Diverse info efter møde med FO

Thomas Larsen Wessel

to openspa...@googlegroups.com
Jeg havde møde med Stig i går. Her er de vigtigste punkter.

Brikker
Han laver flere adgangsbrikker i den kommende uge, og kontakter os, når de er klar.

Ventilationsrør:
Alle ventilationsrør, som tages ned, er af meget store dimensioner, og der er ikke noget, som kan anvendes i OSAA.

Håndtørrer:
Jeg spurgte FO, om de kunne bruge isterningemaskine eller håndtørrer. De takkede nej til isterningemaskine og takkede ja til håndtørrer.

Studenterbar (formerly known as café):
FO kalder området udenfor vores lokale for "studenterbar", så det er nok meget praktisk, hvis vi bruger det samme ord :)

Jeg tror, at jeg så ti håndværkere og rangers i gang i kælderen, så der sker noget for tiden. De er i gang med at gøre de forskellige foreningslokaler klar. Når det er på plads, så er næste projekt at reetablere studenterbaren, så vidt muligt sådan som den så ud da journalisthøjskolen lå dér. De går i gang indenfor et par måneder.

Vi har lov til at stille et langbord derude indtil videre.

Jeg har fortalt ham, at jeg forventer, at vi har ryddet vores materialer (i hvert fald det meste) fra området indenfor 2-3 uger, hvilket jeg tror er realistisk.

Studenterbaren skal bl.a. fungere som bar for de omkringliggende studenterboliger, men skal også være til rådighed for alle mulige andre på alle mulige tidspunkter. De ved ikke, hvor ofte der vil være betjening/udskænkning. Der er mange ubekendte, men Stig sagde, at han "forestillede sig", at vi kunne tage en øl fra vores eget køleskab og sidde derude, om tirsdagen, og at "han forestillede sig", at vi sagtens kunne sidde med laptops og andre projekter derude.

Hackpynt / blikfang udenfor vores dør:

Jeg spurgte, om vi måtte sætte lidt gejl op på væggen udenfor vores dør, dels som en slags dekoration / fremvisning / blikfang. Den idé kunne han godt lide. Han sagde, at vi skulle komme med nogle forslag.

Jeg fornemmer, at de er rimeligt åbne, men at de trods alt er interesseret i at deres lækre studenterbar ikke bliver "skæmmet" af nogle hacks, der er alt for grimme eller bare passer meget dårligt ind i resten af barens æstetik.

Café
Der kommer en form for café i området omkring den tidligere cafe/kantine. Jeg tror primært, at det er tænkt til at være åbent i dagtimerne, men de ved ikke helt hvordan og hvor meget. Han gætter på, at der tidligst kommer fast betjening på om 1,5 år, når byggeproces er slut og der er flyttet en masse mennesker ind i området.

Ringklokke
Vi har lov til at sætte enten en trådløs ringklokke, et skilt med noget QR-kode-ringkode, eller andet, op. Men midlertidigt. Når huset står færdigt skal der findes en løsning, så der ikke hænger 10-20 ringklokker ved hver indgang, én for hver forening.

Løsningen bliver muligvis så simpel, at huset bare er åbent for alle en god del af døgnet.

Skiltning og vejvisning
Vi har lov til at lave en form for midlertidig skiltning, både udenfor og indenfor huset. Men når huset er færdigt kommer der en anden løsning med nogle infostandere, der hjælper med at finde vej til hver af de mange foreninger m.m.

Alarm
FO har endnu ikke fået talt med ElCon om problemer med alarm, men er indforstået med, at der er et problem med at slå alarm til, hvis man forlader bygningen efter kl 23:30.

For detaljer (inkl. pin-kode og kodeord) omkr hvordan man slår alarm til og fra, bedes man kontakte bestyrelsen eller Lars Madsen.

Parkering
I dagtimerne er der efterhånden fyldt rigeligt op. I går formiddag holdt bilerne dobbeltparkeret syd for bygningen, både ved vareaflæsning og ved området foran den tidligere hovedindgang til bunkeren. Der var også fyldt helt op nord for bygningen og der holdt endda biler hele vejen op i græsrabatten ude på Oluf Palmes Allé.

FO har et antal parkeringspladser på nordsiden af bygningen, og hvis der er leditgt, så er det bedst hvis vi parkerer dér. Hvis der er fyldt op dér, så kan vi holde ved siden af. Men hvis vores medlemmer kommer uden for håndværkernes besøgstid, så sker der formentligt heller ikke noget ved at parkere syd for.

Der kommer lastbiler med vareleverancer både aften og nat, og dem skal vi heller ikke holde i vejen for.

Som tidligere sagt, hvis man er i tvivl, så er det klogt at lægge sit telefonnummer i forruden. De ringer i hvert fald til ejeren før de ringer efter Falck.

Det var et rigtigt fint møde :)

Vh Thomas

Mark Moore

to openspa...@googlegroups.com
Lækkert, Thomas!
Tak for info, og indsatsen for foreningen!

~Mark

--
Du har modtaget denne besked, fordi du abonnerer på gruppen "Open Space Aarhus" i Google Grupper.
Hvis du vil ophæve abonnementet på denne gruppe og ikke længere modtage mails fra den, skal du sende en mail til openspaceaarh...@googlegroups.com.

Brian V. Jørgensen

to openspa...@googlegroups.com
Kanon godt gået Thomas.

og tak fordi du har snakket med FO på vejne af OSAA 🙂

Mvh

Brian V. Jørgensen

Bredefeldsvej 2

8450 Hammel

Denmark

Tlf. 28301554

Visit OSAA.dk - Your local hacker space in Aarhus !! Join us every tuesday !!