Felmérők

Kiss Gabor (Bitman)

Oct 11, 2021, 5:06:49 AMOct 11
to openstreet...@googlegroups.com
Közülünk való volt az a két ember, akiket ma láttam Zuglóban
az IKEA környékén, az úttest közepén egy kétméteres fekete rúd
tetején trónoló narancssárga tányérantennával méricskélni? :-)

Kiss Gábor
--
"Munkaversenyt hirdet
a Szedlacsek Jutka.

ITineris OSM

Oct 11, 2021, 8:51:40 AMOct 11
to openstreet...@googlegroups.com
Azért néha igazi útépítők/közművesek is dolgoznak. :)
Meg itt van az exFömiGeodézia, és a kertészeti/földmérési szakközép is.

Az Örsön már vettem fel RTK-s referencia pontot, a Hév-es lépcsőlejárónál.

2021. 10. 11. 14:51 keltezéssel, ITineris OSM írta:
> Az Örsön már vettem fel RTK-s referencia pontot, a Hév-es lépcsőlejárónál.

Ezeket hol lehet megtalálni/használni?

Köszi,
Feri

ITineris OSM

Oct 11, 2021, 9:02:47 AMOct 11
to openstreet...@googlegroups.com
Egyelőre ez a címkézés alakult ki.

Aki még vitt/vinne fel, azt örömmel látnánk. (Pl. Kami drónos illesztőpontjai?)

Oct 22, 2021, 12:37:30 PM (5 days ago) Oct 22
to openstreet...@googlegroups.com

Bocs, kicsit lemaradtam a válasszal

2021. 10. 11. 15:02 keltezéssel, ITineris OSM írta:
Egyelőre ez a címkézés alakult ki.

Aki még vitt/vinne fel, azt örömmel látnánk. (Pl. Kami drónos illesztőpontjai?)

Van a Wikiben egy felhívás, hogy aki ilyen címkét (triangulation_point=yes ) lát az lehetőleg javítsa ki :)

https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:man_made%3Dsurvey_point

De amúgy szuper, köszi! Sajnos nem túl sok van egyelőre.

Kipróbáltam és a leírás alapján nagyon kényelmesen ráhúzható az objektum. Akár a korábban emlegetett offset_db-be is be lehetne vinni ezt a 8-10-et, akkor többen rátalálnak. Próbából az Örsnél lévőt feltöltöttem "kalibrációs alakzatként".

Feri

ITineris OSM

Oct 22, 2021, 1:22:20 PM (4 days ago) Oct 22
to openstreet...@googlegroups.com
Szia!

Igen, a Wiki lap alján deprecated-nek minősítik. Ennek ellenére nem a kisujjamból szoptam, hanem többekkel raktuk össze. (Volt is egy átcímkézős köröm; eredetileg man_made=survey_point + survey=ground_control_point szerepelt.) Itt az aerial=yes is feketelistás, noha egyértelműen vannak légi azonosítást megkönnyítendő felfestéssel ellátott pontok.
Ha lesz elfogadottabb címke kombináció az ilyen igazító pontokra (amik nem hivatalos földmérési pontok - ezért sem volt jó az eredeti címkézés), szívesen lecserélek mindenkit.

A múlt héten és tegnapelőtt mértem még fel párat a Solymár - Esztergom tengelyen, ezeket a kiértékelés után fogom felvinni.

Érdekességként ajánlom még a survey_point vitalapját, ahol egész jó kis gyűjtemény jött össze. Némileg sajnálom, hogy a Kylenz nevű felhasználó idén júliusban a survey_point=* helyett survey_point:structure=* névtérrel rakta be egy részét a Wiki oldalra. De nem akarok TagInfo vitát generálni belőle.

(Korábban említettem Kamit, hogy közkinccsé tehetné a drónozáshoz használt referencia pontjait. Természetesen Kolesár Andrásra gondoltam.)

Oct 22, 2021, 2:15:31 PM (4 days ago) Oct 22

2021. 10. 22. 19:22 keltezéssel, ITineris OSM írta:
[...]

Persze, tökéletesen megfelel.

A múlt héten és tegnapelőtt mértem még fel párat a Solymár - Esztergom tengelyen, ezeket a kiértékelés után fogom felvinni.

Köszi!

[...]

Ezek a jó példák miért a vitalapon vannak? Mert csak javaslatok? Vagy túl sok lenne? Kiegészítettem most itt nálunk a "geodetic_tower"-t akkor ezzel a címkével. (Igen, szerintem is szószátyár a ":structure" :-( de kinek van energiája ilyeneket vitatni...)

Látom vannak jó BME-s fényképeid is. :)

Üdv,

Feri

ITineris OSM

Oct 22, 2021, 2:30:51 PM (4 days ago) Oct 22
to openstreet...@googlegroups.com
> Látom vannak jó BME-s fényképeid is. :)

Amit nem tudtam a Bosnyákon fényképezni, azok valami BME-s jegyzetből "lettek", mert csak a vitalapra szántam. Ha rendes Wiki cikkbe kerülnek, akkor elő kell ásni rendes fényképeket!

(Tényleg, a Bosnyák téri határkő - földmérő pont stb. szabadtéri kiállítást milyen címkézéssel kellene felvinni? Múzeumnak túlzás. Egyenkénti műemlékeknek szintén.)

Üdv:
Ákos