OpenSong v2.2.7

Pjotr

to OpenSong
OpenSong v2.2.7 is beschikbaar via https://sourceforge.net/projects/opensong/files/OpenSong/V2.2.7
Wie heeft er al ervaringen mee? Zijn er nieuwe mogelijkheden en wat zijn de voordelen?

Vwout

to open...@googlegroups.com
OpenSong verie 2.2.7 bevat vooral veel bugfixes.
Een hele reeks problemen is aangepakt. Vooral voor MacOS gebruikers
zitten er een aantal verbeteringen in die het mogelijk maken om op de
nieuwste MacOS versies goed te werken.

Voor een volledig overzicht kan ik het beste naar de changelog.txt
verwijzen. Die wordt meegeinstalleerd en is ook hier te vinden:
https://sourceforge.net/p/opensong/code/HEAD/tree/source/trunk/changelog.txt

Behalve een hoop correcties zijn er ook een aantal nieuwe features
toegevoegd:
- Mogelijkheid om een lied twee-talig te projecteren (of een canon,
...); iedere tweede zin wordt dan met een eigen stijl getoond.
- Een technisch ingewikkelde uitbreiding die het mogelijk maakt om de
slides in plaats van door OpenSong, door een extern programma te laten
renderen. Dit maakt het bijvoorbeeld mogelijk om notenbalken direct
vanaf lilypond text te genereren.

Geralda de Man