Haltenamen van RET

Ruben

to openov
Hoi allemaal,

De laatste gtfs-nl.zip heeft wat aparte haltenamen. Voor zover ik kan vinden, is dat alleen bij de RET.
Enkele voorbeelden:
Oud -> Nieuw
Rotterdam Zuidplein -> Charlois Zuidplein (maar alleen de bussen/metro's van de RET, de rest is nogsteeds Rotterdam)
Rotterdam Lombardijen -> Ijsselmonde Lombardijen (ook bij deze, alleen van de RET. de haltes/stops van de overige vervoerders staan nog op Rotterdam)
Rotterdam Centraal -> stadscentrum Rotterdam Centraal.

Waar moet ik dit melden? worden de haltes door OpenOV een naam gegeven, of geeft de vervoerder dit verkeerd door? Bij de laatste, zijn er contactgegevens van de RET bekend?

Alvast bedankt,

Ruben

Stefan de Konink

to ope...@googlegroups.com
Ik vermoed dat dit rechtstreeks wordt veroorzaakt door een "fix" dit RET
heeft gedaan in KV1 naar aanleiding van plaatsnamen met "UNKNOWN". Zijn dit
de enige zaken die je opvallen?

--
Stefan

Ruben

to ope...@googlegroups.com
Er zijn inderdaad heel veel haltes die beginnen met "Onbekend". Een snelle zoekactie op mijn database(die al wel wat dingen verder heeft verwerkt) komt op ~440 stops. ik heb handmatig 15 gecheckt, die zijn allemaal van de RET.

Zover ik kan zien, (wat niet veel is, ik ben pas net begonnen met het gebruik van OV data) is het alleen de haltes die rare namen hebben. De rest van de RET data lijkt nog hetzelfde te zijn.

Met wat zoeken heb ik dit gevonden: https://data.ndovloket.nl/ret/. Dat is het KV1 denk ik? In het oudste bestand(retKV01_v813_20230206-0213.zip), USRSTOP.TMI staat in het "Town" veld 58x "Onbekend". In de nieuwere staat 900x"Onbekend". Dat zal de bron inderdaad zijn van het probleem.

Ik neem aan dat de RET hier zelf ook last van zal hebben, dus met mijn weinige kennis hierover verwacht ik dat ze het zelf redelijk snel zullen oplossen.

- Ruben

Op di 21 feb. 2023 om 14:46 schreef Stefan de Konink <ste...@konink.de>:
--
Je hebt dit bericht ontvangen, omdat je je hebt aangemeld bij de groep 'openov' van Google Groepen.
Als je je wilt afmelden bij deze groep en geen e-mails van de groep meer wilt ontvangen, stuur je een e-mail naar openov+un...@googlegroups.com.

Stefan de Konink

to ope...@googlegroups.com
Deze reactie kwam van RET aangaande het probleem (25 januari).

"Doordat we op dit moment nog in een ‘freeze’ periode voor aanpassingen in
onze productie omgeving hebben kan de aanpassing nog niet direct worden
doorgevoerd. We verwachten binnen enkele weken wel alle plaatsen in de
USRSTAR weer van plaatsnamen te hebben voorzien."

--
Stefan

Tristan van Triest

to openov
Altijd mooi om te zien wat "enkele" voor bereik kan hebben (in de OV wereld maar ook overal), van 2 dagen tot 2 jaar.
De teller loopt @RET, hij staat nu op 1 maand. :-P

Laten we toch hopen dat het snel word opgelost.
Blijft me toch verbazen dat er zoveel inconsistencies zitten in de plaats en haltenamen, netzoals het lijstje dat ik laatst ook heb doorgeven.
Maar dat maakt het hebben van deze community dan ook wel weer mooi om dat allemaal beetje voor beetje uit te pluizen.

Stefan de Konink

to ope...@googlegroups.com
On Tuesday, February 21, 2023 9:37:25 PM CET, Tristan van Triest wrote:
> Altijd mooi om te zien wat "enkele" voor bereik kan hebben (in de OV wereld
> maar ook overal), van 2 dagen tot 2 jaar.
> De teller loopt @RET, hij staat nu op 1 maand. :-P

Nou net mail binnen. Dus ben benieuwd hoe het gaat bij de volgende export.

--
Stefan