinálják az egészet, hobbyból meg jóérzésből...kezelik az ügyeket iszonyat sok munkával...Úgyhogy sajnos még arról is alig tudtam velük beszélni, hogy miben tudnék segíteni egy ilyen térképpel kapcsolatban.. .:- (
Gza

Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/openstreetmap-hungary/bb3cd71b-4bf5-4012-ac95-2497677490een%40googlegroups.com.

hungarian_user

Nov 27, 2021, 1:15:58 AM (8 days ago) Nov 27
to openstreetmap-hungary
A Jarokelo.hu visszajelzett, hogy a Közút fogadta a bejelentésemet és intézkedni fognak a tábla kihelyezéséről.

Ha a Jarokelo.hu fejlesztésével tudnál foglalkozni, az nagyon jó, ehhez pár javaslat:
* A Google Térképet jó lenne lecserélni OSM térképre
* Én a helyszíni fényképet sorrendben hamarabb kérném a felhasználótól
* Talán van rá programozási módszer EXIF infó alapján, hogy a feltöltött képből ki lehessen olvasni a földrajzi koordinátákat és aszerint mutatni a térképen a helyszínt.

Jelenleg egy pöttyöt kell vonszolni a térképen, a térképet előzőleg le kell kicsinyíteni, majd a helyszínhez közeledve visszanagyítani - ez szerintem elég nehézkes módszer a helyszín megadására.

üdv
H_U

ITineris OSM

Nov 27, 2021, 2:35:39 AM (8 days ago) Nov 27
to openstreet...@googlegroups.com
Szia!

A jarokelo.hu-hoz semmi közöm. (Azon kívül, hogy én is használom és támogatom őket.)
A javaslataid jók. Szerintem írd meg közvetlenül nekik, és talán eljuttatják a fejlesztőjükhöz.

Nov 27, 2021, 3:07:21 AM (8 days ago) Nov 27
to openstreetmap-hungary
Ezt "groz" felhasználónak írtam, ő jelezte, hogy tudná fejleszteni a Jarokelo.hu rendszerét, ha fogadóképesek lennének rá.
Megírom nekik is a javaslatokat.

Bihari Kristóf

Nov 28, 2021, 4:19:31 PM (6 days ago) Nov 28
to openstreetmap-hungary
A Street View idén áprilisi képén három darab "teherautóval behajtani tilos" tábla van kirakva ennél az átjárónál, úgyhogy a teherautók sofőrjeinek emiatt nem kell nagyon aggódniuk a magasság miatt. :) („Tehergépkocsival behajtani tilos”; a tábla azt jelzi, hogy az útra tehergépkocsival - kivéve a legfeljebb 3500 kilogramm megengedett legnagyobb össztömegű, zárt kocsiszekrényű tehergépkocsit -, valamint vontatóval, mezőgazdasági vontatóval és lassú járművel behajtani tilos; ha a tábla súlyhatárt is megjelöl, csak az ezt meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű járművel tilos behajtani;) Ezzel együtt szintén a Street View szerint 2018-ban és '19-ben is látszik egy 3,8m-es tábla a gerendán, illetve a belső oldalon (a szabadkikötő felől) 2011-ben (frissebb kép nincs) szintén látszik egy.
Nem tudom, hogy van-e olyan jármű, ami (forgalmi szerint) nem esik bele a fenti felsorolásba, tehát behajthatna, de beakadna, mert magasabb, mint 3,8 m. Esetleg egy nagyon magas bicikli? :)
Úgy látom, bemenő teherforgalom csak a Petróleum utcánál lehetséges, ahol viszont nem látok se táblát, se gerendát;felteszem, ez az átjáró magasabb, mint 4 m, hogy egy rendes nyergesvontatóval is be lehessen hajtani a szabadkikötőhöz.

K.

Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/openstreetmap-hungary/ba096e85-20e6-4caa-903a-48b41bc01ee8n%40googlegroups.com.

Rózsa Gza (Géza) István Özséb

Nov 28, 2021, 4:43:05 PM (6 days ago) Nov 28
to openstreet...@googlegroups.com
Járókelő:
Igen, kérlek közvetlenül nekik írd meg, mert én sem vagyok közelebb hozzájuk sajnos. Voltak ötleteim, de úgy látom nincsen szabad fejlesztői kapacitásuk, illetve valamiért a jelenlegi rendszerükbe bele vannak ragadva. Lehet hogy túl nagy változtatásokat kellene tegyenek és nincsen meg az eredeti fejlesztőjük... nem tudom, de szuper dolgokat lehetne tenni, de sajnos nem változik a környezetükben semmi...
Én az elmúlt hetekben taopasztaltam ki, hogy milyen szupregyszerű lealet alapú térképet lehetne tenni a már bejelentett bejelentések megjelenítésére és azt küldöm majd el nekik... ha eljutok végre vele odáig... de ez a küldésem csak egy kókány alternatív térképlátvány lenne és csak erre a "már bejelentett bejelentések" célra vonatkozóan...
Szóval küldd el nekik kérlek és ha tudsz nekik segíteni az szuper lenne... mondom ém úgy tudom, hogy az egészet totál jószántukból és totál ingyen csinálják sok sok órában kezelgetik, leveleznek stb..
Gza

Mentes a vírusoktól. www.avast.com

Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/openstreetmap-hungary/CAEZZV7ZN%2Box9Lsse5ZgYEgQZwnXXAyS7sMZHJ6T4cZmW6gYLTQ%40mail.gmail.com.

Kiss Gabor

Nov 28, 2021, 11:56:03 PM (6 days ago) Nov 28
to openstreetmap-hungary
On Sun, 28 Nov 2021, Bihari Kristóf wrote:

> [...]
> fenti felsorolásba, tehát behajthatna, de beakadna, mert magasabb, mint 3,8
> m. Esetleg egy *nagyon* magas bicikli? :)

Izmos személyautó vitorláshajót húz az utánfutón.
(És nem vették ki az árbocot. :-)

Kiss Gábor

hungarian_user

Nov 29, 2021, 1:23:38 AM (6 days ago) Nov 29
to openstreetmap-hungary
Lehet, hogy a helyszínen nem néztem szét elég figyelmesen, de nem emlékszem "teherautóval tilos" táblákra.
A Google View belső képen valóban látszik egy "3,80 m" tábla, de bevallom, hogy oda nem mentem be, mivel azt gondoltam, hogy magánterület. Kicsit beljebb sorompó is volt, és néhány portás / biztonsági ember, őmiattuk sem akartam beljebb menni és ott bóklászni.

Úgy láttam, hogy a Szikratávíró és a Dock 2. portánál is elvileg lehetséges a ki-be menő forgalom.
A Szikratávíró forgalmas volt, igaz, hogy csak személyautókkal találkoztam, azok mind befelé mentek.
A Petróleum utcánál valóban magas az átjáró, 5,24 m.

A tanulság a magam számára: legközelebb csinálok néhány fényképet, már csak a memória frissítés miatt is.

ui. a Jarokelo.hu-ra elküldtem a javaslataimat a térképre meg a beküldés megkönnyítésére.

üdv
H_U

Bihari Kristóf

Nov 29, 2021, 6:02:46 AM (6 days ago) Nov 29
to openstreetmap-hungary
A szabadkikötőnek a https://www.bszl.hu/logisztika/ címen elérhető Telephelyrend szerint 4 be/kihajtási lehetősége van, ezek mind a HÉV töltés alatt haladnak át. Északról délre haladva a Weiss Manfréd úton:
  • 1. porta: a MOL kútnál (Wein János út) – személy- és tehergépkocsik, ki- és belépés pont, gyalogos forgalom tilos; a 179-es busz belépési pontja; magasságkorlátozás nem látszik a Street View-n sem (mivel később nem lehet visszafordulni, a kút környékén kéne lennie) Ez egyébként inkább a Fővárosi Vízművek szennyvíztisztítójának a be- és kijárata is.
  • számozatlan gyalogos bejáró a Szikratávíró utcánál (talán ez lehetett régen a 3. porta?) – gyalogos ki- és bejárás; a 179-es busz kilépési pontja (távirányítású sorompóval), ha jól értem, más jármű semerre se; régebben itt volt egy "4,2 m" tábla, de mivel nem lehet behajtani, okafogyottá válhatott(?)
  • 2. porta: a Szikratávíró utcától délre (erről kezdődött a diskurzus) – csak gyalogos és személygépkocsik (ill 3,5 tonnánál könnyebb járművek), ki- és belépési pont, 3,8 m-es tábla volt (van?)
  • 4. porta: a Petróleum utcánál – elsősorban teher- és személygépkocsiforgalom, de "fokozott figyelem mellett" gyalogos is, ki- és belépés; magasságkorlátozásnak nincs nyoma
Ezen kívül a Petróleum utca felett van egy vasúti átjáró, erről nincs infó. ((Illetve van még a Kvassay-híd alatt egy átjáró a Nagy Duna-sorra (a zsliphez, a szennyvíztisztítóhoz és tkp a szabadkikötőhöz is el lehetne jutni, de egy ponton van rajta egy "behajtani tilos, kivéve Fővárosi Önkormányzat és FCSM Zrt." tábla); ennek az átjárónak a magassága szemre megvan 4 m, de lehet, hogy érdemes ezt is megmérni.))

K.

K.

Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/openstreetmap-hungary/17d00358-e500-4d9e-a44e-7c109c903d4en%40googlegroups.com.