Niet bestaande haltenummers doorgegeven vanuit KV6

Arilith

to openov
Goedemiddag allemaal,

ik ben recentelijk bezig geweest met de kwaliteit van mijn code wat op te schroeven, vooral op het gebied van KV6. Ik had namelijk vrij veel voertuigen met locaties die op [0,0] uitkwamen, of ergens midden in Frankrijk.

Na wat uitzoeken ben ik er achter gekomen dat er vrij wat haltes in KV6 worden doorgegeven, maar welke niet terug te vinden zijn in zowel de Index van het CHB als het CHB zelf. Een aantal voorbeelden van haltenummers die niet gevonden kunnen worden in het meest recente CHB kan je vinden op bijgevoegde screenshot.

Omdat ik me toch afvroeg of het niet simpelweg aan het CHB van vandaag lag, ben ik even terug gaan kijken naar een iets ouder CHB bestand. Waar bijvoorbeeld de halte HA7102 niet terug te vinden is in het haltebestand van vandaag (01-02-2022), is deze wel terug te vinden in het haltebestand van 13-01-2022. Vele andere haltenummers van onderstaande screenshot zijn daar helaas ook niet in terug te vinden (zoals 50005000 of 50100555).

Nu ben ik er mee bekend dat bijvoorbeeld bij GVB de haltenummers gepad moeten worden naar 5 karakters (komt binnen als b.v. 24 en is te vinden onder 00024 in CHB), maar zelfs 50005000 als bijvoorbeeld "05000" opzoeken is geen optie.

Er zijn natuurlijk een aantal haltes die vanuit OpenOV binnenkomen met haltenummers die niet overeen komen vanwege de Belgische standaarden, maar het lijkt me niet dat de "HAXXXX" haltes van RET daar onder vallen.

Dus nu is mijn vraag waar deze wisselingen / missende haltes door komen, en of ik hier op de een of andere manier rekening mee kan houden, omdat zodra een voertuig niet de locatie zelf doorstuurt, en dus ook geen geldig haltenummer meekrijgt, het eigenlijk "van de kaart" is verdwenen. Momenteel val ik dan terug op de vorige ontvangen locatie.

Met vriendelijke groeten,
Tristan van Triest

Missende Haltes.png

Stefan de Konink

to ope...@googlegroups.com
Hoi Tristan,

On Tuesday, February 1, 2022 5:04:56 PM CET, Arilith wrote:
> Ik had namelijk vrij veel
> voertuigen met locaties die op [0,0] uitkwamen, of ergens midden in
> Frankrijk.

Welkom in EuroDisney!

> Omdat ik me toch afvroeg of het niet simpelweg aan het CHB van vandaag lag,
> ben ik even terug gaan kijken naar een iets ouder CHB bestand.

Ik zie in je tekst alleen het CHB naar voren komen, maar heb je al eens in
KV1 ingekeken? Ik trek dit even willekeurig uit de KV1 van RET. Nu vind ik
het op zich wel verwonderlijk dat deze als "PASSENGER" staan, maar er staat
ook alle keren GetIn=False GetOut=False. Dat suggereert voor mij dat het
hier dus niet om een 'echte' bushalte te gaan.

[RecordType]|[VersionNumber]|[Implicit]|[DataOwnerCode]|[UserStopCode]|[TimingPointCode]|[GetIn]|[GetOut]|[Deprecated]|[Name]|[Town]|[UserStopAreaCode]|[StopSideCode]|[RoadSideEqDataOwnerCode]|[RoadSideEqUnitNumber]|[MinimalStopTime]|[StopSideLength]|[Description]|[UserStopType]
USRSTOP|1|I|RET|HA7102||FALSE|FALSE|N|Zuidplein|Rotterdam|ZuidPl|-|||0|280|Onbekend|PASSENGER
USRSTOP|1|I|RET|HA7140||FALSE|FALSE|N|Garage
Sluisjesdijk|Rotterdam|GaSlDk|-|||0|45|Binnenplaats garage|PASSENGER
USRSTOP|1|I|RET|HA2899||FALSE|FALSE|N|Capelsebrug
Buffer|Rotterdam|CapBru|-|||0|60|ABRAM VAN RIJCKEVORSELPLEIN|PASSENGER

--
Stefan

Arilith

to openov
Hi Stefan,

opnieuw bedankt voor het snelle antwoord, word erg gewaardeerd!

> Welkom in EuroDisney!
Geef mij die bus/trein lijn maar hoor, liefst direct vanaf Breda ;)

>Ik zie in je tekst alleen het CHB naar voren komen, maar heb je al eens in KV1 ingekeken?
Dat is inderdaad een goede, ik gebruik voornamelijk het CHB als rode draad voor de haltes, dus helemaal vergeten om KV1 te checken.

>Dat suggereert voor mij dat het hier dus niet om een 'echte' bushalte te gaan.
Interessant, dan neem ik dat nu maar even als hoofdlijn aan en zal binnenkort eens op wat verder onderzoek uit gaan.

Nogmaals bedankt voor het antwoord en nog een fijne avond toegewenst!
- Tristan