OpenSong op tablet?

Muntdropje

to open...@googlegroups.com
hoi,
Ik heb een tablet aangeschaft, werkend met Android. Nu vroeg ik me af, of ik OpenSong hier ook op de 1 of andere manier kan laten werken.
Iemand enig idee?

grt
Geralda

Vwout

to open...@googlegroups.com
Gag Gerald,

OpenSong zelf gaat niet binnen afzienbare tijd werken op je tablet (nog
Android, nog iOS).
Je kunt natuurlijk wel probleemloos het scherm van een Windows/Mac/Linux
computer overnemen op je tablet via VNC of RDP (remote desktop).

Ik ben op een zijspoor wel bezig met een remote control functionaliteit,
waardoor de functies van de presentation helper op een ander apparaat
kunt bedienen, maar dat omvat in - ieder geval op korte termijn - geen
volledige OpenSong functionaliteit.

Succes,
Vwout

> --
> Je hebt dit bericht ontvangen, omdat je je hebt aangemeld bij de groep
> 'OpenSong' van Google Discussiegroepen.
> Ga naar https://groups.google.com/d/msg/opensong/-/4gY1hfQ9NB0J om deze
> discussie op het internet te bekijken.
> Als je een bericht in deze groep wilt plaatsen, stuur je een e-mail naar
> open...@googlegroups.com.
> Als je je wilt afmelden voor deze groep, stuur je een e-mail naar
> opensong...@googlegroups.com.
> Bezoek deze groep op http://groups.google.com/group/opensong?hl=nl voor
> meer opties.

Muntdropje

to open...@googlegroups.com
'Gag Gerald'??

hoi VWout,
Ik ben nog niet zo bekend met Android, of hoe en wat er allemaal wel en niet werkt. Telefoons met dit spul nooit gehad, dus helemaal nieuw voor mij. Ik ga zeker kijken wat VNC of RDP is en hoe het werkt, want als het dan toch te gebruiken is.. zou handig zijn. Het maken van presentaties doe ik toch via computer, maar meezingen (ik zing in de band vd kerk) is wel handig op een tablet.
Bedankt voor je snelle antwoord..
grt
Geralda

Op 13 februari 2012 10:02 schreef Vwout <vw...@users.sourceforge.net> het volgende:

[...]
Als je je wilt afmelden voor deze groep, stuur je een e-mail naar opensong+afmelden@googlegroups.com.
363.png

Vwout

to open...@googlegroups.com
> 'Gag Gerald'??
Maandagmorgen he, sorry in ieder geval :)

> doe ik toch via computer, maar meezingen (ik zing in de band vd kerk)
> is wel handig op een tablet.

Bedoel je dan dat je de presentatie-output op je tablet wil zien, dus
zeg maar een kopie van wat er op de beamer staat, of wilt kunnen
aangeven wat er geprojecteerd wordt omdat de band soms wel eens af kan
wijken van de 'standaard' volgorde?

Vwout

On 02/13/2012 11:29 AM, Muntdropje wrote:
> [...]

> open...@googlegroups.com.
> Als je je wilt afmelden voor deze groep, stuur je een e-mail naar

Muntdropje

to open...@googlegroups.com
ah.. maandagmorgen..

Gewoon meezingen met hetzelfde wat er gebeamd wordt. Een bandlid met laptop doet dit ook. Omdat wij de hele opensong database delen via Dropbox, kan iedereen die deze mappen deeld, ook de presentaties volgen. Nu leek het me wel handig om gewoon mee te zingen met de sheets van opensong. Ook tijdens het oefenen, kan dan gelijk het lied aangepast worden, mocht dat mogelijk zijn. Nu print ik elke keer het hele lied uit, omdat via het opwekkingsboekje zingen, te klein en te lastig is, wegens sommige aanpassingen.

grt
Geralda

<mailto:vwout@users.sourceforge.net>> het volgende:

[...]

Allian Mulder

to open...@googlegroups.com
Hallo
Heb sinds kort ook een tablet (ipad) en heb van de verschillende bundels (of projecten) pdfs gemaakt.
om zo de gitaristenversie (opmaak met gitaarakkoorden) digitaal te kunnen gebruiken.
Heb hier overigens niet “live” ervaring mee...

groet,
Allian
Als je je wilt afmelden voor deze groep, stuur je een e-mail naar opensong...@googlegroups.com.

Muntdropje

to open...@googlegroups.com
Ik heb nu teamviewer geinstalleerd op computer en op mn tablet, dan kan ik het computer scherm overnemen op mn tablet. Maar of dit echt lekker gaat werken, weet ik niet..
Ik zou nu zelfs de beamer kunnen bedienen vanuit thuis, als de laptop in onze kerk aangezet zou worden...

Als ik PDF's maak van een lied, geeft hij alleen de opmaak van het lied mee, zoals hij in de database staat. De verschillende refreinherhalingen en verschillende versen die je wilt zingen, daar wordt bij het afdrukken niet naar gekeken. Wanneer ik op deze manier een psalm zou uitprinten (in PDF) en alleen vrs1 en 2 worden gezongen, maakt hij een afdruk van alles. Dat is niet erg handig. (je zou maar ps 119 zingen)
Of maak ik op de verkeerde manier PDF's.
grt
Geralda

Op 13 februari 2012 18:33 schreef Allian Mulder <all...@gmail.com> het volgende:
333.png

Pjotr

to OpenSong
We zijn weer wat verder in de tijd. OpenSong bedienen vanaf een tablet of iPad, zijn er ontwikkelingen?

muntdropje

to p.de....@gmail.com, open...@googlegroups.com
ik weet dat iemand  bij ons in de kerk een app heeft gemaakt voor zijn eigen Windows tablet. maar omdat ik android heb, nooit mee gewerkt.

Met vriendelijke groet,
Geralda de Man

Als je je wilt afmelden bij deze groep en geen e-mails van de groep meer wilt ontvangen, stuur je een e-mail naar opensong+u...@googlegroups.com.

Als je een bericht in deze groep wilt plaatsen, stuur je een e-mail naar open...@googlegroups.com.