[OSAA] Maker Faire projekter

Kasper Tulstrup

to openspa...@googlegroups.com
Hey OSAAnauter

Er der nogle som allerede nu, har ideer til projekter vi kunne tage med på Maker Faire i 2023?
og yderligere om der er nogle som kunne have lyst til at lave lidt større colabs?

Jeg har selv tænkt på at lave Vandraketstyr Mk2 (Mk1 var med til Kids City Lab, med stor success)
I går fik jeg knappen fra en brandalarm her på arbejde (kan få flere hvis der er interesserede)
Jeg tænkte den kunne være super fed at bruge til at fyre vandraketter af med.
Ideen består i at tage en trykluft tank, en magnet ventil (evt en af dem til vandgardinet) og et relæ eller FET til at aktivere ventilen.
Hvilket vil fyre luft ind i raketten (1.5L sodavands flaske) der sidder formonteret på raketstyret, som allerede er bygget (men måske kan gøres federe?)
Evt. kunne det styres af en controller i selve kassen til knappen og der kunne være en sirene der advarer på forhånd.

Btw så kommer jeg til Tirsdags-hack 19-ish (er gerne med på mad bestilling hvis der bliver det)

- Mysli