Overgang op NeTEx

Arilith

to openov
Hi,

misschien komt dit over als een "domme" vraag, echter zal ik toch graag wat meer duidelijkheid willen hebben over de overstap naar NeTEx.

Een poosje geleden (circa Feb 2021) liet Stefan in een bericht weten dat er in Nederland binnen een half jaar overgeschakeld naar NeTEx zal worden. Ondertussen is het 4 maanden verder en missen Qbuzz en Keolis nog als "grote" vervoerders. Is er enige update over wanneer deze vervoerders eventueel NeTEx aan gaan leveren, of kijk ik op de verkeerde plaats?

NDOV Loket - Data

Ik maak nu gebruik van de GTFS van OVAPI, echter zal ik graag mijn systeem om willen schrijven naar NeTEx / KV1, maar als KV1 er binnenkort uit gaat, lijkt dat me zonde van het werk. Wat is slim, nog even wachten en de GTFS blijven gebruiken, of is het het waard om een tijdelijke KV1 intrepreter te schrijven voor Qbuzz/Keolis?

Alvast bedankt!

Stefan de Konink

to Arilith, openov
Vervoerders hebben een half jaar extra gekregen. Toch heeft Transdev al aangegeven liever gisteren te willen stoppen met KV1 dan morgen.

Mijn advies: bouw nu NeTEx. Geef aan wanneer je klaar bent, dan krijg je via openOV de geconverteerde KV1 bestanden in NeTEx formaat.
--
Stefan

tten...@gmail.com

to openov
Oude thread maar ik neem aan dat het advies over NeTEx nog steeds geldig is.

Maar hoe zit het met realtime data? Is het advies ook "bouw nu SIRI"? Is er al ergens een geheime SIRI-feed die alle vervoerders bevat?

Stefan de Konink

to ope...@googlegroups.com
On Tuesday, February 7, 2023 2:41:46 PM CET, tten...@gmail.com wrote:
> Oude thread maar ik neem aan dat het advies over NeTEx nog steeds geldig is.

Zeker, en er komt zeker ook een filmpje aan over hoe je het beste kan
ontwikkelen ;) sommige mensen hebben de presentatie al gehad ;)

> Maar hoe zit het met realtime data? Is het advies ook "bouw nu SIRI"? Is er
> al ergens een geheime SIRI-feed die alle vervoerders bevat?

De data van vervoerders _zelf_ is bij NDOVloket nu al beschikbaar.

--
Stefan