GTFS QBUZZ tripId in het Noorden

corne steenhuis

to openov
Hi,

Ik krijg via vehiclePositions.pb alles goed door behalve QBUZZ bussen uit het noorden (voornamelijk Groningen). Alle posities die ik uit die regio krijg hebben een tripId dat niet voorkomt in trips.txt, wat hierbij nog vreemder is, is dat ik de voertuigen op ovzoeker.nl wel teruggevonden kreeg onder een ander tripId. Om het zeker te weten heb ik ook even gekeken op https://mobility.portal.geops.io , deze kaart gebruikt wereldwijd ook de GTFS data, hier zie je ook in heel Nederland netjes de bus locaties behalve de QBUZZ posities in Groningen.

Zie hierbij een aantal voorbeelden van posities die ik vandaag binnenkreeg waarvan de tripId niet lijkt te bestaan in trips.txt:

Zie ik iets over het hoofd? Of gaat hier echt iets fout aan de kant van ovapi.nl?

Alvast bedankt.

Groetjes,
Corne

corne steenhuis

to openov
Hi,

Even een update:
In de laatste update van gtfs-nl.zip die vandaag (18 nov 2022) is geupload, komen deze wel weer voor. Dit was niet het geval voor de gtfs-nl.zip van 14 nov. Ik zal eens kijken of alles nu opgelost is.

Groetjes,
Corne