Toegang tot kv7/8 turbo data

Ruben v.g

to openov

Hallo allemaal,

Ik ben zeer nieuw hier dus waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd, maar ben benieuwd wat de beste plek is om kv7/8 turbo informatie op te halen.

Ik heb toegang tot de tcp verbinding voor bijvoorbeeld kv6 data zoals beschreven in het http://data.ndovloket.nl/REALTIME.TXT bestand.

In dat zelfde bestand staat ook een uri voor kv7/8 turbo namelijk tcp://pubsub.besteffort.ndovloket.nl:7817, alleen verder geen envelopes of endpoints die gebruikt moeten worden.

Als ik door de threads blader zie ik dat de ovapi een endpoint heeft voor kv78 (http://kv78turbo.ovapi.nl/) alleen hier lijkt niks op te gebeuren?

Wellicht dat iemand hier meer over weet.

Bedankt alvast,

Ruben

Sven Boor

to openov
Hoi Ruben,

Het topic voor het ontvangen van KV8Turbo is:
"/GOVI/KV8"

Voor het ontvangen van KV7Turbo ben ik niet helemaal zeker of dat dan "/GOVI/KV7" is. Je kunt je altijd abonneren op alle topics met ZeroMQ door te abonneren op een lege string "" en kijken wat er binnen komt.

Groet,

Sven

Ruben v.g

to openov
Bedankt voor de tip Sven,

ik zie in principe alleen kv8 meldingen (ook al abonneer ik op alles) maar ik ben wel verder gekomen. Weet jij toevallig of dit ergens staat vermeld als officiële documentatie.

Bedankt alvast.
Groet, Ruben

Sven Boor

to openov
Hoi Ruben,

Ik kan het zo snel niet vinden helaas.

Deze pagina is wellicht nog wel interessant http://kv7.openov.nl

In http://kv7.openov.nl/src/ zie je ook nog de topics /GOVI/KV7planning en /GOVI/KV7kalender. Deze berichten worden alleen 's nachts verstuurd. Daarom ben je ze waarschijnlijk nog niet tegengekomen. http://kv7.openov.nl is behulpzaam om met gegevens verstuurd in het verleden KV7 te gaan gebruiken.

Daarnaast is er op deze pagina http://openov.nl/ (onderaan) nog KV7Turbo en KV8Turbo documentatie te vinden en hier nog een nieuwere versie https://data.ndovloket.nl/docs/kv78turbo/.

Groet,

Sven

Ruben v.g

to openov
Erg bedankt voor je snelle reactie : ), ik denk dat ik genoeg informatie heb om iets te maken wat hout snijdt.

Fijne dag!

Groet,

Ruben