GTFS vehiclePositions.pb Breda

corne steenhuis

to openov
Hi,

Het viel mij op dat sinds vrijdag er geen live voertuig posities meer binnen komen voor Arriva (Bravo) bussen in Breda. In Tilburg nog wel. Als ik ook zoek in vehiclePositions.pb kan ik de trip id's van Breda niet terug vinden, en die van de rest wel.

Is hier wellicht iets van een storing gaande bij gtfs.ovapi.nl ? Of moet ik toch echt eens heel diep gaan speuren of wij zelf wellicht iets niet goed doen. Bij andere partijen zoals busposities.nl en ovzoeker.nl lijken deze posities namelijk wel beschikbaar.

Alvast bedankt!

Groetjes,
Corne

Mighty Pig

to openov
Hey,

Hetzelfde geld voor u ov. Ik kan de bussen niet meer volgen. Dit geld echter niet voor de trams. Die zijn wel nog te volgen. Daarintegen hier in Utrecht kan ik ook niet meer de live posities van de bussen op busposities.nl vinden...

Stefan de Konink

to ope...@googlegroups.com
On Monday, February 20, 2023 8:39:41 AM CET, Mighty Pig wrote:
> [...]
> echter niet voor de trams. Die zijn wel nog te volgen. Daarintegen hier in
> Utrecht kan ik ook niet meer de live posities van de bussen op

Dat is sinds vrijdag een bekend probleem, heel Qbuzz, op twee lijnen na
(u020, u021) komt niet binnen bij NDOV.

--
Stefan

Roel Hemkes

to ope...@googlegroups.com
Om hier dan maar op aan te sluiten, het lijkt ook of de (net weer beschikbare) treinposities van Arriva in Friesland / Groningen weer verdwenen zijn. Er was toch geen staking vandaag? Ik zie de ritten wel in de ritinfo verschijnen, maar de voertuigen niet meer in de KV6 sinds vanochtend vroeg.
Groeten,
Roel

--
Je hebt dit bericht ontvangen, omdat je je hebt aangemeld bij de groep 'openov' van Google Groepen.
Als je je wilt afmelden bij deze groep en geen e-mails van de groep meer wilt ontvangen, stuur je een e-mail naar openov+un...@googlegroups.com.

Tristan van Triest

to openov
Ik heb uit een betrouwbare bron vernomen dat Qbuzz KV6 tot minimaal dinsdag niet zal werken waarschijnlijk.

Tristan van Triest

to openov
D8D85604-7F5C-459F-BB75-15659D58ECE2.pngZo ver ik weet maken die gebruik van KV6 en niet GTFS-RT, dus er kan wellicht een kink zitten / hebben gezeten ergens daar tussenin. Zo ver ik nu zie lijkt het dat de Bravo bussen weer correct verschijnen.
(Paarse puntjes)

Stefan de Konink

to ope...@googlegroups.com
On Monday, February 20, 2023 10:12:04 AM CET, Tristan van Triest wrote:
> Ik heb uit een betrouwbare bron vernomen dat Qbuzz KV6 tot
> minimaal dinsdag niet zal werken waarschijnlijk.

Bijzonder dat jij dan al weet wat de oorzaak is, terwijl aan ons is gezegd
dat het bij iedereen weer werkt behalve bij ons...

--
Stefan

Tristan van Triest

to openov
Blijkbaar is er een specifiek probleem met het posten naar NDOVLoket, en dat dat waarschijnlijk pas morgen opgepakt gaat worden, dat is hoe ver ik 't weet. Meer dan dat weet ik helaas ook niet :(

Stefan de Konink

to ope...@googlegroups.com
On Monday, February 20, 2023 10:24:36 AM CET, Tristan van Triest wrote:
> Blijkbaar is er een specifiek probleem met het posten naar NDOVLoket, en
> dat dat waarschijnlijk pas morgen opgepakt gaat worden, dat is hoe ver ik
> 't weet. Meer dan dat weet ik helaas ook niet :(

Hou je ook zo van specifieke problemen die zich op donderdagavond rond
23:45 voordoen?

--
Stefan

Tristan van Triest

to openov
Uiteraard, dat is toch de beste tijd om tegen een issue aan te lopen? ;-P

Mighty Pig

to openov
Volgens mij werkt het weer. ik krijg in ieder geval weer de juiste data van de api. En ook ovinfo en busposities.nl doen het weer. In ieder geval voor u ov.