Népnevelés

ITineris OSM

May 12, 2021, 8:30:35 AMMay 12
to openstreet...@googlegroups.com
Na jó, PC-bben oktatás, szemléletformálás.

Úgy adódott, hogy az utóbbi időben több szerkesztésem során is belefutottam ugyanabba a jelenségbe: diákok "nem értek hozzá, de nem is érdekel" mentalitással visznek fel szerkesztéseket, amik aztán úgy maradnak. Szemlátomást nem is ellenőrzi őket senki, valószínűleg csak a changeset meglétét kell bemutatniuk.

Pl. Budakeszin egy háztömb, ami még véletlenül sem illeszkedik a műholdképekre, vagy lenne esetleg derékszögű.
Vagy Miskolcon egy fiktív uszoda az ipartelepen.

Itt mindkét példa elkövetőjének hasonló a neve: BMEEOFTAT43-DCP6T0, illetve BMEEOFTAT43-B3XCSD, mindkettejüknek ez az egyetlen szerkesztése, mindkettejüknek 2017 decemberéből. A kódok a BME ÉŐK Vízi Közmű és Környezetmérnöki Tanszék által tartott Térinformatika tantárgyhoz vezettek.
(Vannak más egyetemről, illetve gimnazisták is, csak ők ilyen szépen összejöttek.)

De olyan hibákba (OSMI, Osmose) is sokszor futottam bele, amikor a changeseten látni, hogy még az iD editor kezdő tutorialját csinálja az illető, aztán a falu közepén ott hagyott mindenféle fiktív szemetet.

Félreértés ne essék, mindenki volt kezdő (bár én az igazi disznóságokat már haladóként csináltam). Nem utálni kell őket, hiszen egyetlen hasznos POI felvitele is ennyivel több, mintha semmit nem adott volna az adatbázishoz. Inkább segíteni lenne jó nekik.
Kérdéseim:
- Van-e kapcsolatunk/befolyásunk a kezdő tutorialokba?
- Ezekbe is, illetve a kezdőknek szóló saját oktató anyagainkba is jó lenne felvenni néhány támpontot, hogy mit ne csináljanak, illetve mik azok a gyakori hibák, amik a legtöbb javítani való hibát okozzák nekünk.
- Megpróbáljuk összeszedni a hivatalos képzések legalább egy részét (földmérő szakközép, építő/térképész egyetem stb.), ahol az oktatókkal fel lehetne venni a kapcsolatot, megismertetni őket az elkészült oktató anyagokkal (címkézési minták, magyarázó videók stb.)?
- Melyiket ki vállalja? ;-)

Üdv:
Ákos