gtfs-realtime-OVapi.proto OVapiVehicleDescriptor

corne steenhuis

to openov
Hi,

Bij het uitlezen van de GTFS op http://gtfs.ovapi.nl/nl/vehiclePositions.pb lijkt de extension OVapiVehicleDescriptor niet mee te worden gegeven. Ik heb uit deze data namelijk de vehicle_type nodig. Ik neem aan dat dit aanngeeft of het een metro, bus, trein of trem is namelijk. Doe ik iets verkeerd? of zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt.

Groetjes,
Corne

Thomas ten Cate

to ope...@googlegroups.com
Ik zie die extension ook niet terug in de .pb inderdaad:

$ cat vehiclePositions.pb | protoc --decode transit_realtime.FeedMessage gtfs-realtime{,-OVapi}.proto | grep ovapi | sort -u
      [transit_realtime.ovapi_tripdescriptor] {
    [transit_realtime.ovapi_vehicle_position] {

Maar als je de GTFS (static) feed op http://gtfs.ovapi.nl/nl/gtfs-nl.zip erbij pakt, kun je de in routes.txt de route_id herleiden tot een route (= lijn), en daarvan de route_type pakken.

--
Je hebt dit bericht ontvangen omdat je bent geabonneerd op de groep 'openov' van Google Groepen.
Als je je wilt afmelden bij deze groep en geen e-mails van de groep meer wilt ontvangen, stuur je een e-mail naar openov+un...@googlegroups.com.

corne steenhuis

to openov

Thanks! Hiermee lijkt het goed te gaan.

Stefan de Konink

to ope...@googlegroups.com
Nog even voor de volledigheid, zoals Thomas ten Cate ook al aangaf. Waar
jij op zoek bent heet in GTFS route_type en is onderdeel van de statische
data (GTFS).

Een vehicle_type kun je meer vergelijken met een voertuig soort. Denk aan
een SLT, Citadis, VIRM, etc. Het is de fysieke manifestatie van het soort
voertuig, maar niet de modaliteit.

--
Stefan