Vandskade i mandags

Thomas Larsen Wessel

to openspa...@googlegroups.com
Jeg kunne i går se, at der er trængt vand ind i laserrummet. Formentligt under det store tordenskyl om aftenen i mandags, d. 6. juni. Betonen var våd rundt langs kanten, og der var en lille pyt midt på gulvet.

Skader:

Der står noget træ langs væggen, som har trukket vand. Det meste af det var meget slidte/grimme plader, men det så ud til, at der også var én ret pæn tynd krydsfinerplade, som stod yderst. Så vi er sluppet billigt.

Problemet sidste år var sandfangsbrønden

Herunder ses en skitse af, hvordan det er konstrueret. Hvis sand eller andet bundfald når for højt op, så kan vandet kun sive langsomt igennem. Når vandet fra taget ikke kan løbe hurtigt nok videre, så stiger det op ad vores rist i trappeskakten og siver ind gennem flugtdøren.

image.png

Problemet forsvandt sidste sommer efter at betonmanden en aften havde ligget med overkroppen nede i sandfangsbrønden med hans kone til at holde ham i benene, mens han sugede sand op der fra med vådsugeren. Vi har ikke haft oversvømmelser siden; dvs indtil i mandags.

Vi skal starte med at undersøge sandfangsbrønden

Jeg foreslår, at vi starter med selv at undersøge, hvordan der ser ud i sandfangsbrønden. Jeg ved godt, at det burde være FOs opgave, men jeg synes faktisk, at det er lettest/bedst for os selv, at vi tjekker, da vi sidste sommer generelt ikke fik fyldestgørende forklaringer fra FO og/eller håndværkerne.

Og hvad så bagefter

Lad os vente med den snak. I bedste fald skal sandfangsbrønden blot tømmes for bundfald. I værste fald bliver det en kamp for at få FO til at udbedre problemt, som muligvis er en fejlkonstrueret eller underdimensioneret .

Hvem er klar?

Jeg melder mig til at holde nogen i benene. Så mangler vi bare en, der kan hænge med hovedet ned ad.

Eller er der mon nogen, der har en kloakrenser som denne?
image.png

Eftersom vi først og fremmest skal _undersøge_, så kan vi nok også klare os med et langt rør eller stang af en slags.

Vh Thomas

Dann

to openspa...@googlegroups.com
Hej thomas

Jeg svare lige dig direkte.

Kloakrenser synes bare spacet skal købe for det kommer til at tage tid at få udbedring.

Så tænker jeg vi laver en spære sikring på vandet via et syntestisk terrassebræt og masser af silicone. Skal nok forklare mere face to face.

Jeg skal til polen imorgen men næste uge er jeg klar til at afhjælpe problemet.

--
Du har modtaget denne besked, fordi du abonnerer på gruppen "Open Space Aarhus" i Google Grupper.
Hvis du vil ophæve abonnementet på denne gruppe og ikke længere modtage mails fra den, skal du sende en mail til openspaceaarh...@googlegroups.com.

Jakob Kristensen

to openspa...@googlegroups.com
Jeg har arvet en brønd-kugleskovl. Kan evt komme med den i morgen aften.

Med venlig hilsen
Jakob