Loketten en Vervoerdersoverleg: komende jaar geen panorama foto's

Stefan de Konink

to ope...@googlegroups.com
Hoi,

Uit het loketten- en vervoerdersoverleg is zojuist langsgekomen dat de
OV-autoriteiten hebben besloten voor het komende jaar nog geen
panoramafoto's te publiceren, na het deels ontbinden van een aanbesteding.

Ik denk zelf, mede namens vele rapporten, dat het door de reizigers wordt
gewaardeerd als haltes in beeld worden gebracht. De vraag is natuurlijk hoe
kunnen we dat op de meest efficiente wijze doen.

Maar mochten er in deze groep nu fotografen zijn die zeggen: ik doe er wel
een paar in de buurt voor de open data, wordt dat uiteraard gewaardeerd.
Wellicht kunnen we er een losse upload functionaliteit voor maken.

--
Stefan

Tristan van Triest

to openov
Ik ben zeker bereid om in regio Brabant West (Oudenbosch, Etten-Leur, Breda) eea aan foto's te maken. De vraag is dan, voldoet een panorama foto gemaakt met een iPhone? :)

Stefan de Konink

to ope...@googlegroups.com
On Thursday, May 25, 2023 8:39:53 PM CEST, Tristan van Triest wrote:
> Ik ben zeker bereid om in regio Brabant West (Oudenbosch, Etten-Leur,
> Breda) eea aan foto's te maken. De vraag is dan, voldoet een panorama foto
> gemaakt met een iPhone? :)

Wat mij betreft voldoet een 1080p / 4K filmpje nog beter.

--
Stefan

Tristan van Triest

to openov
Kan altijd beide doen, ben bang dat je met video te veel compression/motion blur gaat hebben misschien, of voor 4K in de praktijk in een app te veel bandwidth?

Ik zal binnenkort wel eens op pad gaan hier in het dorp, zien we vanzelf wat acceptabel is.

Stefan de Konink

to ope...@googlegroups.com
On Thursday, May 25, 2023 8:53:54 PM CEST, Tristan van Triest wrote:
> Kan altijd beide doen, ben bang dat je met video te veel
> compression/motion blur gaat hebben misschien, of voor 4K in de
> praktijk in een app te veel bandwidth?

Ik dacht meer aan structure from motion :)

--
Stefan

Tristan van Triest

to openov
Wellicht is het dan interessanter om meteen een hele 3D-scan te doen met de LIDAR sensor op mijn toestel. Echter is de kwaliteit daarvan nogal wat wisselvallig soms.