Treinposities van Belgie

Stefan de Konink

to ope...@googlegroups.com
De NMBS heeft weer een closed data project gelanceerd. Wellicht dat we onze
vrienden van iRail kunnen helpen om deze data ook te gaan ontsluiten. Er
zit een websocket feed achter.

https://trainmap.belgiantrain.be/

wss://trainmap.belgiantrain.be/socket.io/?EIO=3&transport=websocket

--
Stefan

Ariën

to openov
Ook interessant om te vermelden is dat de locaties momenteel ontsloten worden via meetpunten in het spoor.
In België zijn ze nog niet zover dat het via GPS gaat. Al vraag ik me af of SIV dit ondersteunt. Ik zou verwachten van wel ;-)
Zelfs de oude motorstellen krijgen dit bij de revisie.

Stefan de Konink

to openov
On Thu, 27 Sep 2018, Ariën wrote:

> [...]
> SIV dit ondersteunt. Ik zou verwachten van wel ;-)
> Zelfs de oude motorstellen krijgen dit bij de revisie.

Ik hoorde van Pieter Colpaert dan dit een extrapolatie van GTFS-RT was.
Dus wellicht in Nederlandse context ARNU gebruiken voor posities. In
Belgie zitten ze nu dus op het niveau van https://spoorkaart.mwnn.nl/

Stefan

si...@pellegrom.pt

to openov
Dag samen,

Als Belg in wording (aldus m'n neefje) met een ergernis aan de beperkte informatie en brakke NMBS app hier ben ik me de laatste tijd aan het verdiepen en bezig met wat eenvoudige toepassingen voor het Belgische spoornet. In principe puur voor mezelf, maar openbaar zal het wel komen te staan natuurlijk. Zijn er meer mensen hier die nog (actief) iets doen met deze positiefeed bijvoorbeeld? Ik poll inmiddels vrij actief voor materieelinzetten en GPS-posities* en maak daar een pubsub-feed van. Ben benieuwd of er meer gebruikers zijn, om eventueel eens wat te kunnen babbelen of sparren. Met iRail ben ik uiteraard bekend.

Overigens begreep ik van m'n contacten hier dat het wel degelijk om GPS-posities zou gaan, of ten minste, het voedende systeem ATLAS zou al langere tijd over GPS-posities moeten beschikken. Maar ik geef toe dat het iemand is uit een andere hoek van de organisatie, misschien is het een vergissing. Iemand hier ervaring?

Groeten,
Simon