Ny række af møder om fri software i Aarhus

Carsten Agger

to openspaceaarhus

Efter lang pause fortsætter vores FSFE (Free Software Foundation Europe) Local Group Meetings i Aarhus.

Første gang bliver torsdag d. 9. juni kl. 17:00 hos Magenta Aps, Silkeborgvej 260, 8230 Åbyhøj.

Disse møder var tidligere i OSAA, og det kunne de potentielt blive igen, hvis det er til at organisere det nye sted - jeg er ganske vist selv betalende medlem men kan ikke rigtig komme derud p.t. fordi jeg ikke kan køre bil pgra. en brækket fod.

Anyway:

Emnet er fri software og hvad der kan gøres for at fremme det i Danmark, herunder FSFEs kampagne "Public Money? Public Code!".

vh Carsten

PS: Denne "officielle" indkaldelse blev i torsdags udsendt af FSFE til supporters i området:

Do you often wish that Free Software was more popular in Denmark? You
are not alone, and now you can connect with like-minded people.
Volunteers have taken the initiative to restart the FSFE local group
Aarhus. The purpose of the new working group is to spread awareness in
Denmark about Free Software and its values.

The first meeting will be at Magenta ApS, Silkeborgvej 260, 8230 Åbyhøj
on Thursday 9 June at 17:00.

Everyone interested in software freedom is welcome! The group will
discuss what can and should be done for Free Software in Denmark, the
"Public Money? Public Code!" campaign  - and, of course, any related
topic the participants want to bring up.

Greetings,

Carsten

Carsten Agger

to openspaceaarhus
Jeg blev gjort opmærksom på, at denne mødeindbydelse blev indkaldt med lidt kort varsel, så jeg vil gerne sige, at der er et referat af mødet her:

og at næste møde vil være torsdag d. 18. august, som der også står i referatet, og alle er meget velkomne.

vh Carsten

Jonas Suhr Christensen

to openspa...@googlegroups.com
Fedt. Det er skrevet i kalenderen.

Mvh. Jonas
> --
> Du har modtaget denne besked, fordi du abonnerer på gruppen "Open Space
> Aarhus" i Google Grupper.
> Hvis du vil ophæve abonnementet på denne gruppe og ikke længere modtage
> mails fra den, skal du sende en mail til
> openspaceaarh...@googlegroups.com.
> Hvis du vil se denne diskussion på nettet, skal du besøge
> [...]

Carsten Agger

to openspaceaarhus
On Mon, Jun 27, 2022 at 4:10 PM Carsten Agger <ag...@fsfe.org> wrote:
[...]

Dette er så PÅ TORSDAG. Adressen er fortsat Silkeborgvej 260 (mødet foregår i kantinen, i kælderen)

Carsten Agger

to openspaceaarhus
On Sat, Jun 4, 2022 at 3:56 PM Carsten Agger <ag...@fsfe.org> wrote:

Efter lang pause fortsætter vores FSFE (Free Software Foundation Europe) Local Group Meetings i Aarhus.

Første gang bliver torsdag d. 9. juni kl. 17:00 hos Magenta Aps, Silkeborgvej 260, 8230 Åbyhøj.

Det næste møde i denne række bliver 13. oktober samme tid og sted som de sidste gange, dvs. det som står lige herover.

Carsten Agger

to openspaceaarhus
On Tue, Sep 27, 2022 at 1:36 PM Carsten Agger <ag...@fsfe.org> wrote:

[...]

Det næste af disse møder bliver TORSDAG D. 24 NOVEMBER på ovenstående adresse.

Vi skal snakke arbejdsgrundlag, kampagner, fremadrettet aktivitet, aktioner.

Jeg deltog selv i FSFEs generalforsamling i Arnhem for nogle uger siden og vil gerne sige noget om dét.

Vi har fået kampagnemateriale for "Public Money Public Code"-kampagnen.

Vel mødt! 😄

Carsten Agger

to openspaceaarhus
On Mon, Nov 14, 2022 at 2:05 PM Carsten Agger <ag...@fsfe.org> wrote:

Efter lang pause fortsætter vores FSFE (Free Software Foundation Europe) Local Group Meetings i Aarhus.

Første gang bliver torsdag d. 9. juni kl. 17:00 hos Magenta Aps, Silkeborgvej 260, 8230 Åbyhøj.

Det næste af disse møder bliver TORSDAG D. 12. JANUAR 2023 på ovenstående adresse.

Ved mødet 24. november vedtog vi et arbejdsgrundlag og handleplan for vores arbejde i den kommende tid:

https://community.fsfe.org/t/handleplan-og-arbejdsgrundlag-for-fsfe-danmark/963

Vi vedtog også at udvide scopet for vores arbejde, således at vi grundlæggende er FSFE Danmark, ikke "kun" FSFE Aarhus.

Vi fortsætter dog med de fysiske møder i Århus og er villige til at samarbejde med alle, der ønsker at gøre noget for fri software uanset tilknytning til FSFE eller ej.

Vi koordinerer arbejdet ved hjælp af denne mailing-liste:

Alle er velkomne! :-)

vh Carsten

Carsten Agger

to openspaceaarhus
On Wed, Dec 21, 2022 at 11:56 AM Carsten Agger <ag...@fsfe.org> wrote:

[...]

 Det næste af disse møder bliver TORSDAG . 23. FEBRUAR KL. 17:00 på ovenstående adresse.

Alle er velkomne.

Man kan også følge arbejdet på denne mailing-liste:

Carsten Agger

to openspaceaarhus
On Mon, Feb 20, 2023 at 3:56 PM Carsten Agger <ag...@fsfe.org> wrote:

[...]

Det næste af disse møder bliver torsdag d. 20. april på ovenstående tid og sted. Alle er velkomne, vel mødt! Lad os få flyttet noget for fri software her i landet. :-)

Carsten Agger

Jan 17, 2024, 4:44:42 AMJan 17
to openspaceaarhus

Det næste møde i FSFE Danmark bliver ONSDAG D. 24. JANUAR kl. 19:00 hos PROSA, Søren Frichs Vej 38K th., 8230 Åbyhøj.

Hvis du ikke kan komme fysisk til stede, kan du også deltage virtuelt på dette link:

https://conf.fsfe.org/b/agg-7dv-5uq-l8l

Vel mødt! :-)

Carsten Agger

Jan 25, 2024, 4:59:33 AMJan 25
to openspaceaarhus
Referat af mødet i går:

tl;dr: Vi vil prøve at holde et offentligt arrangement med oplæg hos PROSA d. 14. februar. Vi skal dog lige have bekræftet, at lokalet er ledigt.