KV6 sommige END berichten komen niet aan

Eldin Habibovic

to openov
Hi allen,

Van de RET ben ik op dit moment de locaties van de voertuigen aan het bijhouden. Maar zo af en toe lijkt het dat ik geen END bericht binnenkrijg als een voertuig losgekoppeld wordt van zijn rit.

Hiervoor gebruik ik de best effort pubsub voor KV6. Ik vraag mij af of dit een bekende situatie is of dat ik toch nog even verder moet zoeken in mijn eigen spullenboel.

Voor nu tag ik hem zelf als beeindigd als ik 2 minuten lang geen nieuwe data heb ontvangen voor een ritnummer. Maar het liefst gebruik ik geen workarounds omdat dit fout gevoeliger ligt.

Bedankt alvast!

Tristan van Triest

to openov
Dit is naar mijn weten vrij normaal. Ik heb hier zelf ook mee gedealed door elke x-aantal minuten te checken of voertuigen een update hebben ontvangen. Dit gebeurd overigens bij elke vervoerder, niet alleen bij RET.

Stefan de Konink

to ope...@googlegroups.com
Hoi Eldin,

Op 12/23/23 om 15:53 schreef Eldin Habibovic:
> Van de RET ben ik op dit moment de locaties van de voertuigen aan het
> bijhouden. Maar zo af en toe lijkt het dat ik geen END bericht
> binnenkrijg als een voertuig losgekoppeld wordt van zijn rit.
Zoals Tristan al aangaf het is het SNAFU ;) Je zult bij RET metro ook
gaan zien dat je alleen ONSTOP berichten krijgt.

--
Stefan

OpenPGP_0xDA0A21EE7E3D2959.asc
OpenPGP_signature

Tristan van Triest

to openov
>Voor nu tag ik hem zelf als beeindigd als ik 2 minuten lang geen nieuwe data heb ontvangen voor een ritnummer. Maar het liefst gebruik ik geen workarounds omdat dit fout gevoeliger ligt.

Deze mentaliteit kan je in het water gooien zodra je aan OV-data begint... Althans, dat is wat ik heb moeten doen, hoe moeilijk het ook maar is.
De meeste documentatie / standaarden zijn (in mijn mening) vrij "natte vinger", vervoerders/integrators houden zich er over het algemeen wel aan, maar het is nooit exact zoals beschreven (helaas).
Bij heel veel dingen ga je toch workarounds moeten gebruiken als je geen rommeltje wilt overhouden helaas.

Op dinsdag 26 december 2023 om 11:34:24 UTC+1 schreef eldi...@outlook.com:
Hi allen,

Eldin Habibovic

to openov
Haha, jammer. Bedankt in ieder geval voor het bevestigen van het gedrag dat ik zag. Ben ik toch niet gek 😁