kerékpáros létesítmények "eltűnése" szerkesztés során

Zoltán Erdős

Dec 9, 2021, 4:54:58 AM12/9/21

Több budapesti helyszínen futottam bele https://www.openstreetmap.org/user/VolaricsI szerkesztéseibe, ahol valamiért létező, az adatbázisban korábban meglévő kerékpáros létesítmények (elsősorban kerékpársávok) a szerkesztések során eltűntek, jellemzően a cycleway=lane címkét cycleway:both=no címkével pótolta (pl. Bulcsú utca vagy Vágóhíd utca Nagyvárad téri szakasza). Kérdésem, hogy ez valami automatizmus lehet, vagy minek köszönhető? Valaki utána tudna nézni?
Jeleztem már korábban a usernek a jelenséget, nem válaszolt. Van hatékony módszer a többi szerkesztése átnézésére?

Üdv:
Zoli

Imre Samu

Dec 9, 2021, 5:26:14 AM12/9/21
to openstreet...@googlegroups.com
> ... , jellemzően a cycleway=lane címkét cycleway:both=no címkével pótolta  ...
> ez valami automatizmus lehet, vagy minek köszönhető?

A changeset alapján a "StreetComplete" "AddLanes" -t használta ..

<tag k="source" v="survey"/>
<tag k="StreetComplete:quest_type" v="AddLanes"/>
<tag k="locale" v="hu-HU"/>
<tag k="created_by" v="StreetComplete 36.0"/>
<tag k="comment" v="Add road lanes"/>

nézve a hasonló github issue-kat  - szerintem ez hasonló a problémához:

üdv,
 Imre

Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/openstreetmap-hungary/CAA%3DKvQtq4XNF_v8oJQzBMSOd_DnYc-NPbBCDatvonGGvKP7_%2BQ%40mail.gmail.com.

hungarian_user

Dec 9, 2021, 5:27:41 AM12/9/21
to openstreetmap-hungary
Ez nem értelmezési kérdés lehet? Nekem a StreetComplete szoftver szokta kérdezni, hogy "Van-e itt kerékpársáv?"
Én ránézek az útra és ha nincs külön felfestve a kerékpársáv, akkor a kérdésre nem-mel válaszolok (oldalanként kérdezi).

Azaz nem úgy értelmezem, hogy "Fizikailag lehet-e itt kerékpárral közlekedni?" Mert persze hogy lehet (még a buszsávban vagy a gyalogjárdán is).
Csak éppen nem szabályos.
Tehát ahol az útra nincs felfestve a sárga csík vagy esetleg külön tábla nem jelzi a kerékpárutat, akkor ott nincs kerékpárút.

ui. lehet, hogy a konkrét esetben nem erről van szó, de ez is lehet egy magyarázat.

üdv
H_U

Zoltán Erdős

Dec 9, 2021, 8:48:20 AM12/9/21
to openstreet...@googlegroups.com
Közben válaszolt a kommentemre:
"StreetComplete-vel csináltam, most így visszagondolva...
Nem biztos, hogy végig mentem az úton. ott ahonnan ezekre váloszoltam lehet, hogy nem látszott a jelzés így azt adtam meg.
De többet ilyen nem lesz, kivettem az összes kerékpáros kérdést."

Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/openstreetmap-hungary/0493407a-804a-457a-8f09-1f76bbda5cd1n%40googlegroups.com.

Thomas Nagy

Dec 9, 2021, 9:42:15 AM12/9/21
to openstreetmap-hungary
Matrixon sikerült utolérni a felhasználót, azt mondta nem mutatott neki üzeneteket az OSM. Előfordul, hogy egy-egy útszakasz nincs feldarabolva, így sok km hosszan fut.

StreetComplete-vel csináltam, most így visszagondolva... Nem biztos, hogy végig mentem az úton. ott ahonnan ezekre válaszoltam lehet, hogy nem látszott a jelzés így azt adtam meg. De többet ilyen nem lesz, kivettem az összes kerékpáros kérdést.