[OSAA] OPROP! We want YOU! - Arbejdsaften Tirsdag 12/10

Kasper Tulstrup

to openspa...@googlegroups.com
Halløj OSAAnauter!

Som Flemming skriv i går, så står det rigtig skidt til med medlemstallet, AaMF er forestående og har potentiale for at skabe flere medlemmer...
Dog ikke hvis spacet ser ud som det gør nu, da folk højst sandsynligt vil tænke K*** en rodebutik! når de ser spacet efterfølgende.

Derfor opfordrer jeg alle der har tid Tirsdag 12/10 og eller tidligere, til at komme i spacet for at få gjort vores space til vores og ikke tingenes :)

Der skete lidt i spacet i går, Tirsdag 5/10

På forhånd undskylder jeg hvis der mangler noget nedenfor :)
Flemming, gik igang med at hænge projector op
Michael, hang en hylde op til en 24 ports gigabit switch så vi kan få trukket ethernet rundt i spacet
Jakob og Mysli, Satte CNC fræseren delvist op i cnc værkstedet, vi fortsætter næste tirsdag, hvis ikke tidligere.
Mysli hang lidt værktøjsholdere op i træ værkstedet. (Forsøgt kategoriseret med 3d printede holdere der fylder så lidt som muligt)

Der blev snakket lidt om hvad vi kan gøre for at få flere medlemmer. bla Maker Faire, men især også at få spacet op at køre
Jeg synes vi bør satse hårdt på at få vores Større ting op at køre, for det er sådan noget jeg tror kan trække flere medlemmer til.
Generelt set, så har de fleste plads til en loddekolbe ol. derhjemme, men knapt så ofte en bordrundsav, cnc og laserskærer. Dét er også mit generelle indtryk at pøblen der måske ikke roder med elektronik, har vist relativ stor interesse for vores gamle Dirtyroom.

Ikke udtømmende liste over ting der mangler at blive udført:
(Skriv jer gerne op til at gøre det, så vi ikke går oven i hinanden)

- Føring af strømkabler til apperater på elektronik bordene.
- Måltagning og konstruktion af et solidt arbejdsbord i træværkstedet
- Fortsat opsætning af værktøjs holdere i træ værksted
- Opsætning af CNC fræser(e)
- Opsætning af el-tavle i CNC rum (Flemming ved nærmere)
- Etablering af Udsugning, så vi kan få PSAW (Laserskæreren) op at køre.
- Evt. fast plads til symaskiner ved eller under krea/sy-bordet, så det er nemt at gå igang.

OBS tilføj gerne øvrige punkter :D

Oven i alt det her, synes jeg vi bør investere i en søjleboremaskine til træværkstedet, da sådan en er lige brugbar i begge værksteder.

Vel mødt
- Mysli

Flemming Frandsen

to Open Space Aarhus
+1 Det er helt sikkert vigtigt at få spacet gjort brugbart inden evt. gæster fra MF kommer på besøg.

Jeg startede med at lave hack-borde, men løb tør for værktøj (stiksavsklinge og kopi-fræse bit).

Jeg regner med at gøre det første bord færdigt, samt få projektor hængt op på tirsdag.

Vi skal have kigget på en vandlås til kloakken, det virker pænt ulækkert med den nuværende stank.

+1 på en mere fungerende, søjleboremaskine.

--
Du har modtaget denne besked, fordi du abonnerer på gruppen "Open Space Aarhus" i Google Grupper.
Hvis du vil ophæve abonnementet på denne gruppe og ikke længere modtage mails fra den, skal du sende en mail til openspaceaarh...@googlegroups.com.

--
Flemming Frandsen - YAPH - http://osaa.dk - http://dren.dk/

Mads Baggesen

to Open Space Aarhus
"Vi skal have kigget på en vandlås til kloakken, det virker pænt ulækkert med den nuværende stank."

Er det ikke en FO/Udlejer opgave?

Hvis først vi piller i det, så risikerer vi vel at påtage os et ansvar for noget vi ikke gider eje?

Flemming Frandsen

to Open Space Aarhus
Det har du 100% ret i, det er også min foretrukne løsning at FO udkommanderer en VVS'er og får det ordnet.

Jeg frygter lidt det går ligesom med alle de andre vigtige ting de stadig ikke har styr på.

Flemming Frandsen

to Open Space Aarhus
Jeg har fået lovning fra FO på at de løser prut-problemet en gang i starten af næste uge.