Kérdés - honlap térkép kirándulóúttal

Melinda Galambos

Sep 14, 2021, 1:05:39 PMSep 14
to kozo...@openstreetmap.hu
Tisztelt Openstreetmap Közösség!

Érdeklődni szeretnék, hogyan lehet Openstreetmap térképet úgy beágyazni a honlapomba, hogy mutasson megtett útvonalat és a magyar túrautak útvonal jelzései is láthatóak legyenek a térképen?
Hasonlóan, mint ebben az weboldalban megtalálható beágyazott térkép, csak a túrautak is látszódjanak:

Wordpress honlapom van, mely openstreet bővítményt használ, de útvonalat nem tudok beállítani rajta.

A segítséget nagyon köszönöm előre is.

Üdv:

Galambos Melinda
06 (30) 960-1611

András Hann

Sep 14, 2021, 2:25:54 PMSep 14
to openstreet...@googlegroups.com, kozo...@openstreetmap.hu
Szia!

Én egy leaflet.js térképet ágyaznék be: https://leafletjs.com/ két layerrel: opentopomap és hiking.waymarkedtrails.org. A rétegek urljét megtalálod itt: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Hiking_Maps

Ehhez kicsit érteni kell a javascripthez, de a leaflet tutorialok elég jók.

András

Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/openstreetmap-hungary/CAHHshXcFcAw6XyTSz14dzCGxncap-iR5ua2q1XObLDqxFWZXdg%40mail.gmail.com.

Peter Gervai

Sep 14, 2021, 2:59:31 PMSep 14
to openstreetmap-hungary
On Tue, Sep 14, 2021 at 8:25 PM András Hann <andra...@gmail.com> wrote:
> Ehhez kicsit érteni kell a javascripthez, de a leaflet tutorialok elég jók.

Meg mintaként használható például a
https://grin.hu/maps/osm/map1.html

De ha valaki csak a WP plugineket tudja beilleszteni és nem ért a
html/js-hez annak nehezebb.

Rózsa Gza (Géza) István Özséb

Sep 15, 2021, 1:20:30 AMSep 15
to openstreet...@googlegroups.com, kozo...@openstreetmap.hu
...vagy egy direkt túraútmegosztó lapot használva...?  https://www.termeszetjaro.hu
OSM szakikat komyan kérdezem: ez elfogadható válasz itt erre a kérdésre ha esetleg nemjavascript-író  a kérdező?
Gza

Peter Gervai

Sep 15, 2021, 6:15:53 AMSep 15
to openstreetmap-hungary
On Wed, Sep 15, 2021 at 7:20 AM Rózsa Gza (Géza) István Özséb
<groz...@gmail.com> wrote:

> ...vagy egy direkt túraútmegosztó lapot használva...? https://www.termeszetjaro.hu

Ez OSM alapú amúgy?

De én nem szoktam állami szolgáltatásokat ajánlani, ha nem muszály....

> OSM szakikat komyan kérdezem: ez elfogadható válasz itt erre a kérdésre ha esetleg nemjavascript-író a kérdező?

Szerintem nem, mert ez egy full copyrightos lap, nem lehet sem átvenni
sem beágyazni...

ITineris OSM

Sep 15, 2021, 6:45:09 AMSep 15
to openstreet...@googlegroups.com
Igen, OSM alapú. Az oastatic.com-ról szedi a vektorcsempéket.

Szerintem teljesen jó a válasz. Nem a termeszetjaro.hu tartalmát akarja másolni, hanem a saját útvonalait elérhetővé tenni. Kifejezetten vannak megosztó gombok, a beágyazást is beleértve. (Ha nem lehetne/szabadna, akkor miért lenne?) Sőt, megosztáskor még ezt is kiírja:
"Are you a WordPress user? Check out our Outdooractive embed plugin that enables you to display selected routes and your collections on your WordPress site with ease."
[Azaz az "állami szolgáltatás" nélkül fog menni.]

Tehát a kérdező eredeti problémájára kiváló megoldást jelent, HTML/JS tudás nélkül is.

Sep 15, 2021, 10:09:51 AMSep 15
to openstreetmap-hungary
On Wed, Sep 15, 2021 at 12:45 PM ITineris OSM <itiner...@gmx.com> wrote:

> Igen, OSM alapú. Az oastatic.com-ról szedi a vektorcsempéket.

Közben számomra is kiderült hogy ez nem is magyar cég, csak egy
magyar cég béreli az Outdooractive felületét.

> [...]
> [Azaz az "állami szolgáltatás" nélkül fog menni.]
>
> Tehát a kérdező eredeti problémájára kiváló megoldást jelent, HTML/JS tudás nélkül is.

ToS:
§ 3
4. A free registration of the user is necessary for the utilisation of
the platform.
§ 4
1. A prerequisite of the utilisation of the platform is the opening of
a user account.
§ 8
1. Users are allowed to use the contents for private purposes.
2. All further utilisation (e.g. duplication for commercial purposes,
archiving, transfer to third parties, utilisation and editing by third
parties for own or third-party purposes, public rendition,
translation, modification, etc.) especially editorial or commercial
utilisation are only allowed with the written consent of the provider.
§ 10
1. The feature of embedding “A widget for my website” enables the
users to embed public content from the platform into their website.
2. In case the page impressions should exceed 10,000 accesses a day
for a HTML code fragment of Outdooractive on a website which embeds
the HTML code fragments, Outdooractive reserve the right to restrict
the access on the HTML code fragments of Outdooractive for this
website.

Ezen túl ez a site nem térkép, hanem egy túraforgalmazó üzlet, és
nyilván lehet másoknak ingyenreklámot adni, de mint OSM „közösség”
szerintem ezt nem kellene. Én nem szeretek olyan helyeket reklámozni
akik zárt tartalmakat állítanak elő. (section 8)

Ha már embedded térkép, akkor inkább valami mapboxos vektor-widgetet
ajánlgatnék, vagy a Waymarked Trailst.

ITineris OSM

Sep 16, 2021, 2:26:28 AMSep 16
to openstreet...@googlegroups.com
> Ha már embedded térkép, akkor inkább valami mapboxos vektor-widgetet
> ajánlgatnék, vagy a Waymarked Trailst.

És meg is teszed?
Neadjisten beágyazandó mintával?
Éstovábbá a kérdező igényének megfelelően saját útvonal megjelenítésének lehetőségével?

Üdv:
Ákos

Peter Gervai

Sep 16, 2021, 5:49:09 AMSep 16
to openstreetmap-hungary
Ha jól értem, te most egy szolgáltatást akarsz tőlem megrendelni?
Kinek írjam a számlát?
Az nem gond, ha az aggresszív kérdezésért feláras lesz, remélem.

Nem tudom, melyik része nem volt érthető annak, hogy én nem támogatom
a zárt tartalmakat kereskedelmi célból előállító lapok reklámozását?

Én nem azt mondtam, hogy te Valami™ vagy mert te pedig másokat akarsz
ingyen reklámozni (vagy ebből élsz, semmi közöm hozzá), hanem hogy egy
open content közösség praktikusan ne egy zárt üzleti modellt
rekámozzon. Ha a kettő közötti jelentős különbséget nem érted, az
folyamatos kommunikációs problémákat fog okozni számodra (is).

A konkrét kérdésre a szimpla válasz:

https://grin.hu/maps/osm/widget/