Duna fkm-ek rendberakása

hungarian_user

Oct 30, 2021, 10:42:59 AMOct 30

Csak tájékoztatásul, hogy nyoma legyen valahol (ha valaki rákeres később):

Végigmentem térképen a Duna Mo-i szakaszán a "Térkép vízi túrázóknak" 2019-es adatai alapján, és pontosítottam az 5-tel osztható számú folyamkilométerek földrajzi pozícióját.

Sok helyen elfogadható volt, de néhol az eltérés több volt, mint 100 méter.
A mostani pozíció pontatlansága az általam megadott (5-tel osztható) pontokon kevesebb, mint 10 méter, inkább 5 m alatti.
A parton elhelyezett táblákkal (a térképen) jó egyezést mutatott.

Korábban, amikor elkezdtem ezt nézegetni (2021 tavaszán) találkoztam olyannal, hogy duplán volt használva egy számérték, most ezeknél a pontoknál ilyet nem tapasztaltam (de a köztes pontokon lehetséges a duplázás vagy egyéb hiba).

Az 5 km tudom, hogy nagy távolság két pont között, és sajnos a képernyőn szemmel nem is osztható fel könnyen 5 db egyforma hosszúságra, úgyhogy a sűrűbb pontmegadásra nem vállalkozom, tekintve, hogy azokból kb. 400 db van (nagyjából ilyen hosszú a Mo-i Duna-szakasz).

A felső szakaszon, 810 fkm fölött egy 40 km-es szakaszon egyáltalán nem voltak fkm-ek megadva, ezeket most pótoltam ezzel az 5 km-es beosztással.

A Tisza térképére is rápillantottam, ott is vannak fkm adatok, de a folyó (és a pontok száma) ennek majdnem a duplája, 700+ km-ről van szó, ezek ellenőrzésébe, pontosításába egyelőre nem vágok bele.

A forrásként használt térkép URL-je: