Overpass

ITineris OSM

Jan 23, 2021, 7:06:59 AM1/23/21

a.) Hogyan lehet az Overpass Turbon olyan lekérdezést csinálni, ami visszaadja azokat a (valamilyen feltételnek megfelelő) pontokat, amik NEM részei egy vonalnak sem? (Pl. az OSMI sír azokért a bus_stop-okért, amik nincsenek highway-re húzva.)

b.) Olyan vonalakat, amik NEM tartoznak egy adott kapcsolatba? (Ha az szükséges a time-out elkerüléséhez, külső forrásból elő tudom ásni a kapcsolat id-jét az Overpass-os lekérdezése helyett.)

Üdv:
Ákos

dgtezai

Jan 24, 2021, 7:55:43 AM1/24/21
to openstreetmap-hungary
Helló!

[...]

dgtezai

Jan 24, 2021, 8:32:56 AM1/24/21
to openstreetmap-hungary

ITineris OSM

Jan 24, 2021, 9:03:02 AM1/24/21
to openstreet...@googlegroups.com
Köszi, de közben gabro00-tól kaptam egy megoldást, ami alapján össze tudtam hozni a másik lekérdezést is.
Az ő verziója kevésbé kacsintgató smiley-s; ott még nagyjából tudom követni, melyik eredményhalmazzal mi történik.
Lehet, hogy overpassos szempontból nem annyira "szép", már amennyire ez egyáltalán szóba jöhet ebben a kontextusban, de működik.

[...]

Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/openstreetmap-hungary/60fc3ad9-dc58-4a45-91c1-217c7f6b8673n%40googlegroups.com.

Gergely Matefi

Jan 25, 2021, 1:42:33 PM1/25/21
to openstreet...@googlegroups.com
Ami az említett példát illeti:
Az, hogy a bus_stop nem a highway-en, hanem mellette van, megfelel a Wiki által is leírt elterjedt gyakorlatnak, és önmagában nem tekinthető hibának.
Valahol korábban volt egy értelmezés is, mely szerint:
- ha a bus_stop az út (highway) mellett van, akkor a buszmegállót (peront) jelöli, így a public_transport jelölésben a "platform" a megfelelője
- a bus_stop felrakható a highway pontjára is, ebben az esetben a megállási pontot jelöli, és a public_transport jelölésben a "stop_position" a megfelelője

Ami valóban hiba, ha egy út mellé helyezett bus_stop-ra párhuzamosan public_transport=stop_position kerül. Az OSMI is csak ezen esetek miatt riaszt.

Üdv,
Gergő

kalorobi

Dec 19, 2021, 11:30:08 AM12/19/21
to openstreetmap-hungary
Hogyan tudom lekérdezni egy megadott területen lévő turistautak listáját (vonalakkal és pontokkal)?

Készítettem egy Overpass lekérdezést: https://overpass-turbo.eu/s/1eiw

A hiba: A területet érintő relation nem kerül elvágásra a terület határánál, így az OKT egésze szerepel benne (többek között)

Nekem csak a bbox területen lévőkre van szükségem.

Köszi a segítséget.

ITineris OSM

Dec 19, 2021, 11:48:18 AM12/19/21
to openstreet...@googlegroups.com
Szia!

Itt két dolog keveredik.

Az egyik, hogy az OKT (Mária út stb.) úgy épül fel, hogy az egyes szakaszok kapcsolatai vannak összefogva egy szuper-kapcsolatba. Tehát ha ezt kiszűröd, máris nem a teljes országot kapod vissza.

Persze ez még mindig ki fog lógni egy konkrét bboxból. Ezt le lehet vágni:

Dec 20, 2021, 7:24:35 AM12/20/21
to openstreetmap-hungary
Köszi!

Az out geom(bbox); működőképes lesz, kb azt adja vissza amire szükségem van: turistautak listája, és azok útvonalai, útpontjai.