VUFind

Harnesk Jakob

to opensource-sve...@googlegroups.com

Hej alla!

Tänkte fråga er i nätverket om det är någon som har testat VUFind? Isåfall, vilka intryck har ni?

(VUFind är en Opensource frontend till OPAC:en. Innehåller en hel del intressant funktionalitet. Mer info finns på http://www.vufind.org/ )

Trevlig midsommar, önskar

Jakob

- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Jakob Harnesk
Affärsområdeschef Bibliotek
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Teknikhuset AB
Tel: +46 46 240 34 25
Mobil: 0735-30 21 61
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
jakob....@teknikhuset.se

CONFIDENTIAL NOTICE: The contents of this message, including any attachments, are confidential and are intended solely for the use of the person or entity to whom the message was addressed. If you are not the intended recipient of this message, please be advised that any dissemination, distribution, or use of the contents of this message is strictly prohibited.

Viktor Sarge, Region Halland

to Open Source på bibliotek
Hej!

Efter att ha kikat lite närmare på VUFind så tycker jag den förtjänar
lite mer uppmärksamhet. Redan vid en snabb koll hittar jag många
intressanta funktioner som gör att gränssnittet känns mer i takt med
vad jag väntar mig av en modern webbtjänst. Intressant att de räknar
med att snart ha första skarpa versionen ute och 1.1 ute i september.
Den senare skall tydligen också inkludera samsökning vilket
(åtminstone i förlängningen) borde betyda att vi kan integrera
databaserna helt och fullt i katalogerna. Intressant också att de
jobbar med ett gränssnitt mot Koha. Med version 3 av Koha runt hörnet
blir det intressant att se hur dess Opac klarar sig på egen hand.
Annars kanske de två är en vinnande kombination(?).

Hälsningar
/Viktor

Regionbibliotek Halland