Op Toonhoogte

evertvanbeusichem49

to OpenSong
Hallo,

Ik wil zo graag gebruik maken van de data "op toonhoogte", waar kan ik deze vinden?

Nu moet ik telkens alles overtypen voor één mevrouw, die niet meer kan lezen uit het boekje.
Dit komt door haar slechtziendheid, ik print voor haar uit op lettergrootte 28.
Zodat ze toch met de dienst mee kan. Voor mij zou het enorm handig zijn om hier van de data te kunnen
inlezen in bijvoorbeeld opensong. Voor mij is kopieren en plakken makkelijker dan het overtypen.
Het officieel aanschaffen zit er niet in, mits dat al mogelijk zou zijn?? Het is simpelweg veel
te duur om dit voor één persoon aan te kopen...en voor hoe lang ze het nog kan lezen op deze wijze?

Misschien heeft u een oplossing of alternatief, waar ik zoiets kan vinden?

Met vriendelijke groet,

E. van Beusichem

Jannie Klop-Verduijn

to OpenSong

Beste E. van Beusichem,

Ik zag uw mailtje voorbijkomen. Ik ben niet thuis in Opensong, maar ben abonnee geworden van deze groep omdat wij ons aan het verdiepen waren in software voor de beamer.

Toch kan ik u misschien helpen. Wij hebben nl ook een slechtziende dame in onze gemeente en voor haar print ik onze wekelijkse nieuwsbrief  (pdf A5-formaat) vergroot uit op A4.

Dat kan door in de pdf-reader te kiezen voor ‘aanpassen aan de printermarges’. Eventueel kun je ook kiezen voor een vergroting.

Of aangepast schaal:

Uiteraard moet je dan wel eerst een digitale versie van de tekst hebben, maar misschien lukt het ook wel met een scan.

Veel teksten van Op Toonhoogte zijn overigens gewoon terug te vinden op internet. Vaak lukt het door een stukje van de tekst tussen aanhalingstekens in te typen in Google:

Nog even ter aanvulling:

Eind vorig jaar zou Boekencentrum al met een beamerpakket voor Op Toonhoogte 2015 komen (heb ik indertijd nagevraagd). Dit is volgens mij nog steeds niet gebeurd.

Met vriendelijke groet,

Jannie Klop

evertvanbeusichem49

to OpenSong
Bedankt Jannie voor deze uitleg, ik heb het wellicht nog weleens nodig, vandaar dat er ik een pdf van je uitleg hebt gemaakt.

Toch hoop ik alsnog de data van "op toonhoogte" te ontvangen...?

Piet de Munck

to open...@googlegroups.com

L.S.,

Op Toonhoogte is een samengestelde HGJB liederenbundel van veelal liederen weer afkomstig uit een andere bron. Zoals vele andere liederenbundels trouwens. Je zult dus misschien terug moeten naar de bron om daar mogelijk een tekst (digitaal) vandaan te halen.

Of neem anders contact op met de HGJB om te vragen of zij de teksten digitaal beschikbaar willen stellen. Als dat zo is zullen er wel meer geïnteresseerden zijn. Graag vernemen we je vervolgstappen.

Piet

--
Je hebt dit bericht ontvangen omdat je bent geabonneerd op de groep "OpenSong" van Google Discussiegroepen.
Als je je wilt afmelden bij deze groep en geen e-mails van de groep meer wilt ontvangen, stuur je een e-mail naar opensong+u...@googlegroups.com.

Evert van Beusichem

to open...@googlegroups.com
Beste PIet,

Als het zo is als jij schetst is het dus ook mogelijk een verwijzingsboek te maken in vergelijking als het excel bestand van liedboek 1973-2013. Of is dit te hoog gegrepen?
Ik zal een mailtje eruit doen met een vriendelijk verzoek aan HGJB of ze hieraan medewerking willen verlenen, laten we eerlijk zijn dat is het allermakkelijkst. Bedankt voor het meedenken!

Met vriendelijke groet,

E van Beusichem

[...]

crber...@gmail.com

to open...@googlegroups.com
Misschien is dit wat je zoekt
http://kerkliedwiki.nl/Op_Toonhoogte/Inhoud

Klik op een lied en dan krijg je pagina voor dat lied.  Rechts staat dan een vak waarin alle liedbundels vermeld worden waarin dat lied staat

groeten,
Roland

Op 6-5-2017 om 10:44 schreef Evert van Beusichem:
Als je je wilt afmelden bij deze groep en geen e-mails van de groep meer wilt ontvangen, stuur je een e-mail naar opensong+u...@googlegroups.com.

Evert van Beusichem

to open...@googlegroups.com
Beste Roland,

Even gekeken en warempel, dit is ook een manier om ze elders terug te vinden en mee te nemen naar opensong en vervolgens een nieuw lied aan maken in de lijst Op Toonhoogte.
Ga er mee aan de slag. Wellicht zijn er mee aan de slag en kunnen we dit samen doen om het bestand compleet te maken. Het is namelijk best een klus. Wie heeft interesse?

Met vriendelijk groet en bedankt Roland voor je tip

E van Beusichem

Piet de Munck

Evert van Beusichem

muntdropje

to evertvanb...@gmail.com, open...@googlegroups.com
is het een idee om alle songbestanden in opensong te zetten en met Opensongsearche het betreffende lied te zoeken. ik heb veel liederen van op toonhoogte in andere mappen zitten. Opensongsearche gebruik ik zelf ook wel eens als ik alleen maar een titel op krijg.
Grt Geralda

Met vriendelijke groet,
Geralda de Man
Op Evert van Beusichem <evertvanb...@gmail.com> schreef 6 mei 2017 16:38:
Als je je wilt afmelden bij deze groep en geen e-mails van de groep meer wilt ontvangen, stuur je een e-mail naar opensong+u...@googlegroups.com.

Henry K

to open...@googlegroups.com

Hallo,

De opmerking van Piet over auteursrechten is terecht. Onlangs heeft een componist, die een lied in het nieuwe liedboek heeft gepubliceerd, met succes een rechtszaak aangekaart tegen een pkn kerk die de tekst van zijn lied alleen maar in hun lokale kerkblaadje had gepubliceerd.

Die componist had dus wel toestemming gegeven voor plaatsing in het liedboek, maar heeft alle auteursrechten voor zichzelf gehouden. Dus moet iedereen die zo'n tekst publiceert (bijv in een opensong bestand online), daarvoor aan hem permissie vragen en over betaling met hem een akkoord aangaan. Zo niet, dan kun je een rechtszaak tegen je krijgen, waarbij de schadeclaim wordt bepaalt a.d.h.v. de mogelijk aantal verspreidde kopien.

Kortom: teksten overnemen en weer publiceren kan je in de problemen brengen.
(Ook al snap ik als beamteamer hoe handig dat zou kunnen zijn.)

Groet, Henry

Op 6 mei 2017 15:15 schreef "Piet de Munck" <p.de....@chello.nl>:

> [...]

Evert van Beusichem

to open...@googlegroups.com
Tuurlijk heeft Piet gelijk, echter het wordt "gepubliceerd" voor één mevrouw in de kerk en daarna weggegooid. Alle op toonhoogten boekjes zijn betaald, Er wordt niets op beamer of gepubliceerd in flyer of nieuwsbrieven ect, Alleen een uitvergrote kopie als het ware van haar eigen boekje. Dat is voor haar niet leesbaar, dus wordt het overgetypt in een grote letter, welke niet te koops is, zodat ze het nog kan lezen. Eigenlijk wil ik direct door naar de rechter.....lol. Het lijkt mij beter om de zoektocht hier te staken. Het is een simpele vraag, ik heb geen beamer en kan er niemand blij mee maken als ik/mij om van dat overtypen af te zijn en dat mag ook al niet. Kortom verwijder deze discussie maar, ik heb mijn best gedaan en kom tot de conclusie dat ik strafbare feiten pleeg met het overtypen. Mijn excuses en ook aan degene die ik op het verkeerde pad breng.

Op 6 mei 2017 om 18:12 schreef Henry K <henry.k...@gmail.com>:

> [...]

--
Je hebt dit bericht ontvangen omdat je bent geabonneerd op de groep "OpenSong" van Google Discussiegroepen.

Henry Kompagnie

to open...@googlegroups.com
Hallo Evert,

Mijn opmerking was niet aan jou gericht, maar ter voorkoming van de gedachte (hoe handig ook) dat het als een database in opensong ook verspreid gaat worden.

Met vriendelijke groet,
Henry.

evertvanbeusichem49

to OpenSong
Inderdaad Henry, helemaal niet erg om een medemens te helpen en of het linksom of rechtsom gaat, dat gebeurt dan toch wel.
Mijn vraag/insteek was anders en is duidelijk, maar geen resultaat, vandaar dat ik zou willen dat deze post wordt afgesloten.
Deze discussie leidt tot niets, als hooguit een paar mensen bang maken.