Arbejdsdag fredag og lørdag

Thomas Larsen Wessel

to openspa...@googlegroups.com
I går

Jeg fik malet inddækningen (kassen) rundt om nedløbsrør. Det skal muligvis have en omgang til.

Jeg fik lavet en knagerække, så folk ikke skal hænge deres jakker m.m. på stole og borde.

Jeg fik ryddet op i flasker, dåser og mademballage fra mødet :)

I dag

Hvis alt går godt, så henter Jakob Kristensen og jeg en stak OSB-plader i Jem og Fix i dag. De skal bl.a. bruges til at hænge skuffereoler op på og som værktøjstavle. FO er desværre kommet til at smide nogen ud (men de var også grimme og delvist vandskadede).

Andre indkøb i dag:
- 2stk E 27 jazzpærer
- affaldssække
- ekstra fejebakkesæt
- andet?

Støvsuger fredag eftermiddag:
Jeg har konstateret at ingen af vores støvsugere kan støvsuge gulvet. Man kører hen over skidtet, men det bliver liggende. Umiddelbart føles det som om, at de suger fint, men at mundstykket er problemet. Jeg har aftalt med Støvsugerhjørnet, at jeg tager den med ned til dem på fredag og de kigger på, om den fungerer som den skal, og så ender det formentligt med at jeg køber et nyt mundstykke (formentligt ét til 149kr), så det problem er løst.

Fredag aften:

Male OSB-plader grønne. Kan sagtens bruge hjælp.

Forberedelse til arbejdsdag. Jeg/vi forsøger at gøre nogle opgaver klar, og finde ud af, om vi mangler noget, så der ingen flaskehalse er på lørdag.

Lørdag  **arbejdsdag**:

Allervigtigste opgave:
* hænge OSB-plader op, og hænge boltreoler / skuffereoler op

Ovennævnte er supervigtigt, fordi det kan tage glæden/gejsten/flowet ud af alle tænkelige opgaver, når man konstant skal lede efter værktøj og dele. Det er snart et overstået kapitel at skulle lede et kvartér efter en samlemuffe, rawplug eller blyant. Det blir ornli lækkert :)

Flere oplagte opgaver:
* oprydninng af random ting, der ligger på rulleborde og andre flader uden nogen god grund
* hænge whiteboard op
* sætte gerigter op
* sætte dørlukkere op
* sætte fejelister på
* skifte til LED lysstofrør
* sælger/skyder isterningemaskine/dyson håndtørrer
* sætte hylder op i dirty rooms
* demontere vores midlertidige dør ved nødudgang
* køre pant

Opgaverne er valgt ud fra, at det er ting, som alligevel skal gøres, og at det vil give noget oprydning.

Vi når forhåbentligt også at komme videre med elarbejde.

Vh Thomas

Kasper Tulstrup

to openspa...@googlegroups.com
Det lyder rigtig fedt at der er blevet lavet lidt i dag! godt arbejde :D
Jeg regner kraftigt med at komme både fredag og lørdag.

--
Du har modtaget denne besked, fordi du abonnerer på gruppen "Open Space Aarhus" i Google Grupper.
Hvis du vil ophæve abonnementet på denne gruppe og ikke længere modtage mails fra den, skal du sende en mail til openspaceaarh...@googlegroups.com.

Thomas Larsen Wessel

to openspa...@googlegroups.com
@super, mysli :)

Jakob og jeg fik købt syv osb plader i dag, og fik dem grundet. Jakob tager ned og maler dem i morgen, og man må gerne hjælpe ham :)

Vi fik skiftet tre pærer og fik samlet to gamle armaturer og sat ledning i, så de kan bruges som arbejdslys.

Fik fjernet børnesikring på en kabeltrommel og en stikkontakt, da det næsten var umuligt at bruge dem.

Vi købte også en kost, to kasser affaldssække på tilbud, tuscher m.m.

Og så fik vi ryddet lidt op og smidt lidt ud.

Jakob Kristensen

to openspa...@googlegroups.com
Så er der plader til ophængning i weekenden

Med venlig hilsen
Jakob

Christoph Pisani

to openspa...@googlegroups.com
Dejlig, tak for det.
Hilsen Christoph

image0.jpeg

Christoph Pisani

to openspa...@googlegroups.com
Vind fra Nordvest med ~4 m/s - bedre bliver det ikke i dag så jeg cykler op til OPA nu.
Vi ses?
-cpi

Kasper Tulstrup

to openspa...@googlegroups.com
Jeps vi ses senere, er der nok ved 17 tiden ☺️

Thomas Larsen Wessel

to openspa...@googlegroups.com
I går fik Christoph fjernet vores midlertidige dør og malet det sidste stykke. Vi fik ryddet lidt op. Og fjernet plade under elektronikborde. Skruet diverse op.

Jeg er i spacet cirka kl 9:30.

Jakob Kristensen

to openspa...@googlegroups.com
God vind og god arbejdslyst til alle i dag. Jeg kigger ud sidst på eftermiddagen.

Med venlig hilsen
Jakob

Thomas Larsen Wessel

to openspa...@googlegroups.com
Vi nåede rigtigt meget i går :)

Men her roder og er beskidt. Jakob og jeg mødes om lidt for at gøre noget ved det. Alle er velkomne, og al hjælp er værdsat :)

Ring evt 61668660

1975...@gmail.com

to openspa...@googlegroups.com
Jeg vil gerne starte med at sige mange tak for det store arbejde der blev gjort i weekenden i OSAA!

Jeg kunne desværre ikke selv deltage og jeg ved godt at vi har et princip med “doers decide”, men når det er sagt er jeg ikke ret vild med det der er sket med vores to elektronikborde. Jeg synes at de er blevet “beskåret” alt for meget og har mistet den funktion de havde tidligere havde.

Jeg synes at vi havde et rigtigt fedt setup på Katrinebjergvej og indtil nyligt med disse to borde, hvor fire personer kunne sidde to og to ved bordene med oscilloskoper, strømforsyninger, multimetre, loddekolber, loddetin, håndværktøj osv. lige foran en og hacke. Det synes jeg at det “beskårede” setup byder op til.

Jeg ved godt at dette var gjort med de bedste tanker om at inddrage dem der sidder ved det inderste elektronikbord. Det er også en god tanke, men jeg synes ikke at dette fungerer. For mig er det sociale meget vigtigt i OSAA, men det er fede værksteder og elektronikvirksomheden også.

For mig er elektronikområdet noget af det vigtigste i OSAA og jeg ved at andre har det på samme måde. Jeg beder ikke om mere gulvplads, som jo er en mangelvare i spacet. Jeg vil bare gerne have reetableret bordene som de var og skyde i højden igen med oscilloskoper og alt det andet grej, så man ikke skal til at hente alt det man skal bruge i reolerne hvergang man skal lave noget og sætte det hele på plads igen bagefter. Det bliver simpelthen for besværligt. Det svarede jo til at man tømte værkstederne for værktøj og skulle hente værktøjet i reolerne når man skulle bruge det og ligge det hele på plads i reolerne efter brug igen. Det ville jo nok ikke være populært ;-)

Det var det jeg havde på hjerte. Så må vi se hvad der kommer til at ske.
God weekend alle sammen!

Med Venlig Hilsen

Bib-bib / Jens

Kasper Tulstrup

to openspa...@googlegroups.com
Jeg kan bare sige at det er reversibelt, men det er ikke udført 100% endnu.
Tanken er at man kommer til at kunne se hinanden ja☺️
Men bare rolig der kommer også styr på de apparater som man oftest bruger. Og en hylde lige ved siden af i hjørnet, til de knapt så anvendte apparater.
Idéen ifht at sænke pladen i midten er egentlig at man så kan stille sin pc deroppe og derved få mere plads til hacks på bordet og undgå at ledninger fra strømforsyning og oscilloskop hænger ned fra hylden.

Ifht værktøjstavle så har jeg også idéer til det, så det er lige ved hånden.
Jeg er bestemt heller ikke selv meget for, at det man skal bruge ikke bare er der hvor man skal bruge det.

Når det så er sagt, så kom Paul med en idé om at flytte om på elektronik borde og langbord, således at man kunne have de øvrige apparater på det yderste fag i rullereolen, hvilket jeg synes lyder som en fornuftig idé ☺️

Paul M. Bendixen

to OSAA
Og endelig må vi ikke glemme ideen med at flytte elektronikbordene om på den anden side af væggen og oprette et fedt værksted til dem der og så lave flere dedikerede hack borde, der imo vil være den helt rigtige løsning.
/Paul