FÖMI ortophoto az iD-ben

Máté Menyhárt

Dec 10, 2021, 9:48:01 AM12/10/21

Már többször is próbáltam átváltani iD-ben a FÖMI ortophoto-ra, de valahányszor átváltok, vagy a 2005-ösre, vagy a 2010-esre egész Magyarország fekete. Ez miért van? Hogyan lehetne ezt orvosolni?
Előre is köszönöm segítségeteket!

ITineris OSM

Dec 10, 2021, 9:49:40 AM12/10/21
to openstreet...@googlegroups.com
Úgy, hogy kikapcsolod a HTTPS-hez való ragaszkodást.
(Ugyanez a jelenség a balatoni ortofotókkal is, és még néhány helyen.)

[...]

Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/openstreetmap-hungary/fae8781a-49f7-404f-a276-c903191b2f1bn%40googlegroups.com.

Máté Menyhárt

Dec 10, 2021, 10:01:33 AM12/10/21
to openstreetmap-hungary
Működik!
Köszönöm szépen a segítséget!

Üdv:
Máté

Kiss Gabor

Dec 10, 2021, 10:47:17 AM12/10/21
to openstreetmap-hungary
(Viszonylag új) Firefoxot használsz, amiben az a default,
hogy ha meglát egy http:// kezdetű URL-t, akkor automatikusan
megpróbálja inkább https://-sel, és csak akkor vált vissza
az eredeti http://-re, ha a HTTPS porton egyáltalán nem lehet
elérni a szervert.

A FÖMI képeit csak HTTP-vel lehet letölteni VISZONT a szerver válaszol
valamit a HTTPS porton is. (Épp csak nem a csempéket.)
Dacára annak, hogy volt itt aki ezt marginális jelentőségű problémának
illetve a böngésző hibájának minősítette, te már nem az első vagy,
aki belefut, és csak néz kifele a fejéből. :-)

A korrekt megoldás az lenne, ha az e.tile.openstreetmap.hu web szerver
vagy tisztességesen szolgáltatna HTTPS-en, vagy nem is figyelne
azon a porton.
Ennek hiányában workaroundok lehetségesek:
- Nem használsz ilyen Firefox-ot. Probálkozz más gömbészővel!
- Kikapcsolod ezt a biztonsági fícsört.

Kiss Gábor

Máté Menyhárt

Dec 11, 2021, 3:15:34 AM12/11/21
to openstreetmap-hungary
Én eddig Google Chrome-on használtam az iD-t, aztán a Firefox Developer Edition-ön megpróbáltam, és ott működik. Nem is kellett semmit beállítani, mert a beállításokban eleve le volt tiltva a csak HTTPS.

Köszönöm a segítségeteket!