Android app hjælp - background BLE scanning

Jesper Lyng

to openspa...@googlegroups.com
Hej, jeg har problemer med en Android app jeg er ved at lave til en forestilling hvor publikum får udleveret en telefon.
App'en aktiverer lyde når den møder en BLE beacon.

Problemet er at vi har en del telefoner på Android 11 hvor der er en række begrænsninger på hvor meget man må scanne efter bla BLE devices.

Er der nogen af jer der ved meget om det? Eller evt kender nogen som gør?

Mvh Jesper

Mark Moore

to openspa...@googlegroups.com
hey!
Jeg ville gøre det hele på en ESP32.. den kan have en liste over beacons og en bunke lydfiler på et SD-kort (eller måske endda på spiffs) som den kan presse ud igennem en DAC...

Android BLE scan begrænsningerne er relativt svære at komme udenom... medmindre det bare er en permissions ting: https://stackoverflow.com/a/67295095

~Mark

--
Du har modtaget denne besked, fordi du abonnerer på gruppen "Open Space Aarhus" i Google Grupper.
Hvis du vil ophæve abonnementet på denne gruppe og ikke længere modtage mails fra den, skal du sende en mail til openspaceaarh...@googlegroups.com.

Jesper Lyng

to openspa...@googlegroups.com
Det var også min første tanke, men projektet er blevet ret komplekst med overlappende lyde, fade in/out osv, så nu er jeg glad for at jeg har mulighed for at programmere det i Java.
Desuden skal der også bruges GPS og vi har 60 enheder som jævnligt skal have nye lyde på. Så det ville blive et stort arbejde med at få det hele til at spille.
Og så er det rart at have en skærm til at se hvad der sker :-)

Og nu har vi købt 60 Android telefoner, så This Is The Hand I've Been Dealt...

Mark Moore

to openspa...@googlegroups.com
💔
BLE scanning er efter sigende blevet en del af fine-location permissions, måske er du heldig at det bare er dét.

~Mark

Jesper Lyng

to openspa...@googlegroups.com
@Mark jeg har allerede fine location på app'en så det er desværre ikke kun det.

@Jørn jeg har faktisk været inde på den side for at se om jeg skulle lave noget af app'en til services. Men havde ikke set det som en mulig løsning på scanning problemet.
Det vil jeg afprøve, men når det nok først når jeg er hjemme fra ferie om 2 uger :-)

Jesper Lyng

to openspa...@googlegroups.com
Nå nu gav jeg det alligevel et skud og umiddelbart er der ikke nogen forskel at spore. Men jeg må teste lidt mere efter ferien